Nya funktionen "tumme upp" är nu klar för testkörning

Av Niclas
4 sep. 2008 16:21
Visningar: 823
Nu kan du värdera inläggen i diskussionerna efter kvalitet och relevans. Om du tycker att ett inlägg är bra och relevant så klickar du på "Tumme upp". Om du tycker att ett inlägg är irrelevant så klickar du följdaktligen på "Tumme ner". Alla har en röst var och alla röster väger lika.

Längst upp till höger på startsidan för diskussionerna kan du välja vilken kvalitetsnivå du vill se.

Testa gärna funktionen, tillsammans kan vi göra innehållet mer relevant och läsvärt och minska behovet av att stänga ner trådar som "spårar ur"

Mvh
/Niclas
Reseguiden.se
4 sep. 2008 16:31
Niclas, var ligger tråden "Jag vill ha tillbaka Homman"? Den tycks ha försvunnit med SAMTLIGA inlägg. Är det så?
Av Niclas
4 sep. 2008 16:32
Citerat från signesmaggan:
Niclas, var ligger tråden "Jag vill ha tillbaka Homman"? Den tycks ha försvunnit med SAMTLIGA inlägg. Är det så?
Hejsan,

Längst upp till höger på startsidan för diskussionerna kan du välja vilken kvalitetsnivå du vill se.

Mvh
/Niclas

Av Svanen
4 sep. 2008 16:41
Hej Niclas

Själva bilden på tummen är alldeles för ljus och otydlig, väldigt svår att lägga märke till. Föreslår att ni använder bild på tumme med kraftiga svarta konturer, eller i färg.

Vänlig hälsning
och tack för trevlig reseguide
4 sep. 2008 16:48
Här kommer en kopia från den andra tråden om ett förtydligande av reglerna.

Citerat från gullsing:
Ursäkta mej med min utvikning från den här tråden. Men det handlar just om vad som Niclas har skrivit om regler osv här.
Jag har varit borta från forumet några timmar, så jag har inte kunnat läsa vad som har skrivits. Men, när jag kom hem tittade jag på diskussionerna och hittade den om Hommans återkomst eller ej. Där stod det skrivet en hel del, om vad jag hade skrivit där med en förfärlig ton angående min ålder. Jag hann inte besvara det, för jag tittade in här och sedan var den diskussionen borta. Man var helt enkelt oförskämd mot mej där och menade att jag som äldre inte hade minnet kvar och så vidare. Har inte jag någon chans att besvara sådana frågor, eller är jag borttagen från just det forumet? Kan det vara för att en del har givit mej tummen ner. Kollas inte inläggen noggrannare, för att se vad till exempel jag då har skrivit där. Oförskämd har jag då absolut inte varit. Men jag skulle alltså få tåla vad andra har skrivit negativt om mej och min ålder till exempel.

Det där med tummen upp eller ner är ju så nytt, så jag förstår inte riktigt vad som menas och det beror abslut inte på senilitet.

Hej Gullsing!

Mer info om den nya funktionen hittar du här:
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/nya-funktionen-t...

Mvh
/Niclas

Postat 2008-09-04 16:28 Citera | Anmäl


Gullsing säger:
Niclas varför bara jag? Du måste bara kolla den här sidan hur många det är som har fått tummen ner. Vilka är det, jo dom som gillar Homman? Det måste ju vara någon motståndare, som har gett de positiva tummen ner. Det är ju ingen annan förklaring. Ska inte vi andra ha en chans att få skriva av oss?
Postat 2008-09-04 16:36

En kopia till

Signesmaggan säger:
Det är ju bra Niklas. Men när det gäller Homman förutsätter jag att diskussionen pågår där och inte i en ny tråd. Därefter har jag lyft över alla ovanstående inlägg till JAG VILL HA TILLBAKA HOMMAN. Och jag väntar fortfarande på ett konkret svar, som rör just Homman.
Postat 2008-08-29 11:57 Citera | Anmäl -6


Gullsing säger:
Hej Niclas.

Vi har fortfarande inte fått reda på VARFÖR Homman har blivit utesluten. Det är faktiskt den viktigaste frågan.

Gilla
Postat 2008-08-29 11:59 Ändra | Citera | Anmäl -6


Signesmaggan säger:
Gullsing har flyttat sitt inlägg till JAG VILL HA TILLBAKA HOMMAN.
Postat 2008-08-29 12:08 Citera | Anmäl -6

De här senaste inläggen har fått 6 tummar ner. Är det verkligen så att man inte får uttala sig? Jag begriper ingenting. Ska vissa personer få bära sig åt hur som helst och varför? Nu kommer dom väl ge tummen ner för det här också. Då blir ju vi vingklippta på felaktiga grunder.
Av Zappe50
4 sep. 2008 16:56
Jag tycker det hela "luktar skunk" !
Varför i hela friden skall det krånglas till ?
Det är väl hur enkelt som helst !
Störs man av en diskussion, så får man väl för tusan låta bli att gå in på den !
Men det kanske är så att en del VILL RETA upp sig och starta en fajt ?
Sluta upp med barnsligheterna med tumme upp eller tumme ner !
Det var bra som det var !
Låt det FRIA ORDET förbli fritt !

M.V.H.
Urmas

P.S.
Nu blir jag väl avstängd, om jag aldrig blivit det förut ?
Men då får det bli så. Jag tycker det hela har urartat och antagit "Hekatombala" nivåer !
D.S.
4 sep. 2008 17:08
Efter en snabbtitt så anser jag funktionen inte fungerar bra, kanske kommer den fungera bättre långsiktigt.

Ett exempel är min tråd om upphovsrätt http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/vad-anser-rg-angaende-upphovsratten-av-medlemmars-texter-och-foton-6174 där tråden, jag? fått -1. Frågan är hur dum medlemmen som tex klickat på minus där är om medlemen inte anser att frågan är viktig oberoende hur man står i diskussionen om homman.

Hittar dessutom inte vart man finner trådar som tagits bort med funktionen...? Exempel hommantråden???

Kanske skulle vara en poäng att medlemmen som ger en positiv tumme alternativt en negativ ger en kommentra på minst tio tecken där medlemmen skriver anledningen. En idé så att inte funktionen missköts som den lätt kan göra om det är debatter som kanske inte alltid är för den stora skaran. Exempelvis om man skriver kritik eller liknande om Thailand som är gud förbjude på de flesta svenska reseforum...

jaja lite tankar från mig :)

edit: fann vart jag kunde hitta alla trådar, men som någon skjrev efter mig så borde standard vara att visa alal trådar.

Mvh Daniel
Av Zappe50
4 sep. 2008 17:17
Vad innebär "Tummen upp eller Tummen ner" ?
Jo. Inget annat än att på ett sk. "lagligt" sätt smutskasta och förlöjliga någon annans åsikt.
Samt att kunna idiotförklara någon för att han/hon tänker på ett sätt som "går utanför ramarna" !
Diskriminering på ett godkänt sätt med andra ord !

Varför skall vi nu också börja BETYGSSÄTTA andra och deras åsikter ?

Mobbning kallar jag det hela !
Av Suziq
4 sep. 2008 17:29
Tycker att det är kasst att funktionen går tillbaka till att visa medel, dvs inte alla inlägg. Som standard borde det vara att alla inlägg visas. Om någon inte vill få upp alla så kan man välja bort det genom välja "kvalitetsnivå". Alternativt så bör man kunna välja vilken nivå man vill ha som standard.
4 sep. 2008 17:52
Jag tycker inte det verkar särskilt bra... blir det inte mer bråk då liksom? Om en person inte gillar någon annan kan ju den ge tumme ner bara för att retas... men aja..vi får väl se hur det går!!!
Av Lemmy
4 sep. 2008 18:23
Det blir nog perfekt, nu kan man sortera bort fjanttrådar direkt. Man slipper ens se dom. PERFEKT

//Lem
Av Thorgu
4 sep. 2008 19:04
Satt och läste inläggen i denna tråd. Tänkte att sätta tummen upp eller ner. Men jag fick bryderi. Tänkte: Det här håller jag med om alltså tummen upp. men håller det sig till ämnet altså tummen ner. Nästa inlägg: Det här var bra skrivdet, men var det relevant. Kort sagt: Jag är osäker på hur jag ska sätta kriterierna för bedömningen och då blir ju min medverkan värdelös eller missvisande. Blir det tummen ner om inlägget innehåller invektiv och dåligt språkbruk, men i övrigt relevant?
4 sep. 2008 19:10
Citerat från signesmaggan:
Niclas, var ligger tråden "Jag vill ha tillbaka Homman"? Den tycks ha försvunnit med SAMTLIGA inlägg. Är det så?
Niclas, vad ger den här omröstningen egentligen. Hur kan min fråga vara irrelevant? Jag vill veta vart en tråd tagit vägen, så att jag kan rösta, och det renderar en minuspost om 6 röster. Se ovan. Och så döljs inlägget.
Av Niclas
4 sep. 2008 19:16
Citerat från signesmaggan:
Citerat från signesmaggan:
Niclas, var ligger tråden "Jag vill ha tillbaka Homman"? Den tycks ha försvunnit med SAMTLIGA inlägg. Är det så?
Niclas, vad ger den här omröstningen egentligen. Hur kan min fråga vara irrelevant? Jag vill veta vart en tråd tagit vägen, så att jag kan rösta, och det renderar en minuspost om 6 röster. Se ovan. Och så döljs inlägget.
Hejsan,

Välj "Forum" i Reseguidens huvudmeny och klicka på "Diskutera". Längst till höger över listan med diskussioner ser du en "tumme-upp-symbol", där kan du välja vilken kvalitetsnivå som du vill se i listan.

