Matpriser

7 jan. 2009 10:18
Visningar: 4055
Jag och en kompis ska åka buss/tåg nerför Norge i början av februari. Det största hålet är maten... Hur mycket kan det kosta för oss med mat, förmodligen köpa och tillaga på vandrarhem för ca en vecka? Hur mycket käkar man (om man fastar :P)? Vet ju att mat är både dyrt och dåligt i Norge dessutom. Vad har ni för erfarenheter?
Av Trea
7 jan. 2009 15:37
Det är ju helt omöjligt för nån annan att veta vad och hur mycket ni planerar att äta...!!??
Räkna ut vad det skulle kosta i Sverige och ta det gånger 1,5 för att garantera för den högre prisnivån
Men varför ska maten vara dålig??
Av Charina
7 jan. 2009 17:36
Instämmer fullkomligt med föregående talare.
Vaddå "dålig mat"?!

Är det så jäkla dåligt/dyrt så kan ni ju ta med en trissa knäcke o en bunte varma koppen.
7 jan. 2009 18:03
Att matpriserna är dyra i Norge kan jag intyga. Har en dooter i Norge som driver fastfoodresuranger och dom priserna får en att tappa andan. En Pizza för 130 NOK är inte speciellt dyrt. Eller hamburgare för 100Nok. Kan bara säga att DYRT är det.
Jag köpte en normal Pizza på Gardemoen och den kostade 200 NOK och då är det tjocka pizzor (bara bröd med något litet oidentifierbart på) inte att jämföra med våra, tunna med godsaker på.