Kostar det på Thailands flygplatser?

Av Ull
30 aug. 2008 18:50
Visningar: 290
Håller just på att fixa pass inför vår Thailand vistelse.
När jag var där fick jag höra att det kostar att vara på flygplatsen.

Är det någon som vet något kring detta.
Av Mpc
30 aug. 2008 18:56
nä det kosta bara det du handalar mat sprit ex du menar en av gift för du ska åka hem? men den är säker in baka i dit pris .bruka var så sen två årsen
Av Ull
30 aug. 2008 19:45
Tack för svaret.
Tror det att det även gäller när man endast har köpt flygstol och ej är på charter?

Det är väl bäst att höra där jag köpt biljetten.
Av Mpc
30 aug. 2008 19:56
ja det tycker jag du ska för jag har aldrig åkt på en flyg stol men med charter? o även då ingick det i priset men det var för många åresen

tro senast jag bet för ut resan var 06
30 aug. 2008 20:26
Vad jag kom underfund med i mars i år är att flygplatsskatten numera är inbakat i priset du betalar.
Mvh
Ingemar
Av Ull
30 aug. 2008 21:42
det låter bra hoppas att det är så, eftersom vi stannar till i Peking två dagar så kan man ju hellre handla för de pengarna.

Har någon tips på bra shopping i Peking?
Vi ska bo nära himmelska fridens torg.
31 aug. 2008 09:45
Flygplatsskatten är sedan 2 år inbakad i biljettpriset och det spelar ingen roll om du flyger charter eller regulärt. Däremot så är maten inte så billig på flygplatsen, men det är så överallt på flygplatser. Och det finns mycket att handla, men priserna är också rätt höga. Det är i allafall inte svårt att fördriva tiden där.
Av Zapalot
1 sep. 2008 21:59
Nej det är precis som övriga säger...det kostar inget förutom det du själv handlar!
Thailand är underbart..har rest dit i flera år nu..gillar norra delen bäst-gränsen mot Kambodja är orört o fint-billigare än södra delarna!
Ha en skön resa!