Galapagos

Av Siilver
19 dec. 2017 12:26
Visningar: 388
Hej!

Jag kommer under mars att volontärarbeta i Galapagos, närmare besämt på San Christobal. Kommer att vara där under 3 veckor, med ledig tid på helger och efter 13 på vardagarna.

Någon som har varit där som har tips och rekommendationer att ge? Platser eller utflykter som är värda att se?

Alla tips mottages tacksamt!
Av Siilver
25 dec. 2017 16:05
Tack Moa! Ska kolla igenom den nu i dagarna :- )
Gott nytt!
Av Siilver
25 dec. 2017 23:26
Läst nu och tack för tipsen!

Har du något tips på var man kan hitta dagsturer och båtturer mellan öarna?
Hyr mycket gjorde ni av med? I och med att det verkar vara kontant all the way på öarna.
25 dec. 2017 23:50
Båtturer mellan öarna är fasta priser (30USD) som görs med speedboat, man kan köpa dem på alla ställen typ men i slutändan hamnar alla på samma företag i hamnen. Vi fick ner det typ 10 USD, då vi köpte returresan direkt men det strulade bara till det för oss, för vi stod inte på passagerarlistan för rätt tid och datum vid returresan så vi fick inte följa med (detta hände tre andra par samtidigt som oss) Jag rekommenderar därför att enbart köpa enkel biljett åt gången och sedan ev. tillbakaresa när det är aktuellt för att minimera att det blir fel. Logistiken är inte den bästa på deras system med transporten mellan öarna...

Vi höll vår budget som var 10.000kr/mån när vi var där, vilket är ca. 330kr/dag per person men då lagade vi mkt egen mat och köpte billig gatumat från stånd och sånt! Det inkluderade allt från mat, upplevelser och boende. Dock inte utgifterna som tillkommer när man landar osv.

Dagsturer erbjuder alla i princip liknande turer men till olika priser beroende på vad som ingår. Vi gick runt och jämförde lite och tog den med bäst pris, kvalitén var bra tyckte vi, men det går ju inte undvika att det är dyrt. Vi gjorde en dagstur på Santa Cruz och en på Isabella.

Mycket kontant yes, finns bankomat Santa Cruz vet jag, dock ej på Isabella. Läste att du ska hålla till på Cristobal vet inte hur det är med bankomat där, men borde finnas.

Hoppas jag besvarade frågorna något!
Ha det gott!