Prisvärt hotell nära stranden i Dubai?

13 feb. 2012 01:04
Visningar: 18905
Nån som har nåt bra hotelltips i Dubai som har bra läge/bra kommunikation till stranden i Jumeirah? de 5-stjärniga på själva stranden eller på palm är inte aktuella för vår budget.
Av Van
13 feb. 2012 07:38
Kan vara lite svårt att hitta billiga hotell nära Jumeira Beach, men kolla dessa:
Regent Beach resort och Beach hotel apartment.
Om ni kan tänka er en annan strand lite längre söderut kan ett alternativ vara att bo i "stadsdelen" Dubai Marina. Stranden där är fin och allmän. Dock finns inga solstolar etc men det är möjligt att betala "strandavgift" till något av hotellen med strandläge om man vill ha sådana faciliteter, som tex Hilton.
Metron går till Dubai Marina och taxi är billigt. En fördel där är "cornichen" med massor av små restauranger för lunch etc...
Kolla dessa Tamani Marina Hotel och Marina View Hotel Apartment.
Av Gevalia
13 feb. 2012 09:27
Hej! Varför inte hyra en lägenhet istället? Vi hyrde på Dubai Marina och blev väldigt nöjda. 5 minuters promenad till metron och max 10 min till den allmänna stranden. Både Dubai Marina Mall och flera små supermarkets runt hörnet.

http://www.dubaiapartments.biz/
13 feb. 2012 09:56
Alltså jag blir inte riktigt klok på vid vilken del av stranden det är bäst att bo, vid public beach nära Burj Al Arab och Jumeirah Beach Hotell eller ännu längre söderut vid public beach nära Jumeirah Beach Park?
Vilken strandel är finast? behöver ej finnas parasoller och dyligt :)
13 feb. 2012 09:58
Citerat från gevalia:
Hej! Varför inte hyra en lägenhet istället? Vi hyrde på Dubai Marina och blev väldigt nöjda. 5 minuters promenad till metron och max 10 min till den allmänna stranden. Både Dubai Marina Mall och flera små supermarkets runt hörnet.

http://www.dubaiapartments.biz/
Vid vilken strand del badar man då?
Av Van
13 feb. 2012 10:18
Citerat från resemaja:
Citerat från gevalia:
Hej! Varför inte hyra en lägenhet istället? Vi hyrde på Dubai Marina och blev väldigt nöjda. 5 minuters promenad till metron och max 10 min till den allmänna stranden. Både Dubai Marina Mall och flera små supermarkets runt hörnet.

http://www.dubaiapartments.biz/
Vid vilken strand del badar man då?
Mina första två första tips är till hotell nära Jumeria beach.

Mina två andra tips och Gevalia i inlägget ovan avser Dubai Marina som ligger söder om The Palm
Sök Dubai Marina - Dubai - United Arab Emirates i google maps så ser du läget.
13 feb. 2012 10:23
Citerat från van:
Citerat från resemaja:
Citerat från gevalia:
Hej! Varför inte hyra en lägenhet istället? Vi hyrde på Dubai Marina och blev väldigt nöjda. 5 minuters promenad till metron och max 10 min till den allmänna stranden. Både Dubai Marina Mall och flera små supermarkets runt hörnet.

http://www.dubaiapartments.biz/
Vid vilken strand del badar man då?
Mina första två första tips är till hotell nära Jumeria beach.