Mvh
/Niclas
4 sep. 2008 19:23
Citerat från signesmaggan:
Citerat från signesmaggan:
Niclas, var ligger tråden "Jag vill ha tillbaka Homman"? Den tycks ha försvunnit med SAMTLIGA inlägg. Är det så?
Niclas, vad ger den här omröstningen egentligen. Hur kan min fråga vara irrelevant? Jag vill veta vart en tråd tagit vägen, så att jag kan rösta, och det renderar en minuspost om 6 röster. Se ovan. Och så döljs inlägget.
Jag frågade inte om det. Jag frågade hur en fråga om hur systemet fungerar kan vara irrelevant. Titta ovan och se, även den frågan anses irrelevant. Är den det, Niclas? Hur tillförlitlig tror du att den här "omröstningen" blir?
Av Niclas
4 sep. 2008 19:25
Citerat från thorgu:
Satt och läste inläggen i denna tråd. Tänkte att sätta tummen upp eller ner. Men jag fick bryderi. Tänkte: Det här håller jag med om alltså tummen upp. men håller det sig till ämnet altså tummen ner. Nästa inlägg: Det här var bra skrivdet, men var det relevant. Kort sagt: Jag är osäker på hur jag ska sätta kriterierna för bedömningen och då blir ju min medverkan värdelös eller missvisande. Blir det tummen ner om inlägget innehåller invektiv och dåligt språkbruk, men i övrigt relevant?
Hej Thorgu,

Tack för ditt inlägg, bra synpunkt! Tanken med funktionen är i första hand att man ska rösta upp/ner inlägg som man tycker tillför/inte tillför något till diskussionstråden eller ämnet. Sina personliga åsikter bör man skriva i text så att andra kan ta del av dem.

Vi kikar på en lösning för att förtydliga detta.

Mvh
/Niclas
Av Niclas
4 sep. 2008 19:27
Citerat från signesmaggan:
Citerat från signesmaggan:
Citerat från signesmaggan:
Niclas, var ligger tråden "Jag vill ha tillbaka Homman"? Den tycks ha försvunnit med SAMTLIGA inlägg. Är det så?
Niclas, vad ger den här omröstningen egentligen. Hur kan min fråga vara irrelevant? Jag vill veta vart en tråd tagit vägen, så att jag kan rösta, och det renderar en minuspost om 6 röster. Se ovan. Och så döljs inlägget.
Jag frågade inte om det. Jag frågade hur en fråga om hur systemet fungerar kan vara irrelevant. Titta ovan och se, även den frågan anses irrelevant. Är den det, Niclas?
Jag skulle nog rösta "tumme upp".

/Niclas
4 sep. 2008 19:34
Citerat från niclas:
Citerat från signesmaggan:
Citerat från signesmaggan:
Citerat från signesmaggan:
Niclas, var ligger tråden "Jag vill ha tillbaka Homman"? Den tycks ha försvunnit med SAMTLIGA inlägg. Är det så?
Niclas, vad ger den här omröstningen egentligen. Hur kan min fråga vara irrelevant? Jag vill veta vart en tråd tagit vägen, så att jag kan rösta, och det renderar en minuspost om 6 röster. Se ovan. Och så döljs inlägget.
Jag frågade inte om det. Jag frågade hur en fråga om hur systemet fungerar kan vara irrelevant. Titta ovan och se, även den frågan anses irrelevant. Är den det, Niclas?
Jag skulle nog rösta "tumme upp".

/Niclas
Ja, och ändå är resultatet minus. Den här omröstningen tycks inte ha någon relevans.
Av Niclas
4 sep. 2008 19:37
Citerat från svanen:
Hej Niclas

Själva bilden på tummen är alldeles för ljus och otydlig, väldigt svår att lägga märke till. Föreslår att ni använder bild på tumme med kraftiga svarta konturer, eller i färg.

Vänlig hälsning
och tack för trevlig reseguide
Hej Svanen,

Tack för din feedback! Nu har vi gjort konturen lite mörkare och tummarna blir röda resp. gröna när du klickar på dem. Vi valde dock att inte göra konturerna svarta för vi vill inte att de "tar över" för mycket rent grafiskt.

Ha en fin kväll.
/Niclas
Av Nickeb
4 sep. 2008 20:46
Det här systemet blir nog ganska personifierat, ta stortråden "vad fan är det som händer" som startades av "homman" och handlar om varför vi svenskar drar till samma ställe likt mallorca på 80-talet, där homman fått minus ett (i skrivande stund) i alla sina inlägg, ganska uppenbart att det är en person som kryssat tummen ner i samtliga fall, antagligen för att denne ogillar just homman. dålig stil att använda sig av denna funktionen på ett sådant sätt tycker jag.
Av Niclas
4 sep. 2008 20:51
Citerat från nickeb:
Det här systemet blir nog ganska personifierat, ta stortråden "vad fan är det som händer" som startades av "homman" och handlar om varför vi svenskar drar till samma ställe likt mallorca på 80-talet, där homman fått minus ett (i skrivande stund) i alla sina inlägg, ganska uppenbart att det är en person som kryssat tummen ner i samtliga fall, antagligen för att denne ogillar just homman. dålig stil att använda sig av denna funktionen på ett sådant sätt tycker jag.
Hej!
Ja, vi har redan sett att vissa personer försöker fuska, men vi håller på att bygga lösningar som minimerar fusk.

Mvh
/Niclas
Av Nickeb
4 sep. 2008 20:57
Ja det kan ju oxå vara ett gissel, men problemet är nog att vissa nog knappt kollar vad inlägget innehåller utan röstar plus eller minus bara för att det är hon eller han.
Men det är ju naturligtvis ett problem man får dras med då man ju knappast kan kolla detta, man kan ju även hoppas att medlemmarna använder funktionen så ärligt som möjligt, men jag har låga förväntningar.
4 sep. 2008 21:39
Citerat från niclas:
Hej!
Ja, vi har redan sett att vissa personer försöker fuska, men vi håller på att bygga lösningar som minimerar fusk.

Mvh
/Niclas
På vad sätt skulle det gå att fuska med tummarna? Har man flera alias, eller?
Av Niclas
4 sep. 2008 21:52
Citerat från gullsing:

På vad sätt skulle det gå att fuska med tummarna? Har man flera alias, eller?
Hej,

Jag kan av naturliga skäl inte berätta hur man skulle kunna fuska med rösterna. Men vi kommer att kunna minimera möjligheten att missbruka funktionen.

Mvh
/Niclas
4 sep. 2008 22:16
Nä nu tycker jag allt blev krångligt här med tummar hit och dit, så dumt!
Och jag förstår inte, var är tråden om Homman?
Mvh Eva
5 sep. 2008 01:30
Håller med Eva förstår RG att de blir desperata att hitta en lösning på dagisbråket men nu tycker jag ta mig f-n att det går för långt och då menar jag inte RG utan de obstinata d.........r till sk. reseintresserade medlemmar som inte fattat RG:s regler och forumets egentliga användningområde dvs reseprat på vuxennivå och gärna med en humoristisk underton och högt i tak.

Snälla rara var inte så f......at snarstuckna,konfliktlystna och långsinta det måste ju vara skiitjobbigt att ta åt sig av allt som sägs (kan själv tycka kritik är svårt och framför allt tråkigt att ta men vi är ju olika så det får man finna sig i) och sen kasta sig på anmälningsknappen med ett skadeglatt leende, lägg er energi på att ge tips och skapa nya trådar istället.

Jag förstår att RG kan slita sitt hår när de ska ha att göra med folk som inte begriper bättre än vad en del här gör och det är ju pinsamt när man går in på Rg för att kolla om det finns något nytt och intressant om resor och finner att det enda som hänt är att pajkastardiskussionerna vuxit till löjliga proportioner.

Tycker det är tråkigt att det ska behövas en massa såna här funktioner men de kanske kommer till användning på det här inlägget nu när jag sagt vad jag tycker.
trevlig resa på er allihopa som är intresserade av att resa och dela av er av tips om resor och ni andra kan ju trycka tummen ner så ser vi hur många här som bara är här för att bråka,
jag är då här för att jag älskar att resa och delar gärna med mig av de små smulor jag kan bidra med.
mvh. Bosse.
Citerat från indianturbo:
Nä nu tycker jag allt blev krångligt här med tummar hit och dit, så dumt!
Och jag förstår inte, var är tråden om Homman?
Mvh Eva
5 sep. 2008 08:27
Jag måste lägga mig i även denna diskussion, eftersom jag finner det ganska roande att man från Reseguidens sida valt att jämställa valet "alla" med nivån "låg" när man sorterar inläggen i diskussionsforumet efter tummen-upp-funktionen.
Säger kanske en del om vad företaget tycker om medlemmarnas inlägg?
Lite roligt var det allt...

Marve
5 sep. 2008 11:56
Indianturbo, Homman-tråden hittar du bland de "dåliga" inläggen. Använd sökknappen däruppe till höger på diskussionssidan. Det här är en väldigt fiffig lösning.
5 sep. 2008 12:59
Tidigare hittade man lätt de diskussioner man ville följa, nu är det ett evigt letande med tummar och strunt. Den tråd som senast skrivits i hamnade ju högst upp och det var mycket lättare då att se om något nytt tillkommit i den tråd man själv ville följa.
Jag förstår inte varför RG krånglat till det? Låt de som vill diskutera göra det utan en massa trams som tummar!
Låt människor vara som de är och försök acceptera att en del vill vara så, dumma eller ej, det är väl upp till dem? De som är så "vuxna" och tycker sig veta bättre än andra, låt dem också tycka det då men sluta hoppa på varandra i öppna trådar, ta detta med personliga pm om ni är så missnöjda med någon eller något.
Det var bättre förr!
Mvh Eva
Av Zappe50
5 sep. 2008 15:42
Jag håller med dig fullständigt Eva !
Mycket klokt sagt !

Urmas

P.S.
Nu får jag väl i vanlig ordning en massa "tumme ner" för detta !
Inte för att jag har en åsikt, utan för att det var jag som hade den dåliga smaken att yttra mig igen !
D.S.
5 sep. 2008 15:58
Tycker hela den här grejen med tumme hit o tumme dit verkar meningslös ..
Av Niclas
5 sep. 2008 17:11
Citerat från fanihelvete:
Tycker hela den här grejen med tumme hit o tumme dit verkar meningslös ..
Hej!

