Kombinera med Singapore i juli?

18 apr. 2016 19:49
Visningar: 822
Hej!
Jag och min man åker till Singapore i juli. Vi planerar att vara i Singapore ca 3 nätter innan vi far vidare någon annanstans ca 1 vecka för att sedan komma till Singapore och stanna där ytterligare ca 3 nätter innan vi far hem igen. Frågan är bara var vi ska åka, är det någon som har några tips? Gärna lite sol och bad, inte så dyrt och lätt att ta sig till/från Singapore. Bintan och Batam är det någon som vet något om dessa öar?
Mvh Sanna
Av Pelle77
18 apr. 2016 19:53
Själv kombinerar vi Bali med Singapore i sommar. Lätt och billigt att flyga med Air Asia emellan.
Av Hawaii
18 apr. 2016 20:34
Ska själv besöka Singapore i juni och vi ska ta en 5 dagars avstickare till Lombok. Flyger med SilkAir. Efter vad vi hört från goda vänner som varit där ska det vara ung. som Bali var för 30-40 år sedan. D.v.s. inte nerlusat med hotell och turister...
18 apr. 2016 20:39
Citerat från Gunillad:
De delar som har bra väder i juli är ju Indonesien, samt östra sidan av Malaysia, typ Tioman och Perhentian island.
Bali låter ju som ett utmärkt tips.

Mina tips till Singapore hittar du här:
http://4000mil.se/index.php/singapore-och-kuala-lumpur/
Tack för tipsen! Perhentians är underbart, min favoritplats i världen, men det tar för lång tid att resa dit när vi inte har så mycket tid, inte helt uteslutet men jag tror vi väljer nått annat ställe. Tioman är med fint men dit åker jag aldrig mer, blev avskräckt när jag fick hundratals sandflugebett och larver som kröp in i betten in under huden när jag va där... Fy vilket kliande!
18 apr. 2016 20:41
Citerat från Pelle77:
Själv kombinerar vi Bali med Singapore i sommar. Lätt och billigt att flyga med Air Asia emellan.
Helt klart en het kandidat! Är dock lite sugen på att åka till något mer "ovanligt" resmål.
18 apr. 2016 20:42
Citerat från Hawaii:
Ska själv besöka Singapore i juni och vi ska ta en 5 dagars avstickare till Lombok. Flyger med SilkAir. Efter vad vi hört från goda vänner som varit där ska det vara ung. som Bali var för 30-40 år sedan. D.v.s. inte nerlusat med hotell och turister...
Tack för tipset!
Av Bibby
19 apr. 2016 05:19
Hade nästan samma upplägg för ett par år sen men valde då Brunei, mycket intressant. Tror det finns nån strand där.
19 apr. 2016 07:24
Citerat från Bibby:
Hade nästan samma upplägg för ett par år sen men valde då Brunei, mycket intressant. Tror det finns nån strand där.
Häftigt!
28 apr. 2016 18:28
Citerat från Victorialii:
Vi kommer kombinera Singapore med Tioman samt Bali.

/Victoria
Tack för tipset! Tioman går bort för min del, jättefint men jag blev uppäten av sandflugor när jag va där (fast släktingar och vänner som varit där har inte fått ett bett). Bali kan va ett alternativ.
29 apr. 2016 15:01
Har också hört det, får hålla tummarna att de håller hus någon annan stans ;-).