Kroatien

2 juli 2011 19:26
Visningar: 712
Tjena! Det är såhär att vi ska åka till kroatien i augusti och nu undrar jag om nån har varit där och kanske kan tipsa på något ni rekomemderar att göra när man är där :). // Hanna
Av Zahide
3 juli 2011 00:32
Var i Kroatien kommer ni att vara då?
Av Lasse42
4 juli 2011 10:17
Om Du bläddrar här ska Du se att det skivits mängder av tips om det vackra Kroatien.
Av Zoca
4 juli 2011 14:05
Tjena"!!!trevligt att ni ska till "min" Zadar..flygplatsen ligger inte lånt borta från staden ca 15 med buss ,mest kända hotellen är Borik eller Falkenstainer club (flera hotell)i borik men utanför borik finns många privata boende ,dvs privata hus som liknar lite mindre hotell och brukar vara prisvärt bo på sådana platser...ofta är de nära stranden och själva staden ...det är bara fråga om områden diklo eller borik på turisbyrå så för man information...det skulle vara lättare om du skriver vad är ni ute efter då underlättar mycket ...Värt att se när man är i Zadar är:havetsorgell på strand promenad i gamla staden,hälsning till solen som är nästan på samma plats,gamla kyrkor som Sveti Donat och Stosija,restauranger som Dva ribara,Arsenal,kod Sime,Kornati öarna som ligger utanför Zadar ger fantastisk utflykt med båt med grillad fisk och vin ,bad i härliga vikar på öarna..jag själv ska dit i augusti:-) eller vackra vatten fall Krka som ligger utanför Zadar en dags utflykt med buss till national parken Krka du kan se några bilder på min sida just från Krka..Zadar är mysig stad med fina restauranger och kaféer och erbjuder mycket både dag och natt..öarna som Dugi otok som ligger i närheten av staden är naturreservat för riktig njutning och avkoppling i naturen.Augusti är fin månad i Zadar och det är mycket roligt på stan små fester med musik där de ofta bjuder grillad fisk framför kaffeer ,mycket folk och väldigt mysigt om du har tur då kommer du vara på fullmånes fest när hela gamla staden festar hela natten:-)Zadar har härliga femtjärniga biografer och varför inte se någon nyhet innan det kommer till Sverige..Ni kan Åka till Dugi otok i Zadars arhipelag och bada och snorkla på stranden som heter Saharun..det är så mycket kan ni göra i Zadar följ med strömen kan man säga..vi kanske ses där nere:-)jag är hela augusti där :-)..trevligt resa ...Zoca
17 juli 2011 20:45
tack för så mycket information!!:) vi är ute efter ett boende nära bra snorkling och bra bad, har du något bra tips? vi vill ha ett enklare, mysigt lägenhet/hotell.
Tack för hjälpen
Hälsningar Hanna