Hyrbil i Polen?!

3 sep. 2014 15:28
Visningar: 363
Planerar att åka till Krakow i Polen i slutet av oktober och tänkte hyra en bil för att åka igenom Tjeckien, Österrike, Ungern och Slovakien. Billigaste bilen jag hittar kostar drygt 300/dag, undrar om det finns någon som vet ett billigare alternativ? Samt hur det funkar att åka in i andra länder med en bil som är hyrd i Polen? Hur mycket kostar tullarna mellan länderna? Tacksam för snabbt svar om det är någon som har mer koll än mig! :)
3 sep. 2014 15:40
Hur varje biluthyrare ställer sig till att du kör den i andra länder hittar du på respektive hemsida.

Jag har själv aldrig gjort det, men fick frågan när jag hyrde bil i Kiruna om jag skulle köra till Norge, och isåfall skulle det specas i hyreskontraktet. (Hertz)
Av Birgere
3 sep. 2014 17:55
Du måste ha tillstånd från uthyraren samt bör även nämna detta vid bokningen. Förutsätter att bilen även ska lämnas i Polen.
Vad menar du med tullarna mellan länderna? Är det motorvägsavgifterna du tänker på så brukar man kunna köpa en vignette både före och efter gränserna, har för mig det kostar runt en hundring för en vecka eller så.