Resa

2 juli 2020 12:53 (redigerad)
Visningar: 296
Hej jag ska Resa till mexiko för praktik på 14 veckor där jag praktiserar står praktikplatsen för boende och mat , hur mycket peso ska man ha med sig som fickpengar och vad motsvarar det i svenska kronor?

stället jag ska ha praktik på är Cancun isla de mujeres
3 juli 2020 18:12 (redigerad)
Ta ut pengar i en automat medan du är där så behöver du inte fundera på det i förväg.
1 peso = 0,42 kr idag.
3 juli 2020 23:51
tar de Swedbanks mastercard i butikerna och i automaterna?
Av Keja
4 juli 2020 00:33
Ja, det fungerar utmärkt, men det skadar inte att ha några hundra peso med sig ändå.
4 juli 2020 10:23 (redigerad)
vad bra vad mer kan man tänka på det är första gången jag reser själv och jag funderar att åka med Air France. och på ditt tidigare svar glömde säga hur många SEK ska man ta med sig isf om man ska ha med sig kort hur mycket peso ska man ha med sig vad motsvarar den summan i SEK
4 juli 2020 10:41
Citerat från Travel12:
vad bra vad mer kan man tänka på det är första gången jag reser själv och jag funderar att åka med Air France. och på ditt tidigare svar glömde säga hur många SEK ska man ta med sig isf om man ska ha med sig kort hur mycket peso ska man ha med sig vad motsvarar den summan i SEK
Jag skrev ju 1 peso = 0,42 SEK. Ha rejält med pengar på kontot och ta ut efter hand. Svårt för oss att veta hur mycket du behöver.
Av Keja
6 juli 2020 23:25
Växla in en tusenlapp till peso så räcker det till taxi till Puero Jahres och båten över till Isla Mujeres, med råge. Väl där kan du hämta ut ur bankomat.
7 juli 2020 13:06
Citerat från Keja:
Växla in en tusenlapp till peso så räcker det till taxi till Puero Jahres och båten över till Isla Mujeres, med råge. Väl där kan du hämta ut ur bankomat.
tack för info