Koh chang

2 dec. 2009 14:16
Visningar: 235
Hej.

Under om det är någon som har varit på koh chang i slutet på mars/början på april? Hur är vädret? Är det mycket vågor?
Är det svårt att ta sig från bangkok till koh chang och hur mycket kostar det?
Även andra tips tags tacksamt imot.

// Veronica
2 dec. 2009 19:47
Var där i den perioden för 2 år sen och vädret var kanon, vågorna minimala & enklast är ju att flyga Bangkok - Trat sedan Taxi till färjan (de följer er gärna hela vägen dit ni ska bo). flygpriserna är överkomliga kolla bangkokairways det är ett bra bolag med ok priser som flyger den sträckan, tar en knapp timme..Tror att det är ännu billigare med taxi men det tar ju lite längre tid...
4 dec. 2009 14:35
Vi tillbringade jul/nyår 2006 på Koh Chang. Vi beställde en minivan med A/C (via hotellet) som hämtade oss på flygplatsen utanför Bangkok (Suvarnabhumi ) - synnerligen bekvämt och enkelt! Det var inte särskilt dyrt heller - mycket billigare än flyget eftersom vi var tre personer.

Vi landade vid tre-tiden på eftermiddagen och då var det bråttom att hinna till färjeläget & Koh Chang - jag tror att bilresan tog drygt 3 timmar för kring solnedgången (18-tiden) slutar färjan att gå... Kompisarna valde att flyga till Trat och det tog lika lång tid med tanke på byte av flyg och väntan.

http://www.kohchang.se/transporter/

Enligt den sidan kostar en transport från Bangkok till Koh Chang ca 7.000 bath dvs 1.400 SEK.

Jag har hört att Koh Chang generellt sett är blåsigt och det var det iaf julen/nyår 2006 - så till den milda grad att det inte gick att göra några snorklingsutflykter och vissa kvällar upplevdes som "kalla" - jag fick t o m ta på en kofta för att inte frysa...