Londonflytt till hösten?

14 juni 2014 00:19
Visningar: 288
Hej!
Liknande trådar verkar finnas i mängder, men ville ändå göra min egen. Jag är 18 år gammal, och tog studenten för inte mer än tre dagar sen. Efter att mitt sommarjobb tar slut i Augusti planerar jag att flytta till London för att leva livet lite, och letar helt enkelt efter någon i samma sits som skulle vilja göra det med mig! Jag känner absolut noll människor i London, och mina kompisar har andra planer och drömmar på hemmaplan, så det skulle (förutom att vara väldigt ekonomiskt) vara en jätterolig lösning att hitta någon eller några här att bo med!

Så om det låter intressant, hör av dig så kan vi prata mer! /Hanna
Av Hansius
21 juni 2014 21:16
Hej! Detta kunde inte vara mer likt.
Jag tog just studenten och är mycket sugen på att flytta till England i slutet på augusti då mitt sommarjobb tar slut. Mina vänner har andra planer och känner precis som du att det hade varit både lättare och roligare att vara fler!
Du får gärna skriva till mig på Facebook, där heter jag Emil Berglund.

Har en bild där jag spelar gitarr som profilbild
Av Mollyb
23 juni 2014 20:40
Hallå! Precis samma sits här - nybliven student som är bergsäker på London i höst och letar efter människor jag skulle passa bra ihop med! Vill både tjäna pengar och ha så ofattbart kul jag bara kan :) Adda mig på fb: Molly Byström, om ni skulle vilja prata mer! Kram
7 juli 2014 19:28
Hej!
Jag går i samma tankar. Jag ska i höst studera på distans (online), vilket innebär att jag inte sitter fast i Sverige alls. Så är såå sugen på att flytta till london tillsammans med några likasinnade och jobba/plugga och ha massa skoj.
De jag känner är på helt andra plan i livet, jag vill fortfarande leva och se annat, barn, giftermål etc är inte mitt mål än på ett bra tag.
Jag älskar England och har länge velat flytta dit under en period, Absolut minst ett år hade jag tänkt.
Jag hade tänkt åka senare i höst i så fall.
Skulle vara otroligt roligt att hitta ett skönt gäng som också är sugna!
/Rebecca
Av Mmaria
17 juli 2014 13:57
Åh, vad roligt med några som är inne på samma spår! Jag är en 19-årig Stockholmstjej som precis tagit studenten och tycker ett år i London vore otroligt kul att testa på. Vännerna stannar kvar i Sverige pga jobb/förhållanden eller ska åt ett annat håll så det vore jättekul att få dela ett år i London med några andra tjejer med samma tankegångar som jag!

Vill dit för att jobba (var där i juni och blev glatt överraskad över hur många som jobbade på caféer/butiker som bröt på ett annat språk), och lediga dagar vill jag gärna spendera med att shoppa, mysa på caféer, sola i Hyde Park och självklart testa på Londons nattliv tillsammans med ett härligt & festsuget gäng! Dela lägenhet med ca 4 andra med inte alltför hög hyra och relativt bra läge vore idealiskt.

Hör av er om intresse finns!
facebook: https://www.facebook.com/mariahallb
mail: (Logga in för att se e-postadress)
20 juli 2014 02:18
Hej!! Är sugen som tusan på London till hösten! Har också tagit studenten i år och vill verkligen iväg!! Vet inte om du har planerat klart redan, men om du fortfarande söker flyttsällskap så lägg till mig; Vendela Löfbom på facebook så kan vi ju se om det kan bli något av det!! Kram
29 juli 2014 18:54
Om de fortfarande är intressant så är jag också grymt sugen!

Vill komma iväg från Sverige och uppleva något annat! Vill inte fastna på samma ställe. Jag pluggar och jobbar just nu men allt går att lösa! Jag skulle vilja hitta jobb och stanna så länge de går och så länge de är roligt!

Kram Mimmie
30 juli 2014 14:23
Jag är i precis samma spår! Skulle gärna vilja veta mer om inte allt redan är klart!