Mina två andra tips och Gevalia i inlägget ovan avser Dubai Marina som ligger söder om The Palm
Sök Dubai Marina - Dubai - United Arab Emirates i google maps så ser du läget.
ja jag ser kartan men undrar fortfarande vilken strand om man bor i Dubai marina...stranden verkar ligga söder om the palm
Av Van
13 feb. 2012 10:34
Ja, söder om, mellan Le royal Meridien och Sheraton beach resort. En del av stranden är ockuperad av hotellen men en sammanhängande del på ca 500 m, rakt nedanför jumeira beachroad och cornichen är en allmänn strand. På kartan ser du området ca 1,5-2 km söder om "roten" på The palm.
Folk som bor i området kallar den för Dubai Marina Beach, vet inte om den har något officiellt namn.
13 feb. 2012 10:36
Citerat från van:
Ja, söder om, mellan Le royal Meridien och Sheraton beach resort. En del av stranden är ockuperad av hotellen men en sammanhängande del på ca 500 m, rakt nedanför jumeira beachroad och cornichen är en allmänn strand. På kartan ser du området ca 1,5-2 km söder om "roten" på The palm.
Folk som bor i området kallar den för Dubai Marina Beach, vet inte om den har något officiellt namn.
ok vilken lgh, byggnad bodde ni i?
Av Van
13 feb. 2012 10:44
Jag brukar bo på Tamani Marina Hotel eller Radison blue lgh hotell uppe vid Shejk Sayed road eller hos en kolega när jag är i den änden av Dubai. Radison är ju ganska dyrt, men på Tamani Marina hotel går det oftast hitta rum till bra priser för så pass bra läge.

Sök på Agoda och välj Dubai Marina så får du lite förslag.
13 feb. 2012 10:46
Citerat från gevalia:
Hej! Varför inte hyra en lägenhet istället? Vi hyrde på Dubai Marina och blev väldigt nöjda. 5 minuters promenad till metron och max 10 min till den allmänna stranden. Både Dubai Marina Mall och flera små supermarkets runt hörnet.

http://www.dubaiapartments.biz/
vilken lägenhet/byggnad bodde ni i i Dubai marina?
Av Annl
13 feb. 2012 14:12
Hej,

Då kastar jag ut en fråga till expertisen (och samtidigt ett tips om ett lägenhetshotell som vi tyckte verkade bra):

hur ligger Suha Hotel Apartment till i förhållande till stranden? Vi har bokat där och när jag kollade på kartan så såg det ut som om det stället ligger 100 meter från Jumeira Beach och att det skulle finnas betalstrand och/eller offentlig strand där. Rätt eller fel? tar tacksamt emot alla svar.

Lägenheterna är väldigt stora och såg hur fräscha ut som helst. Inte blev det sämre av att jag fick till ett kanonpris - det är ju inte alltid billigt med boendet i Dubai har jag förstått.
Av Van
13 feb. 2012 14:31
Citerat från annl:
Hej,

Då kastar jag ut en fråga till expertisen (och samtidigt ett tips om ett lägenhetshotell som vi tyckte verkade bra):

hur ligger Suha Hotel Apartment till i förhållande till stranden? Vi har bokat där och när jag kollade på kartan så såg det ut som om det stället ligger 100 meter från Jumeira Beach och att det skulle finnas betalstrand och/eller offentlig strand där. Rätt eller fel? tar tacksamt emot alla svar.

Lägenheterna är väldigt stora och såg hur fräscha ut som helst. Inte blev det sämre av att jag fick till ett kanonpris - det är ju inte alltid billigt med boendet i Dubai har jag förstått.
Kollade på googlemaps då jag inte känner till hotellet. Det ligger alldeles vid stranden och jag har faktiskt varit och tagit ett dopp där en gång. Det är en allmän strand som gränsar till Burj El Arabs område i Um Suqeim 3. Utsikten kommer att vara Burj El Arab, det stora lyxhotellet. Vad jag minns är stranden bara så där. Mest Indier där och badar efter jobbet med kläder och allt. Men det kan ha ändrat sig. Dessbättre ligger Jumeria beachpark några km norrut längs den väg "jumeria road" som går utanför ert hotell. Det är en beachpark med riktigt bra strand, palmer som ger skugga, solstolar och parasoll, restaurang, glasskiosk, stor park, omklädningsrum, toaletter etc etc. Kostar ca 10:- svenska kr gå in där.
Den kan verkligen rekomenderas.
Av Annl
13 feb. 2012 16:25
Tack snälla Van för ditt upplysande svar. Låter ju perfekt med Jumiera Beachpark - även om det är en bit bort. Men vi har ju pool också så det är ju bra.

