Resa i Juni! Maldiverna+Asien HJÄLP!

Av Rgold
27 jan. 2013 13:33
Visningar: 403
Jag håller på och få hjärnblödning snart, läser runt på internet över hur folk har upplevt olika länder, och sen tripadvisor. Har mycket svårt å få ihop en resa, tänkte sticka i 3 veckor i Juni, tänkte kanske Kambodja och Vietnam och Lombok. Mina vänner har inte semester, min sambo jobbar. Jag har semester ensam, vill göra något av den. Än att sitta hemma å uggla. Men problemet är att när ska man boka hotellen när ska man boka flygresorna mellan länderna, man vill ju inte att om de händer någon försening så faller hela resan.
Fattar inte hur ni klarar av det, ni som planerar en rutt! :)
27 jan. 2013 20:21
Hej!
Ta det lugnt och en sak i taget....:)
Börja med att bestäm dig för vart ungefär du ska resa. Måste du ha visum till något land? Har du de viktiga vaccinationer som ev. behövs?
Sen tar du flygresorna för sig och bokar dem först. Sedan tittar du lite på hotell men ofta kan man boka hotell på plats efter att man tittar på rummen också, Det kan vara enklast.
T.ex. så gjorde vi så när vi åkte en vecka till Bangkok, 19 dagar på Bali och en vecka i Singapore. Det var toppen, man bokar flygresan hela rutten sen tog vi taxi till olika hotell och kollade först innan vi bestämde oss var vi skulle bo.
Man kan ju titta lite hemma själv om man hittar något på nätet men oftast är det bättre att se rummet live så att säga.
Och det är ganska enkelt att få tag på rum om det inte är OS i staden du ska till typ...:)
Det är mitt förslag men det finns säkert någon som har bättre förslag.
Mvh Eva