Mysiga platser i södra Indien

Av Axemona
12 dec. 2010 10:15
Visningar: 1758
Hej, åker till Kerala för att möta en kompis i Varkala, den 1 januari. Vi stannar där några dagar men sticker sen vidare till… ja vart?? Någon som har ett tips på något mysigt ställe i södra Indien!??

Varkala verkar vara en turistfälla. Min kompis sa att hon betalat ca 80 kr för grillad fisk + en öl! Det måste varit en ganska fin restaurang, men ändå! När vi var i Goa (= mycket turister) för några år sedan betalade vi ca 20 kr för en middag + öl på fräscha restauranger. Trodde det skulle vara liknande priser i södra Indien…

Vill helst bo i en bambuhydda nära havet, men, det är inte det viktigaste – tar väldigt gärna emot tips på mysiga platser i hela södra Indien.
Av Majazz
18 jan. 2011 17:01
Hej

Hur har det gått för dig? Har du hittat något favoritställe. Letar resor till Kelala just nu! Var i Goa förra året och stortrivdes men var lite sugen på Backwaters, vandring och att hitta något Ajurveda i Kerala denna gången. Har du några tips är jag tacksam.

MVH Maja
Av Axemona
20 jan. 2011 14:58
Hej, Kerala ar verkligen fint, bra manniskor och en harlig miljo. Har inte anvant mig av aurveda direkt (bara provat en gang) men, har finns hur mycket som helst av den varan. Varkala ar en turistfalla, men det kan man ju leva med om man ar medveten om det - kan vara ganska trevligt det med. Vi bor lite utanfor, lugnare atmosvar. Vi har rest runt lite och pa vagen tillbaka till Varkala tog vi turistbaten (8 h, 300 rs) fran Allappuzha till Kollam - det var jattefint och tiden gick faktiskt fort.

Ha det sa trevligt i Indien!
Av Majazz
20 jan. 2011 19:12
Hej och tack för svar!

Sitter just nu och letar biljett, har du tips på billigt flyg? Funderar fortfarande på om det blir Goa eller Kelala?! Har du besökt båda platserna? Det är ju inga jätteavstånd, men om man bara har några veckor är det skönt att inte flacka runt allt för mycket.

Hoppas du njuter!!!
Ha det Maja
Av Axemona
22 jan. 2011 05:39
Qatar airwais ar nog det billigaste, med bast forbindelser. Tror jag gav ca 7000 med 8 h restid, sok t.ex pa resfeber.se.

Har varit i Goa for fyra ar sedan, tyckte mycket om det med. Den stora skillnaden ar val att har finns inget nattliv att tala om, sa vill diu ha halligang sa ska du aka till Goa. Det ar ganska langt mellan Goa o Kerala, men fungerar nog med nattag = en halv dag typ. Jag skulle inte valt bada stallen om jag bara hade nagra veckor, det finns tillrackligt att gora har. Dessutom tar det tid att resa/vara i Indien, forsok inte hinna med sa mycket som mojligt, battre ta allt som det kommer - det blir sallan som man tankt sig iaf... inte battre/samre bara annorlunda.

Trevlig resa!