Hyra bil för att åka från Sydney till Melbourne och en bit längs Great Ocean road?

Av Msdr
13 jan. 2010 20:54
Visningar: 1791
Så här lite halvsent har jag kommit på att jag nog vill åka längs Great Ocean Road också när vi är i Australien. Problemet är att vi bokat en del flyg redan och det enklaste blir nog att själv hyra bil och köra hela vägen mellan Sydney-Melbourne-Great Ocean Road och tillbaka. Tror jag iaf...

Nån som hyrt bil och kört denna sträcka? Det ska ju ta ca 10 timmar från Sydney till Melbourne. Är det bra vägar? Lätt/svårt att hitta?

Tacksam för tips!!
Av Hanneri
18 jan. 2010 11:42
Hej!

Jag har inte kört mellan Sydney och Melbourne (vi flög den sträckan) men däremot bilade vi från Melbourne längs Great ocean road och vidare till Adelaide för ca en månad sedan. Jag tycker definitivt att Great ocean road är värd att köra och vi uppskattade att ha egen bil så att vi kunde stanna när vi ville. Vägarna där vi körde var bra och det gick bra att köra trots vänstertrafiken. Det var bra skyltat men om ni ska köra inne i städerna underlättar det med antingen en bra karta eller GPS.

Trevlig resa!