Har du förresten några andra skojsiga tips om vad man kan hitta på i Dubai? Vi har tänkt att åka på ökensafari men inte med någon kombination med middag. Och sen har vi talat om att åka till den stora moskéen i grannorten (som jag nu glömt namnet på). Och åka båt tll de gamla stadsdelarna och förstås besöka souken.

Och gärna tips på trevliga restauranger. Jag har förstått att du inte kan få öl eller vin till maten om du äter middag på stan - för detta krävs att man käkar på hotellrestaurangerna. Är det riktigt?
Citerat från van:
Citerat från annl:
Hej,

Då kastar jag ut en fråga till expertisen (och samtidigt ett tips om ett lägenhetshotell som vi tyckte verkade bra):

hur ligger Suha Hotel Apartment till i förhållande till stranden? Vi har bokat där och när jag kollade på kartan så såg det ut som om det stället ligger 100 meter från Jumeira Beach och att det skulle finnas betalstrand och/eller offentlig strand där. Rätt eller fel? tar tacksamt emot alla svar.

Lägenheterna är väldigt stora och såg hur fräscha ut som helst. Inte blev det sämre av att jag fick till ett kanonpris - det är ju inte alltid billigt med boendet i Dubai har jag förstått.
Kollade på googlemaps då jag inte känner till hotellet. Det ligger alldeles vid stranden och jag har faktiskt varit och tagit ett dopp där en gång. Det är en allmän strand som gränsar till Burj El Arabs område i Um Suqeim 3. Utsikten kommer att vara Burj El Arab, det stora lyxhotellet. Vad jag minns är stranden bara så där. Mest Indier där och badar efter jobbet med kläder och allt. Men det kan ha ändrat sig. Dessbättre ligger Jumeria beachpark några km norrut längs den väg "jumeria road" som går utanför ert hotell. Det är en beachpark med riktigt bra strand, palmer som ger skugga, solstolar och parasoll, restaurang, glasskiosk, stor park, omklädningsrum, toaletter etc etc. Kostar ca 10:- svenska kr gå in där.
Den kan verkligen rekomenderas.
13 feb. 2012 17:34
Vilken stadsdel är då närmast Jumeria Beach park då? enl kartan ligger väl Jumeriah beach park längre söderut mot Deirahållet till???
Citerat från van:
Citerat från annl:
Hej,

Då kastar jag ut en fråga till expertisen (och samtidigt ett tips om ett lägenhetshotell som vi tyckte verkade bra):

hur ligger Suha Hotel Apartment till i förhållande till stranden? Vi har bokat där och när jag kollade på kartan så såg det ut som om det stället ligger 100 meter från Jumeira Beach och att det skulle finnas betalstrand och/eller offentlig strand där. Rätt eller fel? tar tacksamt emot alla svar.

Lägenheterna är väldigt stora och såg hur fräscha ut som helst. Inte blev det sämre av att jag fick till ett kanonpris - det är ju inte alltid billigt med boendet i Dubai har jag förstått.
Kollade på googlemaps då jag inte känner till hotellet. Det ligger alldeles vid stranden och jag har faktiskt varit och tagit ett dopp där en gång. Det är en allmän strand som gränsar till Burj El Arabs område i Um Suqeim 3. Utsikten kommer att vara Burj El Arab, det stora lyxhotellet. Vad jag minns är stranden bara så där. Mest Indier där och badar efter jobbet med kläder och allt. Men det kan ha ändrat sig. Dessbättre ligger Jumeria beachpark några km norrut längs den väg "jumeria road" som går utanför ert hotell. Det är en beachpark med riktigt bra strand, palmer som ger skugga, solstolar och parasoll, restaurang, glasskiosk, stor park, omklädningsrum, toaletter etc etc. Kostar ca 10:- svenska kr gå in där.
Den kan verkligen rekomenderas.
Av Zahide
13 feb. 2012 19:19
Jag tror du kan ha svårt att få ett prisvärt hotell som ligger direkt vid stranden och bor du nära stranden blir du ändå tvungen att betala inträde till hotellet som finns där och hotellen tar rejält betalt av utomstående.

