Japan i december

19 sep. 2018 21:03
Visningar: 118
Ska till Japan i december och kommer befinna mig i Tokyo, Osaka och Kyoto. Om det är någon annan som kommer befinna sig i närheten så träffas jag gärna!

Intressen: mat, äventyr och tar gärna fina bilder på naturen!
Av Grreen
20 sep. 2018 11:30
Jag tänkte åka till Japan den 17/10 fram till jul ungefär och har tänkt åka till samma destinationer. Vi verkar ha ganska liknande intressen och jag skulle gärna träffa dig där. Men det finns ju risk att du missar höstfärgerna när du åker i december...
20 sep. 2018 23:07
Jo, men vintern (om det kommer någon snö...) är ju otroligt fint också!

Jag kommer befinna mig i Japan 11-22 december men har inte bestämt mig för när jag ska befinna mig vart. Det vore trevligt med lite sällskap i alla fall! Har du instagram?
Av Grreen
22 sep. 2018 18:35 (redigerad)
Jag har planerat, att vara i Tokyo (andra omgången) från 6/12 till 19/12, har en kompis som var där i våras och hon tyckte att hennes två veckor i Tokyo var för lite tid. Jag skall vara i Tokyo i fyra veckor, Kyoto i tre veckor och Osaka i tre veckor. Borde ju förmodligen ha bra tips på vad man ska se då.

Har ingen instagram tyvärr.

Länk till kompisen Tinas blogg:
http://worldbytina.se/category/world-by-tina-japan.html
24 sep. 2018 00:09
Ok, har varit i Tokyo två gånger tidigare och sett det mesta som jag velat se, är således mer intresserad av Osaka/Kyoto men även hört att det räcker med ett par dagar (beroende på vad en vill se) i respektive stad. Om jag förstått dig rätt så är Tokyo din sista destination innan du åker tillbaka?
Av Grreen
13 nov. 2018 03:27
Hej, igen. Hur går det med planeringen? Jag kan tipsa om att besöka Nara när du kommer hit och Osaka är ett bra ställe att bo på då det tar mindre än en timma och kostar 40-50 kr att ta sig till både Kyoto, Nara och Awaji. Jag har tänkt att göra en dagsvisit till Heroshima (2 timmar tåg från Osaka).
24 nov. 2018 22:43
Kommer stanna en vecka i Tokyo, och en vecka i Osaka. Har dagsturer till Kyoto och Hiroshima planerade, men ingen Nara än sålänge. Har ganska så fullspäckat schema så får se om jag kan klämma in Nara också