Koh Chang White sand beach??

9 dec. 2006 23:12
Visningar: 338
Sawatdee !!

Är ute på nätet och kollar lite, Vill gärna ha tips på boende inte över 2000bath / natten på Koh Chang.
Enda kravet är att det skall finnas ac på rummet.
Har hört att White sand beach skall vara bra , Dvs inte för lugnt .
Man vill ju ha lite affärer o matstället bla i området, Där man bor.
Tiden vi skall åka är i feb / mars 3 - 4 veckor, Vi kommer att vara 2 vuxna kankse 4 samt 1 barn på 2 år.
Dessutom vill jag veta hur man tar sig lättast från Bangkok till Koh Chang.

Tack på förhand / SIAM
10 dec. 2006 16:56
Hej!

Var på Koh Chang i påskas och fixade boende när jag kom dit. Kanske lite vågat men det fanns gott om lediga rum. Bodde dock lite längre ner på Hat Kaew. Gav 2000 Bth för en nybyggs bungalow med A/C och dusch 50 meter från stranden. Vi var dom första som bodde i huset så det var otroligt frächt.
Enklaste att komma dit är att flyga från Bangkok till Trat. Bokade hemifrån på www.bangkokair.com och det funkade perfekt. Bara att checka och åka. Sedan går det buss men tar ca 5 timmar och är lite mera Rocken roll. Åkte en resa med en Kareokeraggare som körde i 200 och spelade gas i botten hela tiden.. Kan vara lite jobbigt om man har barn med sig i bussen..
Av Kippen
24 dec. 2006 14:02
Hejsan...

Om du vill ha tips om Koh Chang så maila mej på (Logga in för att se e-postadress)

Jag har vart där en hel del och ska dit i början på året igen...har lite kontakter vad gäller bra boende.