Vi bodde på två hotell då vi var i Dubai. De första fem nätterna bodde vi vid infarten till "palmen" och hade alltså bara 100 - 150 m till stranden, trodde vi. Hotellen som låg direkt vid stranden tog så hög entree att vi inte ens övervägde att gå in. Så vår korta väg till stranden blev i stället flera kilometer lång till en allmän strand.

Vill också tipsa om en bra strand, Al Mamzaar. Helt klart bättre än Jumeirah
13 feb. 2012 19:25
Citerat från zahide:
Jag tror du kan ha svårt att få ett prisvärt hotell som ligger direkt vid stranden och bor du nära stranden blir du ändå tvungen att betala inträde till hotellet som finns där och hotellen tar rejält betalt av utomstående.

Vi bodde på två hotell då vi var i Dubai. De första fem nätterna bodde vi vid infarten till "palmen" och hade alltså bara 100 - 150 m till stranden, trodde vi. Hotellen som låg direkt vid stranden tog så hög entree att vi inte ens övervägde att gå in. Så vår korta väg till stranden blev i stället flera kilometer lång till en allmän strand.

Vill också tipsa om en bra strand, Al Mamzaar. Helt klart bättre än Jumeirah
Ja det behöver alltså inte ligga på stranden men gärna med
bra kommunikation till en öppen strand, alltså ingen hotellstrand
Så i vilken stadsdel ska man bo då?
Var ligger stranden du tipsar om ?
13 feb. 2012 19:33
Ok ser att Al Manzer beach park ligger i
Deira...
Av Van
13 feb. 2012 19:35
Resmaja;

Deira är "stadsdelen" norr om creeken och Bur är den södra "stadsdelen".
Så Jumeira beachpark liggeri stadsdelen Umm Suqeim. Så närmaste stadscentrum (om man kan använda det ordet i Dubai) är Bur Dubai, som ligger runt ca 6-7 km norr . Det är stora avstånd i "inom stan" i Dubai.
Hoppas jag inte förvirrade det hela nu...

Annl

Du har helt rätt, bara restauranger vid hotellen serverar alkohol, men de är smarta i Dubai. Alla större hotell har minst en, oftast flera restauranger och en eller flera barer eller pubar. Så det är inte svårt att hitta ett gott glas vin eller en kall öl.
Några av mina favoriter är Meat and Co på Madinat, ligger väldigt nära ert hotell. Reastaurangen på Kepinski hotell i Mall of Emirates vid sheijk Zayeed road som ligger ca 2-3 km rakt österut från ert hotell . Fredags brunchen där är grym.
En annan riktigt bra med genuin arabisk mat (dock utan alkohol) är Al Boom tourist village just nedanför Garhoud Bridge. Där sitter man på en "djonk" som är permanent förtöjd vid kajen och äter. Ser lite ut som en turist fälla men låt er inte luras. (den är dock mitt osäkraste kort då det var ett par år sedan jag besökte den) Rent generellt är det svårt att hitta en riktigt dålig restaurang i Dubai.

Att göra:
Klädmarknaden i Karama, kopior på det mesta i hyfsad kvalite till bra priser.
Tygmarknaden nära creeken på Bur sidan. Därifrån tar ni båten (gammal traditionell taxibåt) över till Deira för besöka kryddsoukken och Guld soukken. Fashinerande mycket guld och glitter där. Pruta hårt på soukkerna, även guld soukken. På shoppingcentren är det svårt att pruta. Mycket fix price där.
Jag skulle inte bry mig om att åka på sightseeing tur med djonk, det är egentligen inget att se där. Skönt dock med lite sjöluft.
Köra fyrhjuling i öknen, finns på några ställen.
Shoppa, det som man inte kan köpa i Dubai, finns inte. Dubai mall är störst med sina 1800+ affärer.
Där finns också ett av de stora akvarierna som är sevärt.
Åka upp 460 m i Burg Kalifa så har ni varit högst upp i en byggnad i världen. (den är över 800m men tyvärr får man inte åka så högt) Väljer ni det så är tipset att köpa biljetten på nätet innan. Tror den kostade 800:- om ni köper den på plats och 140:- om ni bokar på nätet.
Dubai mall, mall of emirates, citycenter och Ibn banTuta är de största shopingcentren. Men det finns minst ett 10 tal till.
åka skidor i mall of emirates.
Wild Wadi water park för de som gillar det. (har dock inte testat det själv)
Finns hur mycket som helst så skaffa någon bra "dubai guide bok"
Det är egentligen en rätt smaklös, sjuk och kulturfri stad som badar i lyx, men samtidigt är det på något sätt helt fashinerande.

