Nyår koh phangan!

Av Mrkala
18 sep. 2013 00:10
Visningar: 1414
Någon som har upplevt nyårsfirandet på full moon beachen. Vi ska dit då och hade varit skoj o höra hur det verkligen är från er som upplevt det.

Peace!
Av Dalpha
4 okt. 2013 04:18
Se till att boka boende nu, för snart är allt fullt. Vår resort har varit full sedan månader tillbaka. Många boenden har också minimum stay under denna period så räkna med att ni får stanna minst 5 dagar. För övrigt är egentligen själva full moon partyt lite överskattat och ter sig mer som en grisfest där fullast vinner.

När det gäller bra fester på Koh Phangan så är oftast dom fester runt omkring full moon att rekommendera. Junge Experience, Half Moon, Black Moon, Makaba, Voodoo etc.
Av Mrkala
4 okt. 2013 05:04
Boendet är faktiskt fixat sedan flera månader tillbaka som tur är. Ska bli en upplevelse att få tillbringa nyår på koh phangan. Vi firade julen där för ett par år sedan. Bara hoppas vädrets makter är på vår sida under nyårs veckan. Så kan vi åka runt bland alla stränder och bada på dagarna och sedan kolla hur nöjesutbudet är på kvällarna/nätterna. Hur som helst, jag är övertygad om att det kommer bli bra :)
Av Dalpha
4 okt. 2013 05:54
Bra att ni har planerat väl =)

Kom gärna förbi och säg hej när ni är här. Vi håller till på Baan Tai beach och har ett ställe som heter Charm Beach Resort.
Av Mrkala
5 okt. 2013 14:33
Fint ställe ni har. Där hade jag helt klart kunnat bo :)
Av Nilox
5 okt. 2013 22:20
@Dalpha

Fint ställe men som svensk hoppas jag att du/ni vet att man i Thailand inte får ta ut VAT skatt då det är inräknat i priset. Dock så är service charge på 10% helt ok att lägga till på slutnotan.

Mvh

Nilox
Av Dalpha
6 okt. 2013 03:13
Antar att du tittat på vår hemsida. Som med alla andra bokningssystemet så är dom mer eller mindre skrivna efter samma mall. Om man går in på tex Agoda.com och bokar så kommer du se att skatten läggs på i efterhand redan där.
För övrigt fungerar momsen här precis som hemma och i dom flesta andra länder.
10 okt. 2013 17:37
Vart ska ni bo då Mrkala?
Jag och sambon ska bo på Sunset Cove Resort.
Det ska bli såå spännande med fullmoon på nyår! :D
Av Mrkala
10 okt. 2013 21:26
Vi ska bo på ett litet jätte enkelt ställe 10-15 promenad ifrån haad rin. Hua Leam resort heter det.
11 okt. 2013 12:02
Firade nyår på Koh Phangan för ett par år sedan. Är sjukt mycket folk på stranden och är himla lätt att komma ifrån varandra. Man kunde inte riktigt slappna av, jag gick hem efter 12 slaget:) Men måste säga att det var kul att uppleva det, hoppade upp på min kompis rygg för att se hur det såg ut, var så mycket folk att det såg ut som myrornas krig.
Åkte dit ett par dagar innan nyår och tyckte " uppvärmnings dagarna" var mycket bättre.
Va bra att ni redan har bokat boende. Vi var tvungna att sova 5 st i en bunge:)
Av Mrkala
12 okt. 2013 01:39
Vi har en hel vecka på koh phangan. Kommer 26 dec och lämnar för koh tao 2 jan. Så vi hinner ju också testa uppvärmningen inför nyårsafton. Jag och tjejen va en vecka på koh phangan för 2 år sen. Blev helt förälskad i ön. Så mkt o göra o så fint. Denna gången har vi lyckats "lura" med oss 3 vänner också :)
Av Sarlac
14 okt. 2013 23:42
Jag är en månad i Thailand, i brist på annat själv, och då också över nyår. Är det här stället alltså the place to be på nyår? Jag har varit i Thailand förut, men inte på turistorterna utan på risfälten i norr ^^ så upplys en okunnig!
18 okt. 2013 22:02
Tänkt på att många åker från Koh Phangan till Koh Tao efter nyår, så boka boende innan om ni inte redan gjort det.
Citerat från Mrkala:
Vi har en hel vecka på koh phangan. Kommer 26 dec och lämnar för koh tao 2 jan. Så vi hinner ju också testa uppvärmningen inför nyårsafton. Jag och tjejen va en vecka på koh phangan för 2 år sen. Blev helt förälskad i ön. Så mkt o göra o så fint. Denna gången har vi lyckats "lura" med oss 3 vänner också :)
Av Mrkala
19 okt. 2013 18:59
Boendet är redan klart på koh tao! :)