Hoi an vs Nha trang

Av Daquiri
15 maj 2013 15:59
Visningar: 1664
Har någon varit i dessa städer? Planerar för några dagar i Saigon och för ca 10 dagar i någon av dessa städer.Stränder? Titta på och uppleva? Turistiskt? All info är av värde :) Hur ostadigt är vädret i dessa städer jag nämnt under augusti - oktober? Jag såg att vissa flygbiljetter är riktigt bra under september/oktober.
Av Hille2
15 maj 2013 18:17
Statistiskt sett så borde Nha Trang ha det bästa vädret även om det lär regna en hel del från och med september. Augusti är Hoi Ans regningaste månad med i snitt 23 regndagar.
Av Daquiri
15 maj 2013 18:34
Jag tycker det är svårt att få en klar bild om Vietnam klimat. Vilka månader är bäst om man vill besöka Saigon och Nha Trang under samma resa?
Av Hille2
15 maj 2013 21:23
December-April har bästa vädret på båda platserna. Men det är väl rätt okey att åka i augusti också även om det regnar en del.
Av Sako01
2 juli 2013 04:58
Har precis varit i Hoi An och är nu i Nha Trang.
Om du väljer mellan dessa städer är Hoi An så mycket bättre.
Nha Trang tycker jag har lite Phuket varning m bananbåtar på stranden, nattklubbar som skrålar ut gammal västerländsk musik, massor med ryska turister osv
Hoi An är en liten sömnig stad med ok strand, mysig gammalstadsdel som gör sig bra för kvällspromenader och mat.
Av Daquiri
2 juli 2013 06:49
Efter att läst på och lyssnat på andra blir det HoiAn för oss. Vad gjorde ni där som ni tycker är värt att titta på?
2 juli 2013 09:09
Hoi an är mycket mysigare medan Nha Trang är fullt av ryska turister, det finns även många restauranger med ryska menyer. Nha trang är större har mer puls och shopping men Hoi an är mer genuint, har mer charm och mycket mer rogivande.
Av Daquiri
2 juli 2013 13:23
Då låter Hoi An perfekt för oss. Vi vill samla energi, upptäcka platser i lugnt tempo och åka ut till Cham Island för att snorkla.