Flyg till Caticlan och fråga ang Visum?

15 okt. 2013 13:44
Visningar: 227
Hej alla!
Vi skall nu boka in en resa till Filippinerna efter ett 10 tal resor till Thailand tidigare.
Jag sitter och letar efter biljetter från Göteborg till caticlan mitten på mars till mitten på april via antingen manila eller Hong Kong men har svårt att hitta någon resa som landar så att jag kan ta mig vidare till Caticlan utan en övernattning i manilla eller Hong Kong.
Finn Air har kort flyg tid men landar strax efter kl 15:00 i Hong kong och kan sen ta mig vidare till manila men sen är det inga flyg som går vidare till Cebu eller caticlan vad jag kan se, är det någon som har några tips på bra resväg, restiden är viktigare an priset som vi ser det.
En fråga ang visum för att vara säker, som jag tolkar det på hemsidan så har man ändrat till att 30 dagars visum fås vid ankomst för turister var tidigare 21 dagar, stämmer detta?

Tacksam för svar Mvh Thomas
17 okt. 2013 08:49
Vet inte om det stämmer men skulle du välja att åka via cebu så kan du ordna förlängt visum direkt innan du går genom passkontroll. Annars tar det nån dag o förlänga på boracay (antar du skall dit då du vill flyga caticlan). kolla om flyget till kalibo passar bättre med dina tider. buss ca 2 tim till färjeläget. Karina