Tack för din feedback. Jag glömde skriva att funktionen inte är obligatorisk, man behöver alltså inte bry sig om den om man inte vill.

Funktionen hjälper oss att hålla en högre kvalitet i diskussionerna, och vi har redan sett ett positivt resultat: relevanta inlägg lyfts fram och irrelevanta inlägg får mindre fokus. Vi har glädjande nog sett funktionen inte missbrukas.

Mvh
/Niclas
Reseguiden.se
Av Charina
5 sep. 2008 17:32
Jag har varit på svampplockarsemester i en vecka så jag va inte hemma när denna funktionen lades till. Varför syns inte allas komentarer??

Btw, gillar inte detta!
5 sep. 2008 17:52
Citerat från niclas:

Hej!

Tack för din feedback. Jag glömde skriva att funktionen inte är obligatorisk, man behöver alltså inte bry sig om den om man inte vill.
Det var så lite så :D Och jag kommer inte bry mig om den i fortsättningen, skrev bara vad jag tyckte!
Av Zappe50
5 sep. 2008 18:17

Niclas säger:
Citerat från fanihelvete:
Tycker hela den här grejen med tumme hit o tumme dit verkar meningslös ..

Hej!

Tack för din feedback. Jag glömde skriva att funktionen inte är obligatorisk, man behöver alltså inte bry sig om den om man inte vill.

Funktionen hjälper oss att hålla en högre kvalitet i diskussionerna, och vi har redan sett ett positivt resultat: relevanta inlägg lyfts fram och irrelevanta inlägg får mindre fokus. Vi har glädjande nog sett funktionen inte missbrukas.

Mvh
/Niclas
Reseguiden.se

Kan inte hjälpa att jag inte gillar detta !

Vadå, HÖGRE KVALITET ?
Det är väl upp till var och en att bestämma ?
Jag gillar inte att man skall bli bedömd för sin åsikt !
Vad som är "bättre kvalitet" varierar väl från person till person, utifrån vad dessa har för värderingar ?

Låt det fria ordet få bestå !
Och acceptera att vi är olika !
Det är ju ( har i alla fall hitills varit ) det som har givit denna sajt dess tjusning !

Urmas
Av Dumbo
5 sep. 2008 18:56
Jag tycker att det här verkar skitbra! Redan nu märks det att det är mindre trams på forumet, är ju bara några få som fortfarande beklagar sig över att de inte får vara så framträdande som de skulle vilja. Personligen skulle jag ta många tummar ned som en rätt så uppenbar hint om vad majoriteten tycker om skriverierna men för andra kanske det tar längre tid innan poletten trillar ner.
Jag känner mig övertygad om att detta nu kommer att återgå till att vara ett reseforum. Snyggt jobbat RG!
Av Elgona
5 sep. 2008 19:13
håller till fullo med Dumbo
Av Amerita
6 sep. 2008 08:34
Känns som att det kommer bli svårt att med "årets reseinspiratör" och liknande tävlingar framöver för numer har det blivit en sida där popularitet räknas. Du får röster om dina inlägg håller viss kvalitet eller om ett visst antal andra håller med dig, om du går mot strömmen - ja då är du körd! På detta vis med alla tummar så syns det bra mycket tydligare vem som ogillas och inte, kan nästan klassas som mobbning i vissa fall. Varför jag säger är pga anledningen som tummarna införts, hade de redan funnits från början så hade det varit en annan sak.
Jag känner att RG tappa sin själ på grund av allt bråk, känns väldigt ledsamt.
Av Niclas
6 sep. 2008 09:31
Hej Amerita,

Tack för ditt inlägg. Jag förstår att du tänker så. Det har pågått några heta diskussioner nu ett tag som inte alls handlar om resor och där några få personer har förstört den trevliga stämningen för många andra. Eftersom de flesta medlemmar vill fortsätta att inspirera varandra och diskutera resor så har majoriteten röstat ner de "urspårade" diskussionerna. Observera dock att vi varken tagit bort eller stängt trådarna. Du kan välja att visa dem under "Filtrera" längst upp till höger i listan på startsidan för diskussionerna.

Faktum är att "Årets turist inspiratör" valdes till stor del genom omröstning av medlemmarna här på sajten, och det fungerade riktigt bra. Vi fick fram ett antal riktig bra kandidater som tillfört mycket kunskap och reseinspiration för andra. Den här funktionen med "Tumme upp" kommer faktiskt att göra det enklare för oss att hitta "reseinspiratörer" och hålla koll på folk som mobbar och missköter sig. I takt med att Reseguiden växer och antalet medlemmar ökar så måste vi tyvärr hålla lite extra kontroll.

Ha en bra dag.
/Niclas
6 sep. 2008 10:22
Citerat från amerita:
Känns som att det kommer bli svårt att med "årets reseinspiratör" och liknande tävlingar framöver för numer har det blivit en sida där popularitet räknas. Du får röster om dina inlägg håller viss kvalitet eller om ett visst antal andra håller med dig, om du går mot strömmen - ja då är du körd! På detta vis med alla tummar så syns det bra mycket tydligare vem som ogillas och inte, kan nästan klassas som mobbning i vissa fall. Varför jag säger är pga anledningen som tummarna införts, hade de redan funnits från början så hade det varit en annan sak.
Jag känner att RG tappa sin själ på grund av allt bråk, känns väldigt ledsamt.
Personligen kommer jag knappast rösta på sånt som inte "sticker ut" lite extra. Det gäller BÅDE bra och dåliga inlägg.
Nån som ger ett snajdigt restips förtjänar ju lite upp-tummar och nån som fortsätter whina (ala Zappe i denna tråd) kan ju ligga närmre en tumme åt andra hållet...
Sen är väl inte detta tum-system ristat i sten. Märker staffen att allt flyter lugnt och fint, systemet missbrukas, vissa personer får extremt många oförtjänta upp/ner-tummar så går det alltid att ta bort/ändra hela tjofräset.....ju
Som det mesta som är nytt så är det ju en viss inkörningsperiod. Både för dom som byggt och dom som använder..
Jag är FÖR detta. Iaf en testperiod, så får man se hur det vecklar ut sej.

/Putte
Av Lemmy
6 sep. 2008 10:33
Citerat från billy_basket:
Personligen kommer jag knappast rösta på sånt som inte "sticker ut" lite extra. Det gäller BÅDE bra och dåliga inlägg.
Nån som ger ett snajdigt restips förtjänar ju lite upp-tummar och nån som fortsätter whina (ala Zappe i denna tråd) kan ju ligga närmre en tumme åt andra hållet...
Sen är väl inte detta tum-system ristat i sten. Märker staffen att allt flyter lugnt och fint, systemet missbrukas, vissa personer får extremt många oförtjänta upp/ner-tummar så går det alltid att ta bort/ändra hela tjofräset.....ju
Som det mesta som är nytt så är det ju en viss inkörningsperiod. Både för dom som byggt och dom som använder..
Jag är FÖR detta. Iaf en testperiod, så får man se hur det vecklar ut sej.

/Putte
Dumbo säger:
Jag tycker att det här verkar skitbra! Redan nu märks det att det är mindre trams på forumet, är ju bara några få som fortfarande beklagar sig över att de inte får vara så framträdande som de skulle vilja. Personligen skulle jag ta många tummar ned som en rätt så uppenbar hint om vad majoriteten tycker om skriverierna men för andra kanske det tar längre tid innan poletten trillar ner.
Jag känner mig övertygad om att detta nu kommer att återgå till att vara ett reseforum. Snyggt jobbat RG!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Snyggt sammanfattat grabbar :) och tjejj, se inlägg nedan.
Nu kanske det går upp ett ljus för vissa, att det är inte deras privata sandlåda.....

//Lem
Av Miira
6 sep. 2008 16:17
Hej!

Tycker det verkar fungera bra med tumme-upp/tumme ner systemet i trådarna då relevanta och sakliga inlägg kan lyftas fram av medlemmarna. En del upplever kanske att det känns tråkigt att få sin fråga/tråd klassad som "Låg", kanske man kan ha en annan typ av filtrering på själva diskussionstråden i sig, som t.ex. stjärnor? Att man som medlem kan ge upp till, ja, säg 5 stjärnor på en diskussionstråd utifrån helheten. Rent psykologiskt kan det kännas bättre att få en eller två stjärnor än att få sin tråd klassad som "låg". Sedan tycker jag tumme upp/tumme ner fungerar bra på inläggen i själva diskussionen som kvalitetsfilter.

Bra jobbat, RG. Jag tycker ni visat med detta arbetet och genom tidigare diskussioner att ni verkligen tar era medlemmar på allvar – oavsett hur barnsligt och provocerande ni har blivit bemött.

Trevlig helg på er alla,
Miira
Av Blondie
6 sep. 2008 18:17
Jag tycker detta är löjeväckande..för mkt "storebror-fasoner"..
Forum står väl för öppenhet och fritt ord? Får inte alla diskutera fritt och lämna sina synpunkter utan att bli censurerade?
Naturligtvis går personangrepp och rent förtal bort men det finns det ju moderatorer som ser till.

Ingen tvingas att läsa/följa de trådar som de finner avsmak för så låt bara bli isf?..vad är problemet? Skärpning!
//Nina
6 sep. 2008 18:29
Citerat från blondie:
Jag tycker detta är löjeväckande..för mkt "storebror-fasoner"..
Forum står väl för öppenhet och fritt ord? Får inte alla diskutera fritt och lämna sina synpunkter utan att bli censurerade?
Naturligtvis går personangrepp och rent förtal bort men det finns det ju moderatorer som ser till.

