Londonguide

Av Hanna87
16 juli 2008 15:44
Visningar: 637
Hej hej!!

Planerar en weekend i höst tillsammans med min sambo till London! Vi är fortfarande i startgroparna ännu men undrar om det är någon som har tips på någon bra bok, en guidebok, med tips och karta och sånt?!
Av Lucas2-
16 juli 2008 21:22
Hej! Om du söker på visit britain.se kommer du till den svenska versionen av officiella engelska turistbyrån. Där kan du få all hjälp du behöver. De har också ett utmärkt nyhetsbrev som man kan prenumerera på, så får man regelbunden information om evenemang och annat i UK, tävlingar och mycket mer..
Av Cinar
16 juli 2008 21:29
Hej!
En jättebra guidebok är Lonely Planets "London Encounter". Denna guideboksserie är jättebra för kortare visiter till just storstäder, bra tips om det viktigaste + en del kuriosa. Inklusive mycket bra karta över London + tunnelbane- och bussnätet. Besökte London med man och 13-årig dotter i juni med denna guidebok på fickan - suveränt. Den är liten och behändig, jättebra att ha med sig överallt.
Tror att den dessutom är ännu bättre till "yngre" resenärer (som du och din pojkvän!). Köte den billigt på AdLibris.
När jag var i Tokyo i februari så hade jag med mig Lonely Planets "Tokyo Encounter.".. den var lika bra den!!
(Obs! Den är på engelska).
Ha det bra i London, en stad du aldrig tröttnar på!
16 juli 2008 23:44
Hej! Jag ska till London i september de blir min 4e gång på 2 år som jag åker dit. En helt underbar stad.
Ett tips när de kommer till att välja hotell är att gå in på hilton och kolla på deras gäst rum bokade precis ett rum där för 2600kr för två personer två nätter. De finns biligare om man kollar runt men hotelstandaden i london är mycket dålig så vill ni ha ett bra hotell så kolla där i stället.
Ni kan gå in på http://www.visitlondon.com/ och kolla där. De står allt man behöver veta.
Av Ziesta
18 juli 2008 08:55
Hej,
Jag gillar bokförlaget DNs guideböcker "Öppna, vik upp, Upptäck - Utvikskarta & guide - allt i ett". Varje stadsdel har ett uppslag med tips och en uppvikbar liten karta för just den stadsdelen. Käckt att innan man åker märka ut tips om shopping, sevärdheter m.m man hittat på nätet etc, på respektive stadsdel så man inte missar något. Dessa guider finns för flera städer. Jag har dock inte sett dem på ett tag så kanske har de utgått..