Grand Canyon tips

18 jan. 2012 16:56
Visningar: 847
Hej

Vet att de finns massa inlägg om Grand Canyon men hittar inga som riktigt besvarar mina frågor.
Vi kommer att bo vid GC i 2 nätter, och vill flyga helikopter. Behöver man boka detta innan och hemifrån eller finns de chans på plats??
hur har ni gjort och med vilket bolag åkte ni??

En annan sak, vi vill ju bo inne i själva nationalparken, men allt vi hittar är sååå dyrt, de måste väl finnas nå billigare?
Samma där bör man boka långt innan?
Skicka tips på hotell om ni vet=)

Super tack för allt..
Vi räknar ned dagarna nu.

/B
Av Sasv100
18 jan. 2012 20:21
Det kan vara dyrt om du ute sent med din bokning, speciellt om du ska bo där en helg
.
När vi var där gjorde vi hotellbokning drygt ett halvår innan och redan då fanns det väldigt få rum lediga till ett hyfsat pris. Vi hittade rum på Yavapai Lodge och fick betala ca 1000 kr per rum. Detta var hösten 2008 så det är några år sedan.

Nu vet jag inte när du ska vara där, men en koll på en natt 8/5 så finns rum på Yavapai Lodge för $120 plus skatter. Det är inte så dyrt tycker jag
Av Kindbom
10 feb. 2012 21:44
Hej!
Kolla in mina bilder och återkom om du har frågor eller kommentarer.
M V H Georg
Av Tango
11 feb. 2012 10:57
Vi bodde 2 nätter för 1400:- förra året på http://www.grand-canyon-inn.com/ ca 3 mil från parken.
Ett vanligt motell i hyfsat skick, inget märkvärdigt och inget att göra och se i närområdet men räcker gott om man bara vill sova och inte vill lägga dyra pengar på boende inne i parken.
Av Asok
11 feb. 2012 11:22
Som sagts ovan du säger inget om när i tiden ni skall dit men vill man bo i nationalparkerna måste man vara ute i väldigt god tid. Pris för ett dubbelrum med dusch ligger på ca $120/natt vilket är rätt normalt sen går det upp beroende på standarden o tiden.

Vill ni flyga helikopter är det nog tillrådligt att även boka detta i god tid.