Ingen tvingas att läsa/följa de trådar som de finner avsmak för så låt bara bli isf?..vad är problemet? Skärpning!
//Nina
Kruxet är ju att detta forum är omodererat..
Låt dom testa det hela en tid innan ni vomerar allt ont över staffen!
/Putte
6 sep. 2008 18:48
Jag tycker hela den här funktionen har blivit "infekterad" redan från början.
Som en del säger så är det nog så att vissa gillar inte vissa och då får man tummen ner bara för det utan att se till vad tråden ens handlar om.
Trist att behöva ha en sådan funktion så folk ska behöva rösta fram ett inlägg, alla borde väl få skriva vad de vill utan att vara taskiga mot varandra.
Det är ju samma sak med bilderna, alla får ju tydligen lägga in vilka bilder som helst och utan text, varför inte då inför en tumme ner /tumme upp på alla bilder också?
DET vore i såfall mycket bättre.

Mvh Eva
Av Bengtar
6 sep. 2008 20:16
"Det bidde en tumme"
Inom kort kommer naturligtvis redax göra en utvärdering av detta, det är ju en testkörning.
Om den eventuellt kommer att bearbetas och redovisas skall det bli intressant att få ta del av den.
Som det ser ut just nu verkar det vara just "ett försök", och lite trubbigt.
Jag är personligen väldigt kluven, och vet inte riktigt hur jag skall ställa mig.
Möjligen sympatiserar jag starkt med "Fanihelvete", eller "Laplander", eller "Indianturbo", jag är kluven.
Här kan jag tänka mig att "Lucas2" kunde ha hjälpt mig att finna en lösning i min låsning.
Men, det kanske ordnar sig ändå.
Bengt
6 sep. 2008 21:39
Citerat från indianturbo:
Jag tycker hela den här funktionen har blivit "infekterad" redan från början.
Som en del säger så är det nog så att vissa gillar inte vissa och då får man tummen ner bara för det utan att se till vad tråden ens handlar om.
Trist att behöva ha en sådan funktion så folk ska behöva rösta fram ett inlägg, alla borde väl få skriva vad de vill utan att vara taskiga mot varandra.
Det är ju samma sak med bilderna, alla får ju tydligen lägga in vilka bilder som helst och utan text, varför inte då inför en tumme ner /tumme upp på alla bilder också?
DET vore i såfall mycket bättre.

Mvh Eva
Det var väl lite av detta med bilderna du tar upp som Homman avsåg i sina trådar "Betänkliga fotografier" och "Jättebra bilder" appropå vad reseforumet avses belysa
6 sep. 2008 22:58
Vilken knäpp funktion! Om jag tycker någon diskussion är irrelevant, så kan jag väl låta bli att svara på den och låta de som vill spy galla över den göra det. Vilka diskussioner jag läser är väl min ensak och som sagt: smaken är som baken! Skulle jag använda den nya funktionen så får du tumme ner av mig!
Visst ska vi ha seriösa diskussioner, men krångla inte till det och försök inte att få det på en betygsnivå, för då har hela forumet spårat ur. Ledsen Niclas men denna gång får du ris av mig!
Hälsn.
Brigitta
Av Tj
6 sep. 2008 23:13
Denna funktion var på dagisnivå......
Dags att sätta betyg på varandras utseende snart också!!!
Tycker att sista tiden på reseguiden har urartat..
Av Nickeb
7 sep. 2008 08:48
Jag förstår inte varför man inte katelogiserar förstasidan (forumsidan givetvis) som man gör i "alla" andra forum, kolla på backpacking.se så förstår ni vad jag menar, då kan man ju ha en kategori för diskussion av själva forumet och till och med en ren "offtopic"-del.

på så sätt kan man ju undvika att exponera alla trådarna så slipper ju dom som retar sig på vissa diskussioner åtminstone att se dom, kan ju även ha en funktion i form av "visa alla" där trådarna listas som dom gör nu.

En sak till: filtreringen funkar inge vidare tycker jag, på så sätt att inställningen inte blir kvar på min profil, stängs webbläsaren ner så är man tillbaka på "medel" för min egen del vill jag ha låg och får då ändra detta varje gång.

Så ska ni ha kvar tumme-hit-och-dit-systemet ( som enl. mig gjort sandlådan ännu större) så fixa gärna till detta.
Av Thorgu
7 sep. 2008 11:46
Går det att införa tre kriterier direkt istället för att skriva filtrera ? Förslag till sortering:

1 Visa alla (flest "Tumme upp" först, sedan kommer "Nöytrala" och sist "Tumme ner))
2 Mest besökta (antal besökare som loggat in totalt)
3 Sist besökta (senast inloggad först)

Det blir enklare att förstå och hitta på det sättet tycker jag.
Av Bengtar
7 sep. 2008 11:51 (redigerad)
Citerat från tj:
Denna funktion var på dagisnivå......
Dags att sätta betyg på varandras utseende snart också!!!
Tycker att sista tiden på reseguiden har urartat..
"Det bidde en tumme".
Mitt stöd för Fanihelvete, Indianturbo och Laplander kvarstår.
Men efter en natts vederkvickande sömn vill jag förändra mitt omdöme delvis till;
"Det bidde ingenting".

Om man tar upp en enkel resefråga som; Busstider Noppikoski till Lövhögen söndagar udda skottår så är den ju totalt meningslös.
Kanske någon lägger ned en hiskelig energi och halvt letar ihjäl sig på nätet som en vänlig gest.
Hur lätt som helst att tumma hit eller dit.

Men skulle någon drista sig till att ta upp t.ex ett allvarligt ämne som också hör till resandet, en tråd a la handel med minderåriga någonstans, vad kan man tänka sig händer då med tummeriet?

Om det nu är så tvunget med tummar hit och dit; kan man möjligen tänka sig en uppspaltning bland diskussionskategorierna.
Dvs En tummedel (sandlådedel), Och en del som tidigare utan tummar (vuxendelen)?

Eller en helt ny kategori vid sidan om alla existerande (tumförsedda), som inte behöver belastas med dagistummar.
Dvs en kategori för det fria ordet där taket inte har risk att snabbt ramla in.

Det jag säger här uppfattas naturligtvis som raljant, och det är det med avsikt.
Funderar
Bengt
Av Laptop
7 sep. 2008 13:09
Citerat från bengtar:
Citerat från tj:
Denna funktion var på dagisnivå......
Dags att sätta betyg på varandras utseende snart också!!!
Tycker att sista tiden på reseguiden har urartat..
"Det bidde en tumme".
Mitt stöd för Fanihelvete, Indianturbo och Laplander kvarstår.
Men efter en natts vederkvickande sömn vill jag förändra mitt omdöme delvis till;
"Det bidde ingenting".

Om man tar upp en enkel resefråga som; Busstider Noppikoski till Lövhögen söndagar udda skottår så är den ju totalt meningslös.
Kanske någon lägger ned en hiskelig energi och halvt letar ihjäl sig på nätet som en vänlig gest.
Hur lätt som helst att tumma hit eller dit.

Men skulle någon drista sig till att ta upp t.ex ett allvarligt ämne som också hör till resandet, en tråd a la handel med minderåriga någonstans, vad kan man tänka sig händer då med tummeriet?

Om det nu är så tvunget med tummar hit och dit; kan man möjligen tänka sig en uppspaltning bland diskussionskategorierna.
Dvs En tummedel (sandlådedel), Och en del som tidigare utan tummar (vuxendelen)?

Eller en helt ny kategori vid sidan om alla existerande (tumförsedda), som inte behöver belastas med dagistummar.
Dvs en kategori för det fria ordet där taket inte har risk att snabbt ramla in.

Det jag säger här uppfattas naturligtvis som raljant, och det är det med avsikt.
Funderar
Bengt
Vuxendel?
Ja ville du liva upp debatten har du nog lyckats men du har helt missat vad det hela handlar om.
Att kalla ett stort och klart missnöje med hur det varit på RG för dagistummar o.s.v visar bara er arrogans mot både de som driver RG och oss andra medlemmar.
Varför klagar ni?
Ni får ju käfta bäst ni vill men vi som inte vill se skiten slipper det.
Vi slipper också gå igenom tre sidor med allt detta innan vi hittar något resrelaterat.
Vad är problemet? Att ni får tummar ner? Jamen det får ni förmodligen för att en majoritet här på RG vill slippa se allt ni skriver.
Skulle vi vilja göra det så är det bara ett musklick bort.
Inse för en gång skull vad som är själva viljan här på RG.
Tids nog blir nog det här med tummar ner något som inte behöver användas.

//Laptop
Av Qiqqit
7 sep. 2008 13:21
Citerat från bengtar:Hej!!vi kan väl tumma för att det blev en väldans disskution om tummen.Ett sätt att starta en disskution,är den bra eller dålig tumme upp eller tumme ner.Vem ska tumma den här disskutionen,Vi fick nåt extra att tumma för,när tummen infördes,eller?!Tummen är ju det viktigaste vi har på handen iallafall.det kan vi väl tumma upp för,tummar vi ner ser vi stortån den är viktigast på foten.Så jag lägger in en fot på att tummen är ju Ok iallafall.HIHI..så kul e`jag
Citerat från tj:
Denna funktion var på dagisnivå......
Dags att sätta betyg på varandras utseende snart också!!!
Tycker att sista tiden på reseguiden har urartat..
"Det bidde en tumme".
Mitt stöd för Fanihelvete, Indianturbo och Laplander kvarstår.
Men efter en natts vederkvickande sömn vill jag förändra mitt omdöme delvis till;
"Det bidde ingenting".

Om man tar upp en enkel resefråga som; Busstider Noppikoski till Lövhögen söndagar udda skottår så är den ju totalt meningslös.
Kanske någon lägger ned en hiskelig energi och halvt letar ihjäl sig på nätet som en vänlig gest.
Hur lätt som helst att tumma hit eller dit.

Men skulle någon drista sig till att ta upp t.ex ett allvarligt ämne som också hör till resandet, en tråd a la handel med minderåriga någonstans, vad kan man tänka sig händer då med tummeriet?

Om det nu är så tvunget med tummar hit och dit; kan man möjligen tänka sig en uppspaltning bland diskussionskategorierna.
Dvs En tummedel (sandlådedel), Och en del som tidigare utan tummar (vuxendelen)?

