Nybörjare

28 jan. 2007 12:50
Visningar: 222
Hejsan

Det är första gången vi ska åka till Thailand. Det finns många som har stor erfarenhet och vill ni dela med er av era erfarenheter om boende och båtturer. Ví har tänkt boka när vi kommer ner i december. Vad tror ni om detta? Vi har tänkt åka till Raily Beach, Koh Lanta och vidare till Trang.

Tacksam
Av Fozzie
28 jan. 2007 14:58
Hej,
har hört att det börjar bli lite tuffare nu när så många åker dit. Vintertid i Thailand är deras peak säsong så har ni speciella önskemål så bör ni nog boka hemifrån. Ni behöver ju inte boka på resebolagsanslutna boenden utan leta friskt på nätet så finns det en hel del.

Hälsningar
Staffan
Av Mal
1 feb. 2007 15:50
Railay och Lanta tycker jag ni ska boka om ni kommer nära jul. I år har vi haft otrolig beläggning i dessa delar. Det finns alltid nåt, men det kan vara det allra dyraste eller det allra "loppigaste".

Trang kommer stort, så risken är att även därnere kommer det vara mycket bokat till nästa säsong. Båtturer behöver ni inte boka förrän ni är i landet.
2 feb. 2007 05:55
Hejsan

Tack för era svar. Om man bokar så här långt innan (ska åka i dec) måste man då betala redan nu eller? Vår resrutt ser ut ungefär så här: Ao Nang, Koh Lanta, Trang. Vi avslutar resan i Bangkok över nyår. Bangkok kanske vi ska boka hemma eftersom det är över nyår.

Kom gärna med förslag

Tack
Av Mape
2 feb. 2007 10:46
Hej Varfor inte besoka mina trakter i Thailand,har ar Paradiset . BAN PHE ligger mittemellan
Ko Samet och Ko Chang varfor inte hyra en lagenhet med utsikt till Ko SAmet som ligger direkt
pa stranden,ut pa upptacktsfarder nar man trottnat pa sol och bad.
Se min hemsida http#www.mabelhouse.se
Av Mal
3 feb. 2007 03:34
Du betalar en deposition för att bekräfta bokningen och sedan betalar du på plats. Så funkar det oftast - olika hotellsajter har olika regler. Kolla runt lite på nätet.
Av Legusta
3 feb. 2007 13:33
Om du går in på min websida om Thailand hittar du mycker bra information som du även kan ha nytta på plats där adressen är http://www.2thai.nu