Nha trang - mui ne/phan thiet - Hur göra?

Av Eclise
14 dec. 2017 16:53
Visningar: 1526
Hej,

Nu är det som så att jag och min sambo har bokat resa till nha trang. Vi bokade lite hastigt innan vi läst på om staden och vart man skulle åka. Nu i efterhand hade vi nog valt Phu quoc eftersom vi gillar värme, bad och fina stränder. Samtidigt vill vi ha en myllrande stadskärna att gå till på kvällarna, lite shopping, god mat och någon bar.

Nu till frågan. Tycker ni vi ska stanna i nha trang 2 veckor eller är det värt att ta buss ner mot mui ne/phan thiet 5 timmar och dela upp resan mellan dessa? För att få det lite lugnare så att säga. Man har hört diverse skräckhistorier om nha trang på sistone, ryssar, fylle, dåligt väder bla bla...

Eller har någon något annat bra förslag, och nej avboka resan är inget alternativ.

Phu quoc känner vi ligger lite långt bort eftersom vi måste ta flyget från nha trang när vi ska hem.

Tack,
Av Erik777
14 dec. 2017 17:17
Det beror på när ni åker. Är ni i Nha Trang när det är varmt så stanna där :) Åker ni mitt i vintern, alltså typ snart så åk ner till Mui Ne av den anledningen. Stränderna i Nha Trang är annars minst lika fina som i Mui Ne och mer välordnade. Mindre sopor och vilda hundar. Ryssarna slipper ni inte i Mui Ne heller, och det är trevligt med en levande stadskärna och trevliga parker. i Nha Trang kan man flanera och promenera. Mui Ne är en konglomeration av turistrelaterad verksamhet längs en strand. Genomfartsgatan är otrevlig att gå på. Ser ut som oplanerade turistorter brukar, oavsett plats på jorden.

Anledningen att dela upp resan skulle väl snarare vara att ni kanske känner er klara med Nha Trang efter en vecka. Men om ni är som jag som gillar att lära mig ett ställe ordentligt så stanna för all del två veckor i Nha Trang.
9 jan. 2018 09:30
Hej,

Samma fråga "när åker ni till Nhatrang?" tiden spelar en viktig roll!

Eftersom ni ska flyga hem från Nhatrang då Nhatrang blir ett måste ni ska stanna i..

Oavsett tiden när ni ska resa till Nhatrang och ömnej blir det ingen stor skillnad. Om det är kallt och blåsigt ska Mui ne o Nhatrang är nästan samma.

"02 veckor i Nhatrang är för mycket", tycker jag. Ni kan dela eller åka runt lite innan ni hamnar i Nhatrang på de sista dagar. Ryssar, Kinesser, Korean får du träffas often båda Mui Ne och Phan Thiet; men jag lovar att det finns nåt privat för Er att hitta på och njuta av... "Hyr en mopped och åk runt" är ett Måste att (lättare) se landet och upptäcka och mötta nya kultur.....

Jag finns i Vietnam just nu och kan mycket på längskusten Phan Thiet ---- Cam Ranh - Nhatrang - Phu Yen..

Hoppas att i har det trevligt i Vietnam.

Steve