Kroatien

Av Eve
5 jan. 2007 17:01
Visningar: 426
Vi hade tänkt att åka till Kroatien i sommar...det verkar så himla fint där, fint vatten och så där gammalt å mysigt. Vad finns det att köpa? Är det billigt att äta & shoppa?
Av Annans
5 jan. 2007 18:08
Kroatien är fantastiskt.
Vart i Kroatien hade ni tänkt åka?
Dubrovnik är nog ett ställe för dej, finns lite shopping, gammal atmosfär och många uteserveringar och restauranger. Priserna är väl sådär... inte så dyrt som i Grekland men billigare än här hemma.
Det man äter är först och främst mat från havet... bläckfisk, fisk, havskräftor och så naturligtvis musslor.
Men det finns naturligtvis annan mat med.
Shopping vet jag inte så mycket om, men det som är värt att ta med sej hem är vin, spetsar och annan textil, honung och olivolja.
hälsningar Anna
Av Eve
6 jan. 2007 09:14
Vi ska åka till Makarska. Det låter nästan lite som Grekland när det gäller shoppingen...men jag gillar iofs Grekland oxå. Maten verkar härlig....nu längtar jag dit.
Av Annans
6 jan. 2007 17:11
Jaså, ni ska till Makarska, där finns nog också det du letar efter, mycket uteserveringar, långa stränder etc.
Det var ett tag sen jag var där, men jag minns att det var mycket folk i omlopp.
Av Eve
6 jan. 2007 17:23
Det låter bra det :). Det kommer bli kul att åka ditt eftersom vi bara har hört bra saker om Kroatien.
Av Zoca-
10 jan. 2007 22:42
>Citerat från eve:
>Det låter bra det :). Det kommer bli kul att åka ditt eftersom vi bara har hört bra saker om Kroatien.

Makarska är ett bra val och ligger i en fantastiskt omgivning under Biokovo berget..populärt kroatisk resmål själv har varit ett antal gånger i mitt liv..det är något speciellt med Makarska...
Av Lewwe
27 mars 2007 22:38
För att hänga på snacket om kroatien så undrar jag om man ska hyra bilen hemifrån eller efter man landat i Split. Vi ska sedan till Makarska och stanna där i en vecka. Någon som vet?