En sak jag höll på att glömma, bered er på att åka mycket taxi. Metron går ju inte igenom det område ni bor på, och det är absolut varken korta avstånd eller promenadvänligt. Det är som ex LA, utan bil klarar man sig inte. Dock är taxi väldigt billigt..
Av Gevalia
13 feb. 2012 21:24
Hej! Vi bodde i Time Place Tower, bakom Radison Blu.Sök på lägenhet nr 285 på webadressen jag hänvisade till så kan du på en satellitbild se var det ligger. Det står queensizebed, men det är fel. Mycket rymligt trots att ingen av oss är småbyggda.
Stranden i Deira som någon tipsade om är fin, men full av ryssar. Den som ligger närmast lägenheten är glest befolkad, men har inga toaletter eller kiosker. Egen matsäck är att rekommendera.
15 feb. 2012 13:58
Tack för alla bra tips :)
Citerat från van:
Resmaja;

Deira är "stadsdelen" norr om creeken och Bur är den södra "stadsdelen".
Så Jumeira beachpark liggeri stadsdelen Umm Suqeim. Så närmaste stadscentrum (om man kan använda det ordet i Dubai) är Bur Dubai, som ligger runt ca 6-7 km norr . Det är stora avstånd i "inom stan" i Dubai.
Hoppas jag inte förvirrade det hela nu...

Annl

Du har helt rätt, bara restauranger vid hotellen serverar alkohol, men de är smarta i Dubai. Alla större hotell har minst en, oftast flera restauranger och en eller flera barer eller pubar. Så det är inte svårt att hitta ett gott glas vin eller en kall öl.
Några av mina favoriter är Meat and Co på Madinat, ligger väldigt nära ert hotell. Reastaurangen på Kepinski hotell i Mall of Emirates vid sheijk Zayeed road som ligger ca 2-3 km rakt österut från ert hotell . Fredags brunchen där är grym.
En annan riktigt bra med genuin arabisk mat (dock utan alkohol) är Al Boom tourist village just nedanför Garhoud Bridge. Där sitter man på en "djonk" som är permanent förtöjd vid kajen och äter. Ser lite ut som en turist fälla men låt er inte luras. (den är dock mitt osäkraste kort då det var ett par år sedan jag besökte den) Rent generellt är det svårt att hitta en riktigt dålig restaurang i Dubai.

Att göra:
Klädmarknaden i Karama, kopior på det mesta i hyfsad kvalite till bra priser.
Tygmarknaden nära creeken på Bur sidan. Därifrån tar ni båten (gammal traditionell taxibåt) över till Deira för besöka kryddsoukken och Guld soukken. Fashinerande mycket guld och glitter där. Pruta hårt på soukkerna, även guld soukken. På shoppingcentren är det svårt att pruta. Mycket fix price där.
Jag skulle inte bry mig om att åka på sightseeing tur med djonk, det är egentligen inget att se där. Skönt dock med lite sjöluft.
Köra fyrhjuling i öknen, finns på några ställen.
Shoppa, det som man inte kan köpa i Dubai, finns inte. Dubai mall är störst med sina 1800+ affärer.
Där finns också ett av de stora akvarierna som är sevärt.
Åka upp 460 m i Burg Kalifa så har ni varit högst upp i en byggnad i världen. (den är över 800m men tyvärr får man inte åka så högt) Väljer ni det så är tipset att köpa biljetten på nätet innan. Tror den kostade 800:- om ni köper den på plats och 140:- om ni bokar på nätet.
Dubai mall, mall of emirates, citycenter och Ibn banTuta är de största shopingcentren. Men det finns minst ett 10 tal till.
åka skidor i mall of emirates.
Wild Wadi water park för de som gillar det. (har dock inte testat det själv)
Finns hur mycket som helst så skaffa någon bra "dubai guide bok"
Det är egentligen en rätt smaklös, sjuk och kulturfri stad som badar i lyx, men samtidigt är det på något sätt helt fashinerande.

