Flygplatspriser på digitalkamera

Av Mabo
20 okt. 2006 23:20
Visningar: 428
Tänkte köpa en digitalkamera på väg eller i Argentina. Kommer att pasera Schiphol och Sao Paolo på resan. Tacksam om någon har et tips på lägsta pris på kameror på dessa platser.
Av Tony - Reseguiden.se
24 okt. 2006 20:29
Min son köpte en mp3-spelare på Schiphol som var ca 500 kr billigare än hemma. Jag kollade priserna på www.kelkoo.nl.
Av Ivan
12 dec. 2006 18:13
Hej!
I Sao Paolo tror jag inte att du hittar mycket att välja på.
Där finns mest exklusiva kläder och smycken.
Schiphol som har europas störstya taxfree är ett säkrare kort.
Hälsn
Ivan
Av Mabo
12 dec. 2006 19:56
Nu är jag hemma efter min resa. Att köpa kameror och elektronik är inte lönsamt varken på flygplatserna i Sao Paolo eller Buenos Aires. Däremot var jag i Ushuaia på väg till Antarktis. Priser på kameror där ligger på ungefär Schiphols nivå. Schiphol är ett säkert kort. Tack för kommentarer.
12 dec. 2006 23:43
Hej mabo!
du har väl troligen redan köpt kamera om inte så kan jag tipsa om www.pixmania.com de har precis lika bra priser som flygplatsernas "duty free" priser på ett antal kameror som jag kollade, okey det kan skilja någon procent i båda riktningarna men då har man fulla garantier osv.

snabba leveranser och just det där med garantierna är ju ganska viktigt om man ska köpa en dyr kamera, okey om kameran inte är så dyr då kan man ju "gambla" lite men då är det ju troligtvis ingen större skillnad i kronor att köpa den utomlands jämfört på nätet.
om man sparar kanske 300-400 kronor på en kamera i tvåtusen kronorsklassen så tycker då inte jag att det är någon större mening ,men okey ibland så kan man ju springa på något extrpriserbjudande speciellt på dyra modeller men det kan man ju göra hemma här också.
Det lovas ofta att det är " europagarantier osv" men det stämmer inte alltid, ibland gäller inte garantierna utanför försäljningslandet och att bråka om detta orkar man inte alltid om inte varan är jättedyr och det kanske är bekvämast att köpa en ny produkt och då blev det ju inte någon vidare bra affär till slut.
och även hos pixmania och liknande internethandlare så är man med vissa fabrikat hänvisade att skicka kameran till frankrike för reparation men det är alltid fulla garantier och många märken tar åt sig reklamationer även i sverige.
mvh Bosse