Eller en helt ny kategori vid sidan om alla existerande (tumförsedda), som inte behöver belastas med dagistummar.
Dvs en kategori för det fria ordet där taket inte har risk att snabbt ramla in.

Det jag säger här uppfattas naturligtvis som raljant, och det är det med avsikt.
Funderar
Bengt
Av Bengtar
7 sep. 2008 15:54 (redigerad)
Citerat från laptop:

Vuxendel?
Ja ville du liva upp debatten har du nog lyckats men du har helt missat vad det hela handlar om.
Att kalla ett stort och klart missnöje med hur det varit på RG för dagistummar o.s.v visar bara er arrogans mot både de som driver RG och oss andra medlemmar.
Varför klagar ni?
Ni får ju käfta bäst ni vill men vi som inte vill se skiten slipper det.
Vi slipper också gå igenom tre sidor med allt detta innan vi hittar något resrelaterat.
Vad är problemet? Att ni får tummar ner? Jamen det får ni förmodligen för att en majoritet här på RG vill slippa se allt ni skriver.
Skulle vi vilja göra det så är det bara ett musklick bort.
Inse för en gång skull vad som är själva viljan här på RG.
Tids nog blir nog det här med tummar ner något som inte behöver användas.

//Laptop
Hej "Laptop"!
Det är ytterst belevat och vänligt av dig att tycka att jag representerar något som du uppfattar som en minoritet. Som jag ser det skall även minoriteter få säga sin mening i en sakdiskussion.

Du tycks anse att du representerar en majoritet inom RG eftersom du säger som du gör. Det må vara hänt.
Du säger klart och tydligt att jag har missat vad det handlar om, men använder pluralbeteckning när du förmodligen menar mig.
Du får så gärna för dig själv använda dig av din makt genom att klicka bort det jag skriver.
Då slipper du ju se skiten.

Att du ser dig själv som en av majoriteten förbryllar mig lite grann. Sitter du möjligen i datasalen på RG och har totalkoll på allt och alla, eller är det något "du känner i luften"?

Till sist.
Ja, det är riktigt, jag vill få lite fart på den här tråden, som ett lite större (kanske) stöd till en kommande utvärdering av tummeriet.
Jag vill påminna dig om att de tummar som för tillfället finns testkörs.

Huruvida jag bryr mig om RG eller inte har du inte den ringaste aning om. (Du har inte frågat).
Att du verkar måna om denna sajt är för mig glädjande.
Tack för att du ägnade mig din uppmärksamhet!
Bengt

P.s Macgunde framförde en ide om att kort kommentera sin tryckning.
Mycket tänkvärt. Då försvinner svagheten i ett system med tummar upp och ner.
Då måste man stå för sin handling.
Att snabbt ta bort ett inlägg för att det inte passar gömd i anonymitet känns inte alls bra för mig.
I en diskussion tycker jag att man ska kunna stå för vad man gör!
D.s
Av Niclas
9 sep. 2008 13:44
Citerat från miira:
Hej!

Tycker det verkar fungera bra med tumme-upp/tumme ner systemet i trådarna då relevanta och sakliga inlägg kan lyftas fram av medlemmarna. En del upplever kanske att det känns tråkigt att få sin fråga/tråd klassad som "Låg", kanske man kan ha en annan typ av filtrering på själva diskussionstråden i sig, som t.ex. stjärnor? Att man som medlem kan ge upp till, ja, säg 5 stjärnor på en diskussionstråd utifrån helheten. Rent psykologiskt kan det kännas bättre att få en eller två stjärnor än att få sin tråd klassad som "låg". Sedan tycker jag tumme upp/tumme ner fungerar bra på inläggen i själva diskussionen som kvalitetsfilter.

Bra jobbat, RG. Jag tycker ni visat med detta arbetet och genom tidigare diskussioner att ni verkligen tar era medlemmar på allvar – oavsett hur barnsligt och provocerande ni har blivit bemött.

Trevlig helg på er alla,
Miira
Hej Miira,

Tack för dina synpunkter. Håller med dig, "låg" är nog inte ett bra ord för filtreringen. Vi hittade en enklare benämning och kallar det istället för "Filtrering: Av" och "Filtrering: På". Sen får vi se hur det utvecklas, vi kanske kommer att behöva fler alternativ längre fram.

Mvh
/Niclas
11 sep. 2008 01:51
Och jag har ff. inte fått svar om varför jag inte ser att en det blir plus eller minus vid en tumme då jag klickar på något av dem?
Ibland blir det ett plus ibland inget? Jag förstår inte....?
Mvh Eva
Av Marilcj
11 sep. 2008 11:09
Citerat från niclas:
Citerat från fanihelvete:
Tycker hela den här grejen med tumme hit o tumme dit verkar meningslös ..
Hej!

Tack för din feedback. Jag glömde skriva att funktionen inte är obligatorisk, man behöver alltså inte bry sig om den om man inte vill.

Funktionen hjälper oss att hålla en högre kvalitet i diskussionerna, och vi har redan sett ett positivt resultat: relevanta inlägg lyfts fram och irrelevanta inlägg får mindre fokus. Vi har glädjande nog sett funktionen inte missbrukas.

Mvh
/Niclas
Reseguiden.se
Fattar inte riktigt hur du kan säga att det inte är obligatoriskt och att man inte behöver bry sig!!
Vi som brukar gå in och läsa allt i vissa trådar och kommentera om man har nått att komma med, nu ska man helt plötsligt börja leta efter försvunna trådar & kommentarer för att några ansåg dem ointressanta så de har fått för många negativa tummar.

Man tappar intresset för RG helt och hållet, tyckte detta var en bra sida tidigare, tyvärr kan man inte säga det längre!

Sett andra forum med tumme upp o tumme ner, men inte "göms" trådar o kommentarer för att de fått minus!

Synd bara att man lagt så mycket tid på RG!
Av Niclas
11 sep. 2008 11:44
Citerat från marilcj:

Fattar inte riktigt hur du kan säga att det inte är obligatoriskt och att man inte behöver bry sig!!
Vi som brukar gå in och läsa allt i vissa trådar och kommentera om man har nått att komma med, nu ska man helt plötsligt börja leta efter försvunna trådar & kommentarer för att några ansåg dem ointressanta så de har fått för många negativa tummar.

Man tappar intresset för RG helt och hållet, tyckte detta var en bra sida tidigare, tyvärr kan man inte säga det längre!

Sett andra forum med tumme upp o tumme ner, men inte "göms" trådar o kommentarer för att de fått minus!

Synd bara att man lagt så mycket tid på RG!
Hej,
Längst upp till höger på diskussions-startsidan kan du välja att stänga av filtret, då ser du alla trådar och inlägg som vanligt. Filtret fortsätter sedan att vara avstängt på din dator.

En tråd eller ett inlägg göms endast om minst 5 medlemmar anser att den är stötande, irrelevant eller ointressant.

Mvh
/Niclas
Av Niclas
11 sep. 2008 11:46
Citerat från indianturbo:
Och jag har ff. inte fått svar om varför jag inte ser att en det blir plus eller minus vid en tumme då jag klickar på något av dem?
Ibland blir det ett plus ibland inget? Jag förstår inte....?
Mvh Eva
Hejsan,
Det har varit en liten fördröjning i registrering när man klickar på tummar. Nu har vi optimerat så att du ser resultatet direkt när du klickar.

Mvh
/Niclas
.
Av Niclas
11 sep. 2008 11:53
Citerat från bengtar:
En liten extra tanke bara, om majoriteten tillåter?
Låt säga att en medlem skapar en tråd, eller säger något i efterföljande diskussion.
Blixtsnabbt resulterar det i säg sju tummar ner.
Naturligtvis kommer det en del citat, med åtföljande mothugg eller bekräftelse.
Som en följd kan det bli en rad av åtföljande citat.
Jag ser här ovan att en del blir glada över att slippa "se skiten", och "det är så jobbigt att ta sig förbi tre sidor"!
Men, om den nedtummade trådens första inlägg eller för den delen något följande inläggs skapare gör enligt följande;
Gå in på ert eget inlägg, tryck på "ändra" och på"radera".
Då finns inte minustummarna kvar.
Inlägget finns kvar i citatform!
Motinlägget kanske har fått en massa tummar uppåt!
Vet man i det fallet när man kommer till tråden, eller citatet, om det är motargumentet eller citatet som fått tumme upp?
Jag förutsätter i min fundering att det handlar om mot/med,därför att med/med eller mot/mot är nollställt!
Bara en fundering.
Bengt
Hej,

Vet inte om jag uppfattade din fråga korrekt, men ska försöka förklara. Tummarna i de underliggande inläggen i en tråd påverkar inte trådens huvudinlägg. Trådens huvudinlägg påverkas bara av de tummar som ges vid just det inlägget.

Om man citerar någon annans inlägg så gäller nya tummar det nya inlägget som man skapat.

Mvh
/Niclas
Av Bengtar
11 sep. 2008 14:09
Citerat från niclas:
Citerat från bengtar:
En liten extra tanke bara, om majoriteten tillåter?
Låt säga att en medlem skapar en tråd, eller säger något i efterföljande diskussion.
Blixtsnabbt resulterar det i säg sju tummar ner.
Naturligtvis kommer det en del citat, med åtföljande mothugg eller bekräftelse.
Som en följd kan det bli en rad av åtföljande citat.
Jag ser här ovan att en del blir glada över att slippa "se skiten", och "det är så jobbigt att ta sig förbi tre sidor"!
Men, om den nedtummade trådens första inlägg eller för den delen något följande inläggs skapare gör enligt följande;
Gå in på ert eget inlägg, tryck på "ändra" och på"radera".
Då finns inte minustummarna kvar.
Inlägget finns kvar i citatform!
Motinlägget kanske har fått en massa tummar uppåt!
Vet man i det fallet när man kommer till tråden, eller citatet, om det är motargumentet eller citatet som fått tumme upp?
Jag förutsätter i min fundering att det handlar om mot/med,därför att med/med eller mot/mot är nollställt!
Bara en fundering.
Bengt
Hej,

Vet inte om jag uppfattade din fråga korrekt, men ska försöka förklara. Tummarna i de underliggande inläggen i en tråd påverkar inte trådens huvudinlägg. Trådens huvudinlägg påverkas bara av de tummar som ges vid just det inlägget.

