Khao Lak och Bangiang beach resort

Av Madolo
22 jan. 2008 10:37
Visningar: 856
7 mars drar vi till Khao Lak och Bangiang Beach Resort och ska stanna där i tre veckor.

Skulle gärna vilja ha lite info. Är hotellet bra? Är Khao Lak lika vackert som jag hört. Tips om vad man kan göra tas tacksamt emot. Finns det många restauranger i närheten? Är stränderna fina? Är Similin island värt ett besök? Är det svårt att ta sig till Phuket? Golfbanor i närheten som någon kan rekommendera??
22 jan. 2008 10:55
Var i Khao lak för 2 år sedan redan då var mycket återställt av själva staden märkte man nästan ingenting av tsunamin. Stränderna är väldigt lugna inte en massa stranförsäljare eller solstolar överallt. det är jättelätt at ta sig till phuket antingen hjälper hotellet dig med taxi eller så går du till någon av alla turisinformationer som finns restid ca 2 timmar. Vi bodde på ett jättefint hotell direkt vid stranden hotellet hette Nangtong Bay resort. Resturangerna håller bra klass hittade framförallt en resturang den hett pong. Vi upplevde att prisnivån var 25% billigare en det är i phuket.
Av Smillas
18 feb. 2008 12:34
Hej Madolo!

Har precis bokat två veckor till Bangiang Beach Resort i November. Du får gärna skriva sen ocgh berätta hur hotellet var!!
20 feb. 2008 08:15
Sawaddee Khap!
Välkommen till Bang niang By och dess hotell! Hotellet ligger i ett område fullt av resorts som dom säger här nere! till stranden är det 2min gångtid och stranden är 30km lång, all affärsverksamhet är förbjuden på stranden! så det är lätt att promenera! Hotellet är nybyggt och du kan välja att bo i en bungalow eller rum! Vad göra??? det finns info på hotellet och du har även tour -shoper i Bangniang by och även i Bang la own by (det turisterna kallar Khao lak) Golfbana finns i Tapla mo 11km S Bang La own ! Taxi dit 300 baht! ang Phuket så går det buss varje 30min ner till phuket eller du hyr en taxi med förare 3000baht för en hel dag, och han tar dig dit du vill( Central! Robinsson, Lotus! mm)Similan är ett måste! ( det finns tre ställen i världen som är exlusiv för dykning och snorkling , stora barriär revet , fernando de noronya och similan ) Vad beträffar Khao Lak så är allt uppbyggt och lite till priserna här är kanske lite dyrare pga detta , men som jag ser det så är kvalliten här högre än i phuket, kho Lanta Koh Chang! Resturanger finns det gått om! 100m från ert hotell finns en tysk kille som lagar utsökt europeisk mat , Joe's steak house (fyra peroner mat vin öl och mätt i magen garanti 1200baht. fisk Fins två ställen 1: Jai resturang i bang la own baracudda på thai vis 2: Dive in banana rest Bang la own där du får lära dej att tillaga maten som du skall äte samt baracudda på europeist vis , i övrigt Tum yam Pla ( fisk soppa) är en speciallitet på Lamuan resturang i Bang La Own.
Leo Phop kan Mai
PS ! Kaffepetter står alltid på spisen! Välkommna
PO i Khao Lak