Koh Samui

30 juni 2010 15:04
Visningar: 167
Vi håller på att planera min mans 60-års dag och har rest runt på flera olika ställen i Thailand tidigare. Funderar på Koh Samui denna gången men våra vuxna barn vill ha lite håll i gång på kvällarna och vi vill ta det lungt. Är det någon som kan rekommendera en bra strand med inte allt för mycket solstolar och trängsel och som ändå ligger skapligt nära kvällens håll i gång?
Av Ukunda
30 juni 2010 15:20
Jag röstar på Chaweng Noi-inte den berömda Chawengstranden utan en mindre som ligger med en liten flod mellan . Det är så nära Chaweng med liv och rörelse att man kan promenera eller ta en billig Songtaew på gatan. Jag personligen trivs inte längre i Chaweng som är mer som en stad nu för tiden. Jag förstår att utvecklingen måste bli så men längtar ändå till det Chaweng jag reste till för 20 år sedan.
Vattnet och den underbara maten är dock densamma och jag var senast tillbaka på Chaweng Noi för två år sedan och njöt av detta.Titta på mina bilder så kan du se stranden.
mvh Ukunda
Av Marika
30 juni 2010 23:47
Hej!

Håller med "Ukunda", Chaweng Noi är bäst! Kan verkligen rekommendera The Fairhouse som ligger 1 km från centrum. Hela vägen in till centrum kantas gatorna av restauranger och affärer så antingen går man den vägen eller via stranden.

Läs gärna mina resealbum om Koh Samui, har flera stycken, tex denna: http://www.reseguiden.se/forum/resor/the-fair-house-beach-resort-koh-samui-1165

Trevlig resa!

MVH / Marika