Om man citerar någon annans inlägg så gäller nya tummar det nya inlägget som man skapat.

Mvh
/Niclas
Niclas!
För att illustrera vad jag menar;
Du har valt att citera mina funderingar.
Nåväl.
Det du citerade hade en tumme ner när jag raderade det!
Finns inte.
Utom i citatform i ditt eget inlägg. Då är minustummen borta!
Just nu, när jag skriver detta har ditt inlägg plus minus noll.
Lek med tanken minus 7 resp. plus 7.
Vad är att betrakta som minus 7 (Det finns ju inte)!
Det finns positiva plus 7!
Är det då citatet eller inlägget som fått plus sju?
Bengt
11 sep. 2008 14:16
Citerat från niclas:
Citerat från indianturbo:
Och jag har ff. inte fått svar om varför jag inte ser att en det blir plus eller minus vid en tumme då jag klickar på något av dem?
Ibland blir det ett plus ibland inget? Jag förstår inte....?
Mvh Eva
Hejsan,
Det har varit en liten fördröjning i registrering när man klickar på tummar. Nu har vi optimerat så att du ser resultatet direkt när du klickar.

Mvh
/Niclas
.
Tack för svaret! Och då undrar jag ju direkt varför någon satt en minus på min fråga?
VARFÖR SKA JAG INTE FÅ FRÅGA OM JAG INTE FÖRSTÅR? SKA DETTA VARA ETT MINUS?????????????????
NÄ FY FAN SÅ JÄVLA DÅLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TA BORT TUMSYSTEMET OCH SÄTT ISTÄLLET DIT EN OFF TOPIC-TRÅD SÅ DE SOM INTE VILL LÄSA OFF TOPIC SAKER SLIPPER DET!

Mvh Eva
Av Marilcj
11 sep. 2008 15:06
Citerat från niclas:
Citerat från marilcj:

Fattar inte riktigt hur du kan säga att det inte är obligatoriskt och att man inte behöver bry sig!!
Vi som brukar gå in och läsa allt i vissa trådar och kommentera om man har nått att komma med, nu ska man helt plötsligt börja leta efter försvunna trådar & kommentarer för att några ansåg dem ointressanta så de har fått för många negativa tummar.

Man tappar intresset för RG helt och hållet, tyckte detta var en bra sida tidigare, tyvärr kan man inte säga det längre!

Sett andra forum med tumme upp o tumme ner, men inte "göms" trådar o kommentarer för att de fått minus!

Synd bara att man lagt så mycket tid på RG!
Hej,
Längst upp till höger på diskussions-startsidan kan du välja att stänga av filtret, då ser du alla trådar och inlägg som vanligt. Filtret fortsätter sedan att vara avstängt på din dator.

En tråd eller ett inlägg göms endast om minst 5 medlemmar anser att den är stötande, irrelevant eller ointressant.

Mvh
/Niclas
Det var minsann inte så bara Niclas!
Först efter att du loggat ut o sedan loggar in stängs filtret av, de e de ingen som sagt nått om!

Tror att många med mig kommer dra sig för att slänga sig in i någon diskussion framöver, för vem vill bli kritiskt bemött av andra med + & -, förlorar inte det hela sin funktion då?
Sen vad är 5 medlemmar? Ingenting
Hur många skriver i trådarna varje dygn?
Hur kommer man åt "bråkstakar" med tummar hit & dit, borde det inte vara dem man ska komma åt och göra någonting åt och inte vi andra som skriver & delar med oss för vi tycker det är kul, med detta tas ju bara glädjen bort att yttra sig!

//Mari
Av Bengtar
11 sep. 2008 15:26
Citerat från indianturbo:
Och jag har ff. inte fått svar om varför jag inte ser att en det blir plus eller minus vid en tumme då jag klickar på något av dem?
Ibland blir det ett plus ibland inget? Jag förstår inte....?
Mvh Eva
Eva!
Att någon har flippat ur och satt tumme ner på en enkel fråga visar nog mest personens egen oginhet.
Jag tycker att man mycket väl kan få fråga om man inte förstår!
Att tumma ner en enkel och bra fråga tycker jag vittnar mest om ren dumhet!
Hos den som hade en kliande nedtumme!
Bengt
Av Niclas
11 sep. 2008 15:56
Citerat från marilcj:

Det var minsann inte så bara Niclas!
Först efter att du loggat ut o sedan loggar in stängs filtret av, de e de ingen som sagt nått om!

Tror att många med mig kommer dra sig för att slänga sig in i någon diskussion framöver, för vem vill bli kritiskt bemött av andra med + & -, förlorar inte det hela sin funktion då?
Sen vad är 5 medlemmar? Ingenting
Hur många skriver i trådarna varje dygn?
Hur kommer man åt "bråkstakar" med tummar hit & dit, borde det inte vara dem man ska komma åt och göra någonting åt och inte vi andra som skriver & delar med oss för vi tycker det är kul, med detta tas ju bara glädjen bort att yttra sig!

//Mari
Hej igen,

Vi har testat på flera olika datorer med olika webbläsare, men kan inte hitta felet. Filtret ska givetvis stängas av direkt när du väljer det. Om du upptäcker felet en gång till så får du gärna kontakta medlemsservice på (Logga in för att se e-postadress), så kan de försöka hjälpa dig. Men först måste de veta vilken typ av dator och webbläsare du använder.
Av Hommage
11 sep. 2008 22:46
Jag har avhållit mig från att skriva ett tag eftersom jag har undrat vad det är som händer på Reseguiden och vilken nivå slutresultatet ska hamna på. Det har inte blivit någon höjdare.

Jag tycker det är en ynkedom att redaktionen inte har kurage nog att avstänga en medlem och stå för det utan försöker skydda sig för kommande avstängningar genom att vädja till medlemmarnas godtycke. Dra in lite luft, spotta upp er och sluta försöka köra olika demokratiska tester. Om människorna var demokratiska till sin läggning så hade det säkert gått, men på nätet finns det ingen demokrati. Där måste det vara en stark ledare som styr eftersom många använder anonymiteten för att ta fram mindre trevliga sidor hos sig själva, som de kanske annars döljer.

Jag håller med Indianturbo i hennes inlägg där hon undrar om hon inte ska kunna ställa en fråga utan att få en "minustumme". Vad finns det då för anledning att överhuvudtaget göra några inlägg i Reseguidens diskussionsforum om du inte ens kan få ställa en enkel fråga? Jag själv råkade ut för den tråkiga kommentaren "Så Lågt uppriktigt sagt !" när jag frågade om någon hade hittat någon god lokal favoritöl utomlands. Jag lade ned tråden för att inte såra, men har naturligtvis undrat varför personen skrev så. Det var väldigt lågt skrivet, när det inte gavs någon förklaring. Ännu värre är det med dessa tummar. Ingen förklaring behöver ges och du kan tryggt gömma dig bakom anonymitetens täckmantel. Du lämnar inte ens ut ditt användarnamn förutom möjligen till redaktionen, beroende på hur de har kodat tumtryckningen.

Det är tråkigt men jag är nog böjd att ge diskussionforumets nuvarande utformning tummen ner!

.....och nu är det dags som i gamla "Tio i Topps" dagar. Carl-Eiwar står där med sitt leksaksgevär och trycker fram ett knattrande ljud medans ni kära jury trycker med era tummar på mentometerknapparna, förlåt ska vara musknapparna. Hur många tummar får nu det här inlägget? Ska det bli en ny hit eller.....Herregud, vilket larv!
Av Pelle77
12 sep. 2008 21:25
Kan inte annat än att hålla med föregående talare. Meningen med ett forum är väl att olika medlemmar ska ge sin egna syn på olika saker. Om sedan andra medlemmar inte samtycker så är det ju fritt fram, med sin egen signatur/hemsida, säga sin mening och STÅ för det! Om RG nu vill sortera bland inläggen så borde väl det kunna sköta sig själv, precis som det var innan. Det vill säga, de frågor som flest intresserade sig för hamnade överst. De frågor som få bryr sig om försvinner ner. Vill man sedan hitta något så är det ju bara att söka i tidigare diskussioner och vips så hamnar den tidigare gömde tråden överst igen.. Jag tycker det här är ett försök som nu borde utvärderas, och plockas bort. Personligen känns det ju som ovanstående säger, att har man en gång stött sig med någon så skall man automatiskt ha minus teckan. LÄGG NER!
13 sep. 2008 12:01
Citerat från indianturbo:
Citerat från niclas:
Citerat från indianturbo:
Och jag har ff. inte fått svar om varför jag inte ser att en det blir plus eller minus vid en tumme då jag klickar på något av dem?
Ibland blir det ett plus ibland inget? Jag förstår inte....?
Mvh Eva
Hejsan,
Det har varit en liten fördröjning i registrering när man klickar på tummar. Nu har vi optimerat så att du ser resultatet direkt när du klickar.

Mvh
/Niclas
.
Tack för svaret! Och då undrar jag ju direkt varför någon satt en minus på min fråga?
VARFÖR SKA JAG INTE FÅ FRÅGA OM JAG INTE FÖRSTÅR? SKA DETTA VARA ETT MINUS?????????????????
NÄ FY FAN SÅ JÄVLA DÅLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TA BORT TUMSYSTEMET OCH SÄTT ISTÄLLET DIT EN OFF TOPIC-TRÅD SÅ DE SOM INTE VILL LÄSA OFF TOPIC SAKER SLIPPER DET!