En sak jag höll på att glömma, bered er på att åka mycket taxi. Metron går ju inte igenom det område ni bor på, och det är absolut varken korta avstånd eller promenadvänligt. Det är som ex LA, utan bil klarar man sig inte. Dock är taxi väldigt billigt..
Av Annl
15 feb. 2012 19:08
Van,

du är en klippa - stort tack för alla superbra tips! Tänk så mycket man kan lära sig på RG....
Citerat från van:
Resmaja;

Deira är "stadsdelen" norr om creeken och Bur är den södra "stadsdelen".
Så Jumeira beachpark liggeri stadsdelen Umm Suqeim. Så närmaste stadscentrum (om man kan använda det ordet i Dubai) är Bur Dubai, som ligger runt ca 6-7 km norr . Det är stora avstånd i "inom stan" i Dubai.
Hoppas jag inte förvirrade det hela nu...

Annl

Du har helt rätt, bara restauranger vid hotellen serverar alkohol, men de är smarta i Dubai. Alla större hotell har minst en, oftast flera restauranger och en eller flera barer eller pubar. Så det är inte svårt att hitta ett gott glas vin eller en kall öl.
Några av mina favoriter är Meat and Co på Madinat, ligger väldigt nära ert hotell. Reastaurangen på Kepinski hotell i Mall of Emirates vid sheijk Zayeed road som ligger ca 2-3 km rakt österut från ert hotell . Fredags brunchen där är grym.
En annan riktigt bra med genuin arabisk mat (dock utan alkohol) är Al Boom tourist village just nedanför Garhoud Bridge. Där sitter man på en "djonk" som är permanent förtöjd vid kajen och äter. Ser lite ut som en turist fälla men låt er inte luras. (den är dock mitt osäkraste kort då det var ett par år sedan jag besökte den) Rent generellt är det svårt att hitta en riktigt dålig restaurang i Dubai.

Att göra:
Klädmarknaden i Karama, kopior på det mesta i hyfsad kvalite till bra priser.
Tygmarknaden nära creeken på Bur sidan. Därifrån tar ni båten (gammal traditionell taxibåt) över till Deira för besöka kryddsoukken och Guld soukken. Fashinerande mycket guld och glitter där. Pruta hårt på soukkerna, även guld soukken. På shoppingcentren är det svårt att pruta. Mycket fix price där.
Jag skulle inte bry mig om att åka på sightseeing tur med djonk, det är egentligen inget att se där. Skönt dock med lite sjöluft.
Köra fyrhjuling i öknen, finns på några ställen.
Shoppa, det som man inte kan köpa i Dubai, finns inte. Dubai mall är störst med sina 1800+ affärer.
Där finns också ett av de stora akvarierna som är sevärt.
Åka upp 460 m i Burg Kalifa så har ni varit högst upp i en byggnad i världen. (den är över 800m men tyvärr får man inte åka så högt) Väljer ni det så är tipset att köpa biljetten på nätet innan. Tror den kostade 800:- om ni köper den på plats och 140:- om ni bokar på nätet.
Dubai mall, mall of emirates, citycenter och Ibn banTuta är de största shopingcentren. Men det finns minst ett 10 tal till.
åka skidor i mall of emirates.
Wild Wadi water park för de som gillar det. (har dock inte testat det själv)
Finns hur mycket som helst så skaffa någon bra "dubai guide bok"
Det är egentligen en rätt smaklös, sjuk och kulturfri stad som badar i lyx, men samtidigt är det på något sätt helt fashinerande.

