Kläder i Thailand

Av Stevo
30 okt. 2011 11:20
Visningar: 4299
Hej på er!

Ska ner med familjen till Thailand nu i December, hade tänkta att inte ta med så mkt kläder utan handla det på plats.

Nu är det så att jag och min stora son är både långa och storvuxna (inte feta) ;).
Och drar xl och xxl,
Hur är det? Kan man hitta kläder i våra size därnere? Samt skor hur är det med det?
Av Marilcj
30 okt. 2011 12:49
Till män är det inga problem att hitta kläder i de storlekarna, värre för oss kvinnor som drar xl men man hittar även till oss om man tittar runt lite!
Ni kanske inte ska ta en XL om det är de ni drar här hemma o tro att det passar utan det kan bli nått som heter 3xl i Thailand det är väldigt olika så ta alltid för vana att prova om ni inte köpt av just den försäljaren tidigare!
På de flesta ställen hittar man även större skorstorlekar!

Vi har nästan aldrig mer än ett eller två ombyte med + en omg badkläder, resten köper vi på plats!

Hoppas ni får en trevlig resa!
,
ps ta inte med massa halvtomma resväskor ner, bättre o köpa nån lite lättare storbag eller väska på plats, många av dagens moderna hårdplastväskor väger ju runt 5 kg tomma o man får ju oftast bara ta med 20 kg hem, så vi har köpt typ hockeybag m små hjul som knappt väger nått! ds
Av Stevo
30 okt. 2011 12:55
Tack för ett bra svar! :)
5 nov. 2011 18:26
Jag tycker ni ska passa på att sy upp lite kläder till er. I thailand finns det ju hur många skräddare som helst, och då kan ni ju få precis er storlek!
Av Marilcj
6 nov. 2011 11:46
Håller med där och de är hur duktiga som helst men ta inte första bästa skräddare utan titta runt lite först!
Själv andvänder jag kostym på jobb, mest byxorna så jag brukar sy upp ny svart kostym vart 3e år men tar alltid dubbla byxor, det blir billigare o håller sig mycket snyggare än springa på H&M o likn ställen o köpa billiga byxor här hemma!
Av Annicac
7 nov. 2011 14:12
Hej!
Att köpa kläder i större storlekar kan vara lite svårt beroende på vart man åker. Min sambo, 1.90 lång, hittade en del sportkläder (linnen, t-shirts, sportshorts) när vi var på Koh Chang, men det var värre med lite "finare" kläder. I Bangkok var det inga problem.
Av Marilcj
7 nov. 2011 15:03
Det problemet har vi aldrig stött på oavsett om det gällt sportkläder, vardagskläder eller fin till herrar o då har vi handlat allt från M till XXL (storlekar här hemma), men att killarna tagit typ jeans i den storlek de normalt har o de visat sig att de fått gå upp nån storlek för att de ska passa när de handlats i thailand!
Däremot damkläder i större storlekar har varit problem utanför Bangkok o de större städerna!