Hudvård

Av Ardnaz
14 sep. 2013 23:00
Visningar: 578
Hej jag undrar om ni vet om det finns några kända hudvårdsprodukter ex Decleor i någon av Bangkoks varuhus och hur är det med parfymer, är det orginalprodukter?
Tack sålänge
Av Marilcj
15 sep. 2013 07:30
Siam Center hittar du en hel del "orginalbutiker" och utmed gatan där om du vill hålla dig centralt, men förvänta dig inte att hitta orginal parfymer på MBK, fast där finns många kopior som duger gott till vardags, brukar själv köpa med mig några Lacost hem som håller hela dagen från 3e våningen på MBK.
Däremot kan man hitta en del orginalkosmetika på MBK.
Av Ardnaz
15 sep. 2013 15:00
Okey vad roligt tack snälla för att du svarade :) är intresserad av smink också!!
Av Marilcj
15 sep. 2013 15:17
Om du kollar hudvårdsprodukter så titta på innehålsdeklarationerna bara, även om de e orginal o framförallt de lite finare märkena så kan de innehålla blekande ämnen, samma sak m solskyddsprodukter, det anses ju fint o vara blek i Asien så det tillsätts gärna det.
Var utför det när jag köpte en dagkräm fr Clarins på ett apotek o solskyddsprodukter har man sett många göra den tabben att de köpt m blekmedel även om det varit Nivea o likn.
Finns naturligtvis utan oxå o förpackningarna ser oftast likadana ut.
Av Ardnaz
15 sep. 2013 20:49
Vet att de önskar vara ljusare men att dom har in blekande ämnen i produkterna visste jag inte ;) tack för infon...än en gång!