Hjälp Mig :(

Av Hamosh
19 juni 2007 21:10
Visningar: 343
Tjena suttit och kollat runt på resemål i timmar nu.
Men kan inte komma fram till något.
Vill ha nått spännande, äventyr mixat med sol & bad.

Kom gärna med förslag tacksam för hjälp.

Med undantag från Grekland, Egypten, Spanien då jag varit där.
Av Ronja
20 juni 2007 00:38
Colombia och karibien, så vacker, underbara människor och bbbbbilligt!
Av Hamosh
20 juni 2007 06:12
Citerat från ronja:
Colombia och karibien, så vacker, underbara människor och bbbbbilligt!
Hej nån sida du rekomenderar boka från som e billig och stor skillnad om man tar en paketresa eller åker o fixar boende själv ?
Av Marlene
20 juni 2007 09:03
Hej!

Du kan jämföra priser för flyg, boende samt paketresor här på Reseguiden för att få det mest fördelaktiga och prisvärda alternativet för din resa. Detta gör du enklast genom att söka på en viss destination och därifrån klicka dig vidare till flyg/boende eller paketresor.

Hoppas du hittar det du söker!

//Marlene

PS. Har hört att Sydafrika är ett suveränt resmål, med både äventyr och sol och bad. Och så finns ju uppstickarna Kambodja och Vietnam som spås kunna tävla med Thailands popularitet i framtiden... kanske kan vara något?
Av Hamosh
20 juni 2007 11:56
Kommer ingenvart asså antingen är det tokdyrt eller så är det fullbokat :(
Av Marlene
20 juni 2007 16:06
Hej igen,

kolla på det vi kallar "Priskalendern" så kan du se de när det är görbilligt att flyga. Om du inte måste åka till något superexotiskt ställe så finns det billiga resor till Rom, Paris, Barcelona, Riga och andra storstäder. Mina föräldrar var precis i Italien och hade över 30 grader typ varje dag så nog finns det chans till sol och bad, iaf i de regionerna. Och till Cypern finns det flyg för ca 700kr, vilket du kan se under Sista-Minuten resorna. Hotell kan du boka separat och du kan hitta riktigt prisvärt boende om du jämför hotell här på Reseguiden.

Tyvärr är det svårare att hitta billiga resor nu om man jämför med förra och förförra veckan då priserna var löjligt låga. Ett alternativ är att njuta av den svenska sommaren och sedan ta en sista minuten då skolorna börjar och priserna genast droppar igen.

Good luck!

//Marlene
Av Hamosh
20 juni 2007 17:39
Citerat från marlene:
Hej igen,

kolla på det vi kallar "Priskalendern" så kan du se de när det är görbilligt att flyga. Om du inte måste åka till något superexotiskt ställe så finns det billiga resor till Rom, Paris, Barcelona, Riga och andra storstäder. Mina föräldrar var precis i Italien och hade över 30 grader typ varje dag så nog finns det chans till sol och bad, iaf i de regionerna. Och till Cypern finns det flyg för ca 700kr, vilket du kan se under Sista-Minuten resorna. Hotell kan du boka separat och du kan hitta riktigt prisvärt boende om du jämför hotell här på Reseguiden.

Tyvärr är det svårare att hitta billiga resor nu om man jämför med förra och förförra veckan då priserna var löjligt låga. Ett alternativ är att njuta av den svenska sommaren och sedan ta en sista minuten då skolorna börjar och priserna genast droppar igen.

Good luck!

//Marlene
Tack för all hjälp Marlene ska genast kolla upp det.
Jag har börjar snoka åt Usa hållet florida tp kan det vara nått kanske?
Verkar inte vara så jättedyrt att åka heller ?
26 juni 2007 23:28
Goa, Indien rekommenderas starkt! Fast inte nu förstås utan efter deras regnperiod.
Mvh Eva
Av Ronja
27 juni 2007 14:46
Statravel.se har själva flygen, men kanske inte de billigaste, colombia är ju ett land lååångt borta, men dock värt det, dessutom är de väldigt billigt med boende mat och aktiviteter, gjorde mycket paragliding och betalade typ 150-200 kr för det/gång. Jag rekomenderar att fixa boende själv, men de beror ju på hur mycket tid du har, för om du inte blir rekomenderad ett ställe så ar de ju alltid en chansning, men oftast går de hur bra som helst. Om du vill flyga realtivt billigt kolla flyg till salvador eller rio i brasilien, går o beställa billiga flyg från europa och boende ar alltid billigt! har du prövar "couchsurfing"? finns en hemsida: www.hospitalityclub.org som är jättebra, o allt är gratis o inga åtaganden.
lycka till, fråga gärna mer!
Ronja
Citerat från hamosh:
Citerat från ronja:
Colombia och karibien, så vacker, underbara människor och bbbbbilligt!
Hej nån sida du rekomenderar boka från som e billig och stor skillnad om man tar en paketresa eller åker o fixar boende själv ?