Mexico resa

Av Perre
13 jan. 2007 03:18
Visningar: 997
Tja alla, vi är ett gäng som fundera rlite på en resa till Mexiko, jag har själv aldrig varit där tidigare så därför är jag lite nyfiken på vad ni som varit där har att säga om landet, dvs om ni rekomenderar en resa dit , olika platser saker att tänka på m,m , funderar också lite få hur pass dyrt det är att käka och shoppa och allt annat som hör till,,, Vi överväger eventuellt att res till Brasilen , så gärna förslag vad som är bäst Brasilen i eller Mexiko, alla tips är nice...

MvH
Av Nillma
22 feb. 2007 17:08
Helt klart Mexico!
Vi var på Yucatanhalvön och stortrivdes!
Det är mkt mer att se och göra i Mexico än i Brasilien!
20 mars 2007 12:42
Jag var i Mexico Cancun och Natal Brasilien förra året.
Mexico vinner överlägset. Så vackra stränder å vattnet är gudomligt. Om du vill ha mykt party på resan så åk till cancun. Fast det är ganska så dyrt där. Det är mest all inclusive hotell. och dyra shoppincentrar. men om man tar bussen en bit bort mot downtown så kan man hitta mykt mera prisvärda saker. jag ska iallafall åka tillbaka så snart som möjligt. Fast då lite längre ner mot playa del carmen å tulum där finns det massor med pyramider att se och lite lugnare ställe.

Gå in på www.cancun.com där hittar du massor med hotell och priser på massa saker!
Av Gral
20 mars 2007 13:48
Här hittar du en liknande tråd:

http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/1204

Jag tycker Brasilien är MYCKET mer intressant än Mexiko, med mycket mer att se och göra! Mexiko är dock inte helt fel det heller. Min rekomendation är dock att hålla sig borta från Cancun. Bedrövligt ställe....