Ospec till Mauritius

17 feb. 2008 13:00
Visningar: 745
Hej,
Åker en ospec resa till sol o bad på Mauritius den 4 mars. Är ju såklart nyfiken på vart man hamnar... Någon som åkt ospec dit och fått det bra eller dåligt? Reser med Fritidsresor. Jag vill veta allt...
19 feb. 2008 00:09
Hej, jag och min sambo ska åka till Mauritius den 4 mars =) Vi ska bo på hibiscus, jag fastnade direkt för det hotellet när jag kollade på fritidsresors hemsida. Jag har kollat runt mycket på internt och läst mycket om Mauritius och jag har svårt att tro att det kan bli dåligt. Men visst finns det säkert hotell som inte är såna höjdare. Men gå in o kika på fritidsresors hemsida. Det lär ju var nåt av hotellen dom har där iaf. Ska du åka med sambo?
Hoppas det blir nåt bra hotell =) Ha det så trevligt!
P.s första gången vi åker till Mauritius så det är så spännande =)
Kram Carro
19 feb. 2008 19:10
Va kul, åker ni från arlanda? I så fall kanske vi ses! Jo jag reser med sambon. Ert hotell såg superfint ut! Nu hoppas vi det blir fint väder och inga cykloner... Ha en toppenresa!
/M
20 feb. 2008 02:33
Japp vi åker från arlanda. Det ska bli jätte roligt. Vi har aldrig varit där. Har ni? Vi ska vara där i en vecka. Jag ångra nästan att vi tog två veckor. Vi har ju lite lyx på planet också. Extra class längre fram i planet =) Tyckte att det var så lång resa så vi ville kosta på oss.
Jo hoppas det inte blir nåra stormar medans man e där. Hoppas ni får ett bra hotell. Ni kan ju hamna på västa lyx hotellet. Hur mycket betalade ni för opspec?
Av Fatey
24 feb. 2008 19:27
Hej!

Är nyligen hemkommen från Mauritius. Jag och min man åkte ospec. med Fritidsresor 5/2 - 20/2. Vi hamnade på ett hotell som heter Elysse (enkelt hotell nära stranden) som ligger vid Trou aux Biches på norra ön. Hotellet var inget märkvärdigt men rummen hade iallafall egen wc, gratis safetybox, luftkonditionering, tv osv. I området fanns inte så mycket att göra så det gäller att ta sig till Grand Bay (ca 70kr med taxi) om man vill ha shopping, restauranger, nöjen osv.

Jag kan stark rekommendera att hyra scooter vilket kostade ca 100kr per dag. Det var en otrolig frihet att kunna ta sig vart man ville när man ville, eller bara glida omkring och se naturen eller stanna vid någon strand. Det finns mycket att se och göra på ön. För ca 700kr kan man hyra taxi en hel dag och åka vart man vill.

Jag och min man är jättenöjda med vår semester! Jag saknar verkligen värmen, den vackra naturen och alla trevliga människor.

Jag har en blogg, fatey.bloggspace.se, där jag nyligen lagt upp lite bilder och kommentarer från resan.