Mvh Eva
Nu har ni optimerat det säger du och att resultatet ska synas direkt!? Sorry men det stämmer ff. INTE!
TA BORT ELÄNDET!
Mvh Eva
13 sep. 2008 13:57
Citerat från indianturbo:
Tack för svaret! Och då undrar jag ju direkt varför någon satt en minus på min fråga?
VARFÖR SKA JAG INTE FÅ FRÅGA OM JAG INTE FÖRSTÅR? SKA DETTA VARA ETT MINUS?????????????????
NÄ FY FAN SÅ JÄVLA DÅLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TA BORT TUMSYSTEMET OCH SÄTT ISTÄLLET DIT EN OFF TOPIC-TRÅD SÅ DE SOM INTE VILL LÄSA OFF TOPIC SAKER SLIPPER DET!

Mvh Eva
Nu har ni optimerat det säger du och att resultatet ska synas direkt!? Sorry men det stämmer ff. INTE!
TA BORT ELÄNDET!
Mvh Eva
Håller med dig Eva att tummeriet ger absolut inget riktigt utslag i statistiken om vad folk tycker och tänker. Som någon tidigare skrivit kan faktiskt frågan vara hur bra och intressant som helst men har du en medlem som du stött dig med så får du ett minus ÄVEN PÅ EN BRA FRÅGA
ALF
Av Flexnet
13 sep. 2008 16:37
Kan inte så mycke om va som hender på Resegajden för ja e ny medlem men nog verkar tummjenup grejen som om Resegajden här kan sjkka ut sina trogena bödlar för att såga sånna dom inte gillar. På så set behöver inte Resegajden sensurera. Å då blir de full yttrande frihet här! Å de ä vel ingen slump att tummenuppoch ner började efter den så kallade håmman sparkades ut.
KIålla tillesempel att alla inleg såm e kritiska mot Resegajden har fått minus. De kann vel knappast slumpa sej?
14 sep. 2008 19:56
Ja det är bara att kolla på mina inlägg som t.ex. är frågor, tom. de får minus. Jag får minus i allt jag säger här, undrar vad det beror på? Är det för att jag vill ha tillbaka Homman?
Mvh Eva
Av Flexnet
14 sep. 2008 20:35
Ja undra vemm såm liggeer bakom alla tumman ner på alla Resegajdenkritiska saker. De värkar nestan årganiserat. Sustemet med tummarna värka va mäst för Resegajdens fördel å då ä sustemet ite rettvisst.
14 sep. 2008 21:34
Citerat från indianturbo:
Ja det är bara att kolla på mina inlägg som t.ex. är frågor, tom. de får minus. Jag får minus i allt jag säger här, undrar vad det beror på? Är det för att jag vill ha tillbaka Homman?
Mvh Eva
Det är naturligtvis någon som självklart skall nedvärdera dina inlägg , bra eller dåliga spelar ingen roll
Av Lucas2
14 sep. 2008 23:48
Citerat från hommage:
.....och nu är det dags som i gamla "Tio i Topps" dagar. Carl-Eiwar står där med sitt leksaksgevär och trycker fram ett knattrande ljud medans ni kära jury trycker med era tummar på mentometerknapparna, förlåt ska vara musknapparna. Hur många tummar får nu det här inlägget? Ska det bli en ny hit eller.....Herregud, vilket larv!
Jag kan inte annat än instämma. Du borde få minst 15 plustummar på det här inlägget! Slår man av filtreringen är allt som tidigare. Tummarna blir då bara en "service" för vissa som vill hämnas på en trätobroder. Varför inte anamma Evas förslag om en OFF TOPIC-kategori? Då behöver de som retar sig på dessa trådar inte läsa det som diskuteras där. Fast jag misstänker att de får svårt att hålla sig därifrån!
Av Lucas2
14 sep. 2008 23:53
Vad innebär meddelandet "syntax error" som dyker upp när jag vill ge en plustumme till ett bra inlägg?
Av Bengtar
15 sep. 2008 00:00
Citerat från lucas2:
Vad innebär meddelandet "syntax error" som dyker upp när jag vill ge en plustumme till ett bra inlägg?
Hej!
Jag tror det betyder att din dator har svårt att kommunicera med servern på RG.
Jag har haft det många gånger.
Då stänger jag av och börjar om.
Då fungerar det - ibland:
Bengt
15 sep. 2008 00:01
Citerat från lucas2:
Vad innebär meddelandet "syntax error" som dyker upp när jag vill ge en plustumme till ett bra inlägg?
Tack det vill jag också veta då jag försöker ge plus på nåt JAG gillar!? Samma error här!
Och det stämmer inte att det blir plus alla ggr jag sätter ett plus heller, det är verkligen nåt lurt med det här!
Mvh Eva
Av Lucas2
15 sep. 2008 00:07
Eftersom det är en testkörning kanske det finns något som behöver ses över. Jag har inga kommunilationsproblem med servern i andra fall, enbart när jag vill dela ut en plustumme.
Av Lemmy
15 sep. 2008 12:14
Citerat från indianturbo:

Tack det vill jag också veta då jag försöker ge plus på nåt JAG gillar!? Samma error här!
Och det stämmer inte att det blir plus alla ggr jag sätter ett plus heller, det är verkligen nåt lurt med det här!
Mvh Eva
ja det är något jätteskumt med tummarna !!!!!!!!!!
Vad håller på att hända ???????????????????
Kan ingen svara ??????????????????????

mvh.lemmy
15 sep. 2008 12:31
Mera problem, när jag skulle sätta ett plus på en som redan hade 2 plus så blev det helt plötsligt minus 2!?
Mvh Eva
Av Lemmy
15 sep. 2008 12:34
Citerat från indianturbo:
Mera problem, när jag skulle sätta ett plus på en som redan hade 2 plus så blev det helt plötsligt minus 2!?
Mvh Eva
DET ÄR HELT OTROLIGT ALLTSÅ !!!!!!!!
hur mycket ska vi tåla ?????????????????????????????

mvh. Lemmy
15 sep. 2008 21:36 (redigerad)
Citerat från niclas:
Nu kan du värdera inläggen i diskussionerna efter kvalitet och relevans. Om du tycker att ett inlägg är bra och relevant så klickar du på "Tumme upp". Om du tycker att ett inlägg är irrelevant så klickar du följdaktligen på "Tumme ner". Alla har en röst var och alla röster väger lika.

Längst upp till höger på startsidan för diskussionerna kan du välja vilken kvalitetsnivå du vill se.

Testa gärna funktionen, tillsammans kan vi göra innehållet mer relevant och läsvärt och minska behovet av att stänga ner trådar som "spårar ur"
Nu har RG frångått ursprunglig idé med hög, medel och låg kvalitetsnivå. Istället drabbas inläggen av ett ”filter”. ”Kvalitetsbedömningen” (som ofta kopplas till person, inte till sak) kvarstår. Några frågor till trådskaparen Niclas:

1) Blir verkligen innehållet mer ”relevant och läsvärt” av denna "kvalitetsbedömning"?
2) Hur många trådar har RG totalt behövt stänga ner pga ”urspårning”?
3) Tyder 174 inlägg i Hommans thailandsdebatt på intresse/relevans eller inte (+ 98 inlägg i två anknytande trådar = sammanlagt 272 inlägg i thailandsdebatten)?
4) Samma fråga om 75 inlägg i Hommans ”Bildtexter”
5) Samma fråga om 267 inlägg i tråden om Hommans avstängning
6) Samma fråga om 81 inlägg i Robbowans ”Vill vi bara diskutera rosa skimmer?”
7) Om nämnda trådar saknar intresse/relevans, varför är de då exceptionellt engagerande?
15 sep. 2008 21:54
Bra frågor Signesmaggan, jag undrar samma sak?
Mvh Eva
Av Tubbe
15 sep. 2008 22:07
Hej Gullsing

Detta va bra skrivit...;O)))

Här kommer en kopia från den andra tråden om ett förtydligande av reglerna.

Citerat från gullsing:
Ursäkta mej med min utvikning från den här tråden. Men det handlar just om vad som Niclas har skrivit om regler osv här.
Jag har varit borta från forumet några timmar, så jag har inte kunnat läsa vad som har skrivits. Men, när jag kom hem tittade jag på diskussionerna och hittade den om Hommans återkomst eller ej. Där stod det skrivet en hel del, om vad jag hade skrivit där med en förfärlig ton angående min ålder. Jag hann inte besvara det, för jag tittade in här och sedan var den diskussionen borta. Man var helt enkelt oförskämd mot mej där och menade att jag som äldre inte hade minnet kvar och så vidare. Har inte jag någon chans att besvara sådana frågor, eller är jag borttagen från just det forumet? Kan det vara för att en del har givit mej tummen ner. Kollas inte inläggen noggrannare, för att se vad till exempel jag då har skrivit där. Oförskämd har jag då absolut inte varit. Men jag skulle alltså få tåla vad andra har skrivit negativt om mej och min ålder till exempel.

Det där med tummen upp eller ner är ju så nytt, så jag förstår inte riktigt vad som menas och det beror abslut inte på senilitet.

Hej Gullsing!

Mer info om den nya funktionen hittar du här:
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/nya-funktionen-t..

Mvh
/Niclas

Postat 2008-09-04 16:28 Citera | Anmäl

Gullsing säger:
Niclas varför bara jag? Du måste bara kolla den här sidan hur många det är som har fått tummen ner. Vilka är det, jo dom som gillar Homman? Det måste ju vara någon motståndare, som har gett de positiva tummen ner. Det är ju ingen annan förklaring. Ska inte vi andra ha en chans att få skriva av oss?
Postat 2008-09-04 16:36

En kopia till

Signesmaggan säger:
Det är ju bra Niklas. Men när det gäller Homman förutsätter jag att diskussionen pågår där och inte i en ny tråd. Därefter har jag lyft över alla ovanstående inlägg till JAG VILL HA TILLBAKA HOMMAN. Och jag väntar fortfarande på ett konkret svar, som rör just Homman.
Postat 2008-08-29 11:57 Citera | Anmäl -6

Gullsing säger:
Hej Niclas.