En sak jag höll på att glömma, bered er på att åka mycket taxi. Metron går ju inte igenom det område ni bor på, och det är absolut varken korta avstånd eller promenadvänligt. Det är som ex LA, utan bil klarar man sig inte. Dock är taxi väldigt billigt..
Av Annl
11 apr. 2012 14:51
Resemaja,

Jag är i Dubai just nu och vi bor på Suha Apartment Hotel i Dubai Marina.

Detta är ett kanonboende och precis vad jag tror att du är på jakt efter.

Dubai Marina är ett väldigt trevligt område och med närhet till stränderna.

Suha A&H ligger 100 meter från stranden mellan Mövenpick Hotel och Ritz Carlton Hotel och har ett superbra läge.

Stranden som är allmän är superfin med klart och rent vatten och en jättefin strand och ingen tång eller skräp eller liknande. Och att komma till stranden tar 100 meters promenad från hotellet. Nackdelen är att det inte finns några solstolar att låna eller hyra - vi frågade på Ritz Carlton men det var inte möjligt att hyra då man inte bodde på hotellet. Underbara bad där!

Hotellet ligger i andra linjen från havet- dvs. ingen havsutsikt - men det är som sagt supernära till den fina stranden. Lägenheten som vi hyr är enormt stor - två sovrum, två badrum, en gästtoa, kök, vardagsrum med matplats samt två balkonger och tvättstuga och strykrum. Säkert minst 120 kvadratmeter. Superfräscht även om man kunde önskat att kökstillbehören kunde varit några fler.

Vi betalade 12 000 kr för fyra personer med incheckning fredag och utcheckning lördagen därpå. det var ett superpris - boka nu - ingen återbetalning m.m. Gör dock inte misstaget som jag gjorde - vi kom på natten mot fredag vid halv tre och då tänkte jag inte på att jag var tvungen att boka hotell med ankomst på torsdagen redan. När jag kom på detta kostade det 2000 kr för en natt för samma lägenhet. Det är lurigt med Dubai eftersom man i allmänhet ankommer sent på natten och reser hem sent på natten, vilket innebär att man måste boka på en extra natt i båda riktningarna.

På "innergården" här i området där hotellet är beläget finns Subway som är öppet dygnet runt liksom en mataffär som också är öppen dygnet runt. Mataffären har väldigt bra utbud och tom en avdelning för "Pork" där man kan handla fantastisk parmaskinka m.m.

Området är väldigt trevligt med en massa restauranger och butiker. Dock bör tilläggas att man på dessa ställen inte kan få en öl eller ett glas vin - för det krävs att man beger sig till ett hotell. Hotel Mövenpick har ett fantastiskt poolområde där man käka och det finns en bar. Ta hissen upp till våning 2. Mysigt på kvällen med levande ljus.

Och hotellet har en pool också där man kan njuta i solen. Den är tempererad så det är gott och varmt där.

Trevlig resa - Dubai är väldigt speciellt men så häftigt och det finns hur mycket som helst att göra här.
Av Annl
5 maj 2012 18:33
Hej,

Flera har ställt frågor här på RG om Suha Hotel Apartment i Dubai Marina.

Vi har bott där och det var helt suveränt som jag skrivit om här på RG tidigare.

Vill någon kolla på bilder från lägenheten och området så kolla på min reseblogg som är under uppbyggnad -

http://anniesreseblogg.blogg.se

Detta boende rekommenderas verkligen och prisvärt var det dessutom!
18 aug. 2013 20:10
Hej

Skulle gärna vilja komma in på din reseblogg och ta del av dina bilder SUHA hotell i Dubai, men det krävs lösenord..
18 aug. 2013 21:17
Jag skulle också vilja ta del av din reseblogg samt veta vad inträdet till poolen + stranden på Mövenpick var?
Av Annl
20 aug. 2013 15:37
Och jag hade så gärna delat med mig av denna info men vår tonårsdotter vill inte att andra ska kunna se bilder på henne :(

Men hotellet är som sagt en riktig höjdare.

Du skriver om Mövenpick New York-chic; tänker du att betala för att komna in dit till poolen? Vi försökte hyra solstolar från Ritz Carlton och betala för dessa men det var tvärstopp.