Fotbollsresa

25 apr. 2013 10:05
Visningar: 627
Tjena

Tänkte kolla om det är någon som har koll på detta.

Vi funderar att göra en avslutningsresa till Italien med vårt fotbollslag och se någon match där till hösten.

Vi tycker att det vore väldigt trevligt med ett litet barhäng och några pilsner innan matchen, men nu är det några i laget som har hört att det i Italien ibland brukar vara alkoholförbud i området runt arenan på matchdagar, stämmer verkligen det?
Om det gör det, är det någon som vet hur pass långt förbudet brukar sträcka sig, geografiskt och tidsmässigt?
3 maj 2013 14:41
Hej!
Senast jag var på Roma-match så kunde man dricka öl inne på arenan som man köpte där. Har svårt att tänka mig att de då har förbud utanför arenan. Beror nog på vilka lag som spelar eftersom fientligheten varierar och risken för olyckor är större eller mindre. Att stå utanför arenan med en vinflaska i handen kan jag dock tro är förbjudet då dom tror att man bara försöker starta bråk.
Av Jempan
23 maj 2013 17:47
Hej!

Jag har varit på match ett par gånger i Rom och det har aldrig varit problem att få dricka öl inne på arenan eller runtomkring. Fast jag har heller inte varit på någon stormatch eller derby där.

Vad kul med fotbollsresa till Italien. Ha så kul!

Hälsningar Jenny
24 maj 2013 14:49
Okej, tack för era svar.

Tror vi har fått en förklaring till varför det har varit alkoholförbud på en tidigare match i Italien.
Det var en CL-match med engelskt motstånd och då engelsmännen har dåligt rykte om sig så brukar de kunna bli nekade att dricka vid fotbollsmatcher i Italien tydligen.

Men med tanke på era svar så kör vi nog på en tripp till Rom i höst.