Övernatta på Changi Airport?

12 mars 2019 15:54
Visningar: 341
Jag kommer landa väldigt tidigt 1 Maj och åker igen 3 Maj vid 10-tiden.

Min fråga, är det värt att åka in till stan och checka in på hotell där? Eller kanske ta ett hotell i närheten av flygplatsen? Jag tänker mig att jag behöver natten mellan 1-2 maj, och natten 2-3 maj kan jag ta på flygplatsens "snooze lounge".

Ett annat alternativ är att jag tar en hotellnatt inne i staden, checkar ut och åker till flygplatsen för förvarar mitt bagage där, åker tillbaka in till stan igen och spenderar en heldag ute. Därefter ta mig tillbaka till flygplatsen för att kolla runt (det ska ju finnas en del spännande grejer att göra där) och spendera sista natten på flygplatsen.

Jag har aldrig varit i Singapore förut och reser själv. Alla tips är bra tips!

Tack!
12 mars 2019 17:27 (redigerad)
Vid mina 2 besök i Singapore har jag tagit "hotellbussen" inne på terminalen, som kostar väldigt lite. Man betalar ett fast pris, och Den kör till "ditt" hotell, så du slipper tänka så tidigt på morgonen.

Senast hade jag hittat en hotellkjedja som heter Hotel 81, och närmast flygplatsen var Hotel 81 Princess, tror jag det var. Billigt för att vara i Singapore.

På tillbakavägen tog jag taxi, och den kostade inte heller så många pengar.

Gången innan tog jag hotellbussen och hade ett hotell nära en t-banestation, så på tillbakavägen tog jag t-bana till Changi.
Då fick man byta tåg vid sista hållplatsen för att komma till flygplatsen och tåget stannar faktiskt inne i terminalen. Smidigt...

Kollade på Google map att det ska ta 15-20 minuter från Hotel 81 Princess till Changi, så du kan åka tidigt från hotellet och slippa sova på en soffa i terminalen.

http://www.changiairport.com/en/airport-experience/attractions-and-services/baggage-storage.html
12 mars 2019 19:05
Citerat från Elcanario93:
Vid mina 2 besök i Singapore har jag tagit "hotellbussen" inne på terminalen, som kostar väldigt lite. Man betalar ett fast pris, och Den kör till "ditt" hotell, så du slipper tänka så tidigt på morgonen.

Senast hade jag hittat en hotellkjedja som heter Hotel 81, och närmast flygplatsen var Hotel 81 Princess, tror jag det var. Billigt för att vara i Singapore.

På tillbakavägen tog jag taxi, och den kostade inte heller så många pengar.

Gången innan tog jag hotellbussen och hade ett hotell nära en t-banestation, så på tillbakavägen tog jag t-bana till Changi.
Då fick man byta tåg vid sista hållplatsen för att komma till flygplatsen och tåget stannar faktiskt inne i terminalen. Smidigt...

Kollade på Google map att det ska ta 15-20 minuter från Hotel 81 Princess till Changi, så du kan åka tidigt från hotellet och slippa sova på en soffa i terminalen.
Tack för dina svar! Ska kolla in Hotel 81 Princess.

Vet du hur det fungerar med bagageförvaring på flygplatsen?
Av Birgere
12 mars 2019 19:14
Vilken fantastisk möjlighet att utforska Singapore i 2 dagar. Förstår överhuvudtaget inte resonemanget runt att sova på flygplatsen. 2 nätter i centrum blir ju perfekt.
Av Hawaii
12 mars 2019 20:34 (redigerad)
Missa inte att besöka The Jewel Changi Airport (öppnar den 17 april). Och 2 nätter, ja definitivt ta in till stan. Jag var där för ett par veckor sedan och bodde 3 nätter på Holiday Inn Atrium. Skapliga priser och toppen hotell och promenad avstånd till Singapore River (Robertson Quay, Clarke Quay och Boat Quay).
Kanske inte så viktigt men måste erkänna att jag totalt missade poängen med att ta ut till flygplatsen enbart för att lämna av baggaget (om det nu ens är möjligt, vilket jag tvivlar på).
12 mars 2019 21:28
Naturligtvis skall du intill City. Jag var själv där för några år sen, valde att stanna två nätter istället för att flyga vidare till mitt mål.
Ångrar det inte en sekund. Rekommenderar att besöka Lau Pa Sat, mångkulturellt matställe...
12 mars 2019 22:05
Det låter verkligen som ett obeskrivligt tråkigt upplägg att bo en en flygplats i två dagar istället för att utforska en väldigt spännande och intressant stad. Förstår faktiskt inte hur du tänker. Det är väl fullständigt självklart att du ska åka in till stan och utforska Singapore! När jag hade 8 timmar i Kuala Lumpor en gång var det självklart att åka in till stan och utforska KL i några timmar. En fullständig no-brainer!
Av Erik777
13 mars 2019 11:23
Håller med övriga, klart du ska uppleva Singapore. Var du ska bo på ön, som ju inte är jättestor, är väl upp till din budget och intresse.