Vi har fortfarande inte fått reda på VARFÖR Homman har blivit utesluten. Det är faktiskt den viktigaste frågan.

Gilla
Postat 2008-08-29 11:59 Ändra | Citera | Anmäl -6

Signesmaggan säger:
Gullsing har flyttat sitt inlägg till JAG VILL HA TILLBAKA HOMMAN.
Postat 2008-08-29 12:08 Citera | Anmäl -6

De här senaste inläggen har fått 6 tummar ner. Är det verkligen så att man inte får uttala sig? Jag begriper ingenting. Ska vissa personer få bära sig åt hur som helst och varför? Nu kommer dom väl ge tummen ner för det här också. Då blir ju vi vingklippta på felaktiga grunder.

/tubbe
Av Bengtar
15 sep. 2008 22:33
Ja, Nog är det nåt knepigt!
Jag tyckte "Tubbe" förtjänade tumme upp.
Inte fan hände det nåt där inte.
Så på rent pin satte jag en tumme på Niclas tråd!
Det small till direkt! Från tretton upp till 14 upp.
Niclas gick fint, men inte Tubbe
?
Kan några hundra till prova?
?
Bengt
Av Lucas2
15 sep. 2008 22:52
Jag slängd in en väfötjänt plustumme på Tubbe och en på Bengtars kommentar och det funkade i båda fallen. Bengtar, du har kanske syntax error utan meddelanderuta!
Av Zappe50
15 sep. 2008 22:58
Snyggt skrivet Tubbe ! En STOR tummen upp från min sida ! En heder åt dig !

TACK för detta !
Urmas
Av Bengtar
15 sep. 2008 22:59
Citerat från lucas2:
Jag slängd in en väfötjänt plustumme på Tubbe och en på Bengtars kommentar och det funkade i båda fallen. Bengtar, du har kanske syntax error utan meddelanderuta!
Den var go!
Fast när jag försökte tumma upp Zappe kom den där error syntaxfel- rutan upp, vad less jag blir!
Bengt
Av Zappe50
15 sep. 2008 23:00
Fick just "Syntax Error" när jag försökte tumma upp Bengtar och Lucas2 !

MYCKET SKUMT VILL JAG LOVA !
Av Zappe50
15 sep. 2008 23:04
Nu tar jag "min Mats ur skolan" !
Kommer ine att skriva en enda kommentar till på Reseguiden !
Nu får det fan i mig vara nog !
Jag har tröttnat !
Adjös med framtida tips, råd och kommentarer från min sida !
Detta mitt beslut torde nog slå nytt rekord i TUMMEN UPP !
Av Bengtar
15 sep. 2008 23:20
Citerat från zappe50:
Nu tar jag "min Mats ur skolan" !
Kommer ine att skriva en enda kommentar till på Reseguiden !
Nu får det fan i mig vara nog !
Jag har tröttnat !
Adjös med framtida tips, råd och kommentarer från min sida !
Detta mitt beslut torde nog slå nytt rekord i TUMMEN UPP !
Försökte tumma upp, gick inte.
Tumma ner, gick utmärkt.
Ledsen Zappe
Bengt
Av Lucas2
15 sep. 2008 23:22
Jag tror Niclas har lite att göra! Min plustumme på Bengtar räknades inte upp, den blev bara grönfärgad. Däremot tycks tummen på Zappe ha gätt fram. Avsikten med den här testkörningen är kanske att få fart på testoronet!
Av Lucas2
15 sep. 2008 23:26
Citerat från zappe50:
Nu tar jag "min Mats ur skolan" !
Kommer ine att skriva en enda kommentar till på Reseguiden !
Nu får det fan i mig vara nog !
Jag har tröttnat !
Adjös med framtida tips, råd och kommentarer från min sida !
Detta mitt beslut torde nog slå nytt rekord i TUMMEN UPP !
Det är kanske detta som är meningen och då ska du inte göra vederbörande till viljes.
16 sep. 2008 01:26
Åh nej, ge inte upp gott folk!
Sätt era tummar och när det inte funkar så skicka pm till herr Niclas eller skriv det här så kanske det börjar fungera eller kämpa emot detta tum-system!
Jag röstar på att ta bort det helt från diskussionerna och lägg till en off-topic-tråd och sätt tum-systemet på alla inkommande bilder!
Mvh Eva
16 sep. 2008 09:45
Nu har jag plötsligt blivit belönad, för nu ger mina tummar två poäng i taget. Men lika ofta händer absolut ingenting.
Av Tomas - Utvecklare Reseguiden.se
16 sep. 2008 12:02
Vi är glada för all feedback och givetvis är vårt mål att göra ett öppet och bra system som möjligt.

De som fått ett fel när de röstat, det var en bugg som kunde uppkomma när man försökte rösta direkt efter man postat ett inlägg och det är åtgärdat nu.

Siffran är summan av alla +/- röster och personer kan ha röstat under tiden du har uppe sidan. Står det ingen siffra innebär att summan är 0.

Lite förtydlingar:
* En medlem - en röst per inlägg, och håller du inte med om röstställningen så är det bara att lägga din egen röst (inte på din egna)
* Är totalsumman under -5 så döljs inlägget - men det går alltid att ta fram och även fortsätta rösta och få det över nivån om du t ex inte håller med
* Tummarna används för att ha en lägsta nivå och ge en indikation, det är ingen tävling eller viktigt att samla poäng på varje inlägg. Att systematiskt rösta ner en persons alla inlägg ger inget i slutändan.
16 sep. 2008 12:32
Lägg ner tum-systemet, är min röst!
Mvh Eva
16 sep. 2008 12:38
Citerat från niclas:
Nu kan du värdera inläggen i diskussionerna efter kvalitet och relevans. Om du tycker att ett inlägg är bra och relevant så klickar du på "Tumme upp". Om du tycker att ett inlägg är irrelevant så klickar du följdaktligen på "Tumme ner". Alla har en röst var och alla röster väger lika.

Längst upp till höger på startsidan för diskussionerna kan du välja vilken kvalitetsnivå du vill se.

Testa gärna funktionen, tillsammans kan vi göra innehållet mer relevant och läsvärt och minska behovet av att stänga ner trådar som "spårar ur"
Nu har RG frångått ursprunglig idé med hög, medel och låg kvalitetsnivå. Istället drabbas inläggen av ett ”filter”. ”Kvalitetsbedömningen” (som ofta kopplas till person, inte till sak) kvarstår. Några frågor till trådskaparen Niclas:

1) Blir verkligen innehållet mer ”relevant och läsvärt” av denna "kvalitetsbedömning"?
2) Hur många trådar har RG totalt behövt stänga ner pga ”urspårning”?
3) Tyder 174 inlägg i Hommans thailandsdebatt på intresse/relevans eller inte (+ 98 inlägg i två anknytande trådar = sammanlagt 272 inlägg i thailandsdebatten)?
4) Samma fråga om 75 inlägg i Hommans ”Bildtexter”
5) Samma fråga om 267 inlägg i tråden om Hommans avstängning
6) Samma fråga om 81 inlägg i Robbowans ”Vill vi bara diskutera rosa skimmer?”
7) Om nämnda trådar saknar intresse/relevans, varför är de då exceptionellt engagerande?

Är det inte dags att hörsamma Eva röst att lägga ner hela systemet med tummar hit och tummar dit?
Av Laptop
16 sep. 2008 12:49
Citerat från signesmaggan:

1) Blir verkligen innehållet mer ”relevant och läsvärt” av denna "kvalitetsbedömning"?
2) Hur många trådar har RG totalt behövt stänga ner pga ”urspårning”?
3) Tyder 174 inlägg i Hommans thailandsdebatt på intresse/relevans eller inte (+ 98 inlägg i två anknytande trådar = sammanlagt 272 inlägg i thailandsdebatten)?
4) Samma fråga om 75 inlägg i Hommans ”Bildtexter”
5) Samma fråga om 267 inlägg i tråden om Hommans avstängning
6) Samma fråga om 81 inlägg i Robbowans ”Vill vi bara diskutera rosa skimmer?”
7) Om nämnda trådar saknar intresse/relevans, varför är de då exceptionellt engagerande?
Nu var ju inte frågan ställd till mig men jag ska ge mina svar på dom i alla fall.

1) Innehållet är fortfarande katastrofalt dåligt oavsett filtrering eller ej.
2) Bryr mig inte.
3) Antalet inlägg som är relevanta i dessa trådar är likafullt inte mer än högst 10.
4) Se svar under fråga 3
5) Se ovan.
6) Se ovan
7) Därför att de är orelevanta för de flesta på RG.

//Laptop
Av Charina
16 sep. 2008 13:06
Det var några som skulle fixa nån träff i Göteborg som jag gärna hade varit med på, men då det var en v. före lön så uttryckte jag mitt ogillande med valet av datum. Bättre hade varit en vecka efter. Men det var nog så att de ville inte ha för många med på träffen. Särskilt inte sådanan som har mycket månad kvar i slutet på lönen (läs fattiglappar). Detta renderade mig ett antal minustecken!

Skulle mitt inlägg inte vara relevant för trådstartaren?! Jojomensan..... men det var ett antal som inte gillar mig för att jag vågar öppna käften (vi är inte poppis här) därför minustecknen. Ska det vara så?

Tummefunktionen funkar inte som den var tänkt. Tag bort den. Lägg däremot till funktionen "radera från vänlista"... saknar den.
Av Chilli
16 sep. 2008 13:57
Skit i tummarna, gå på i yllestrumporna precis som vanligt, jag ignorerar dom totalt. Om alla låtsas att dom inte finns är dom inget problem heller,eller?
Av Niclas
17 sep. 2008 10:26
Hej,

Jag väljer att stänga denna tråd nu. Har fått en hel del konstruktiv feedback som hjälper oss när det fortsatta testerna av funktionen.

Mvh
Niclas
Reseguiden.se
Diskussionen är stängd för nya svar