Pengar i Egypten?

Av Mrdanne
7 jan. 2008 21:05
Visningar: 6570
Hej mina reskamrater.
På tisdag flyger jag ner till Egypten, närmare bestämt Naama Bay i Sharm El Sheihk.
Är lite förvirrad angående pengarna bara, ska man växla Euro, EGP eller både och?
Ringde till resebolaget och fick bara tveksamma svar konstigt nog.

Sen om någon har något tips om Sharm El Sheihk som jag absolut inte får missa kan ni ju tillägga de ;)

Tacksam för svar

MVH

/Daniel
Av Veiken
7 jan. 2008 22:17
Ring Forex servicecenter. 0200-22 22 20 och kolla med dom vilken valuta som är bäst att ta med sig. Dom är superbra på sånt! Trevlig resa!
Av Calypso
7 jan. 2008 22:35
Hej!
När jag varit där växlar jag nästan allt i EGP, sen tar jag lite i dollar som jag använder när jag ska handla på duty free.. Man använder mest EGP när man är ute och handlar eller äter ute.. Bor man på hotell och ska på utflykter kan man behöva euro att betala med men de är de ända.. Annars använder man bara egyptiska pund. De finns ju alltid ställen att växla pengar på också om man skulle vilja det..
Ha en trevlig resa!!
Av Gral
7 jan. 2008 22:37
Egyptiska pund! Det finns uttagsautomater pa i princip alla hotel, sa du kan ta ut vad du behover nar du kommer dit.

Trevlig resa, och det enda du inte far missa ar att spendera mycket tid under vattnet!
Av Veiken
8 jan. 2008 11:06
Jag kollar alltid vilka avgifter som jag kan tänkas få betala ex. kostnad för uttag i automater, extra kurs vid växling på plats, biligast att växla på resmål eller hemma osv. Det varierar ju mellan olika kort också, så det finns pengar att hämta om man tänker till lite. "Cash is king" enligt mig och jag slipper skimming! P.S Jag använder faktiskt kort också, men på resor är det en extra resurs och används bara om något oförutsett händer! D.S
Av Ellen66
19 jan. 2008 21:42
snälla skriv vad du tyckte och upplevde i Naama Bay? och om du åkte på ngn utflykt? vilket resebolag reste ni med? simma ni med delfiner på delfinariet eller vad det heter, kosta det mycket pengar att göra det/om ni nu simmade med dom? snälla skriv om dina erfarenheter om denna resan mvh Ellen66
Av Gral
20 jan. 2008 00:17
Citerat från ellen66:
snälla skriv vad du tyckte och upplevde i Naama Bay? och om du åkte på ngn utflykt? vilket resebolag reste ni med? simma ni med delfiner på delfinariet eller vad det heter, kosta det mycket pengar att göra det/om ni nu simmade med dom? snälla skriv om dina erfarenheter om denna resan mvh Ellen66
Var snäll och läs det här! Trodde faktiskt att det stället stängt ner :(

http://www.marineconnection.org/seered.htm

Ha en trevlig resa och har du tur kan du se fria delfiner på någon snorkel-/dykutflykt.
20 jan. 2008 01:54
Hallå!

Jag var där förra veckan med min familj och vi hade dollar med oss..funkade klockrent...man fick hela tiden frågan i vilken valuta man ville betala i. pund dollar eller euro..nemas problemas