Långtidsboende i Bali

Av Elina_s
23 juni 2016 17:40
Visningar: 495
Hej! Mitt namn är Elina. Jag var i Bali hela juli 2015 (norra Bali och Seminyak) och trivdes väldigt bra. Funderar på att åka dit i höst/slutet av sommaren och bo där ett par månader (minst 2). Tänkte mig att det hade varit nice att hyra ett hus med 1-3 andra, har inte hittat några som vill resa med mig än dock! (Mina vänner älskar inte idén lika mycket som mig).

Kort om mig: är ganska lugn, gillar att vara social i lagom mängd(haha) älskar tropiska miljöer, design, solnedgångar, och att chilla på alla möjliga ställen. (inser att detta inte var en så bra beskrivning haha...) Är iallafall 23 år och bor i Göteborgsområdet! Har tänkt mig att bo på samma ställe under hela resan (ev. byta mellan två, beror på) kanske i Seminyakområdet, tyckte om det så himla mycket, och finns mycket att göra där! Skriv gärna ifall du har några frågor :)
Av Saraht
25 juni 2016 07:18
Hej! Jag ska plugga på distans till hösten och hade tänkt spendera en stor del av terminen i Bali. Delat långtidsboende hade varit så kul! När har du tänkt åka? Jag åker i mitten på augusti :)
Av Elina_s
25 juni 2016 17:04
Hej! Vad kul:) jag är flexibel men hade tänkt åka i september då sommaren är över. Hur länge har du tänkt stanna?
Av Saraht
26 juni 2016 13:24
Okej :) jag har inte full koll på visunreglerna än men 2-3 månader i just Bali tänkte jag!
29 juni 2016 12:16
Hej.
Jag ska oxå åka till Bali men kommer föst åka till Thailand från 23:e december till 4:d februari och ha nu redan boka hotel i Bali 5-11 januari tänkte vart där en vecka men vet inte om du är kvar eller inte men skulle vart trevligt och träffa nån där i Bali efter jag kommer resa ensam ditt och vet ingeting om Bali. Och tänkte boka flyg från Thailand de se lite billigare.
Såg att du ha varit där tidigare ha du råd eller lite tips :)
Mvh/ Nanna
3 juli 2016 01:15
Halloj! Hittat några resekompisar ännu! Vore schysst om vi kunde prata vidare på fb eller något! Är väldigt intresserad!
3 juli 2016 14:11
Hej! Är också väldigt intresserad av Bali! Skriv till mig på Facebook Johnny Freebird, om det fortfarande är aktuellt. Mvh!
10 juli 2016 21:11
Hej! Om det fortfarande är aktuellt så skulle jag gärna hänga på. Bali är ett av mina drömresemål och det skulle vara jättekul att hyra ett hus/lägenhet och spendera några månader där. Hör gärna av dig antingen här eller på facebook: https://www.facebook.com/desiree.wedin
21 juli 2016 19:53
Om du inte hittat någon ännu så är jag väldigt sugen... mer än väldigt sugen... 🤔 Alltid varit sjukt äventyrlig och Bali hade inte varit helt fel.. Simone Wijk på Facebook 😗
21 juli 2016 22:03
Hej! Jag heter Niklas och funderar på att ta ledigt från studierna ett halvår, eventuellt ett år och vill mer än gärna ut och bo länge på något varmt och härligt ställe och koppla av och bara njuta av tillvaron! Bali är något jag tittat mycket på! Jag som person är också lugn, gillar att vara social i "lagom" mängd men har inte heller något emot att strosa själv någonstans :). Att bara ta det lugnt och ha ett skönt häng emellan något äventyr här och där vore enligt mig riktigt gött!

Vill du veta mer så släng iväg ett meddelande på fb!
https://www.facebook.com/niklas.erhard.olsson
Av Ischa
23 juli 2016 17:20
Hej!
Jag är också på iden om att hyra hus, hur går planeringen?
vill gärna till bali och upptäcka ön.
Av Robiiin
23 juli 2016 20:49
Vi är 3 st som åker till Bali i nov:) hör av er om ni är där då 👋
Av Ischa
23 juli 2016 21:58
Jag planerar att åka i okt/nov åker förmodligen själv så möts gärna upp om ni är där då! Citerat från Robiiin:
Vi är 3 st som åker till Bali i nov:) hör av er om ni är där då 👋
31 okt. 2016 10:37
Hej! Jag har tänkt att åka till Bali i början av februari och stanna till maj. Jag är främst där för att utveckla min surfing och vill gärna hitta boende i Canguu. Vill gärna hitta ett skönt gäng och leta efter en villa att hyra tillsammans!