RESA SYDOSTASIEN 3-4 MÅN MED START OKT/NOV 2013

1 sep. 2013 18:58
Visningar: 299
Hej alla!

Jag är en glad tjej på 22 år som vill ta en paus från allt (framförallt plugget vid lunds universitet) och resa nu i höst/vinter. Jag funderar på att åka någon gång i slutet av oktober eller början av november och komma hem i februari/mars (är flexibel). Så totalt 3 - 4 månader!

Jag letar efter en eller flera resekompisar, kille som tjej, som vill hänga med mig på en resa genom Sydostasien. Jag vill helst inte åka själv så jag hoppas på att hitta någon som vill ha sällskap och vill planera resan tillsammans med mig.

Det känns som att Thailand är ett bra land att påbörja resan i - sedan är jag öppen för alla förslag och idéer! Jag kan tänka mig allt från Vietnam, Laos och Kambodja till Malaysia och Filippinerna. Jag vill hinna med att göra lite allt möjligt, både sola, bada och festa men också uppleva naturen och åka på äventyr, kanske ta dykcertifikat osv.

Hör av dig om du tycker att detta låter intressant! Om det är möjligt så träffas jag gärna innan avresa på en fika, om det är långa avstånd går Skype lika bra.

Mvh
Caroline
Av Samb
2 sep. 2013 19:38
jag skickade dig ett pm
8 sep. 2013 20:09
Hej! Jag och en tjejkompis, båda på 20 år, åker ner till thailand den 30 okt och stannar först i thailand, sen malaysia och sedan filippinerna. Hör av dig till mig på facebook väl, Rebecca Bohlin. Så kan vi pratas vid och se om vi har samma planer :)
Av Jakke
17 sep. 2013 13:02 (redigerad)
Hallå!

Jag åker ner till Thailand i början av OKT med två vänner och därifrån till bl.a Kambodja och Malaysia.
Vi har också planerat att ta dykcertifikat, se så mycket vi kan och sol&bad!

Vet du några speciella platser du hört om eller liknande?
17 sep. 2013 13:48
Hej!

Jag och en kompis, båda 20, ska till Vietnam den 14 oktober och sedan en snabbis i laos, efter det kambodja och thailand, Vi planerar att vara borta till januari/februari. Hör av dig om du vill följa med/en bit/ mötas upp någonstans :)
Av Emmaev
16 okt. 2013 16:12
Hej! Nu är jag så himla sent ute, men du har i princip beskrivit min resa i din text, och jag blev precis utan resesällskap. Jag har också planerat att åka i slutet av oktober, med stopp i indonesien, malaysia, kambodja och thailand, och sedan åka hem i slutet av februari typ.

Jag är 22 år och så himla resesugen så det är inte sant.
Hör av dig om det låter bra!

Mvh
Emma