Flyg till Argentina

Av Mmea
7 jan. 2010 18:07
Visningar: 1564
Någon som har erfarenheter att dela med sig kring att resa till Argentina över jul/nyår? Jag har förstått att man ska vara ute i god tid för att boka flyg, men hur god tid? Finns det bolag som brukar ha kampanjer? Bolag som funkar bättre än andra på destinationen? Vi vill flyga till Buenos Aires, men kommer att uppehålla oss en del av tiden i området mellan Cordoba och Mendoza. Kommer eventuellt att besöka Chile och funderar därför på möjligheten att flyga hem från Santiago.

Vilket pris är realistiskt vid jul? Har aldrig varit i Sydamerika och känner att jag inte har någon koll alls!
23 maj 2010 12:58
hej!
dom bästa att flyga med till buenos aires är lufthansa,då är det bara ett byte och du är framme samma dag på kvällen,visst man kanske får betala lite extra men det är det värt för att slippa all väntan,dessutom är servicen ombord helt underbar.
hade jag varit dig hade jag beställt en resa kring 17/18 december för kring jul och nyår sätter sommarsäsongen igång och priserna blir mycket högre. så du får nog räkna med ett pris på 13000-14000 tur och retur med lufthansa. själv betalar jag ca 11000-12000 då jag brukar resa i slutet av augusti.september.

jag kan även varmt rekomondera att ni reser söder ut till en stad som ligger 50 mil söder om buenos aires som heter mar del plata. är den största turist staden under sommar säsongen,dom har helt fantastiska stränder, bor själv där 6 månader om året har även planer på att flytta dit nu.
mvh sophia
24 maj 2010 18:29
Citerat från mmea:
Någon som har erfarenheter att dela med sig kring att resa till Argentina över jul/nyår? Jag har förstått att man ska vara ute i god tid för att boka flyg, men hur god tid? Finns det bolag som brukar ha kampanjer? Bolag som funkar bättre än andra på destinationen? Vi vill flyga till Buenos Aires, men kommer att uppehålla oss en del av tiden i området mellan Cordoba och Mendoza. Kommer eventuellt att besöka Chile och funderar därför på möjligheten att flyga hem från Santiago.

Vilket pris är realistiskt vid jul? Har aldrig varit i Sydamerika och känner att jag inte har någon koll alls!
Hej, vi gjorde en sådan resa Jul Nyår 2008-2009 vi gav 11725:-/ pers med Iberia (ett stopp i Madrid men lite lång bytestid, ca. 6 timmar) Hittade bästa priset hos Ving faktiskt. Iberia var mycket bra och vi blev t.o.m. uppgraderade till Buisiness+ på hemresan.
Vi bokade ca. ett halvår innan. Kolade för skojs skull vad vi skulle betala om vi bikat en månad innan avresan. Skulle blivit ca. 30000:- dyrare med alla flyg (även inrikes i Arg) och hotell.
Vi flög till Mar del Plata och Porto Madryn. Vi var 11 dagar i BA men det ångrade vi verkligen, skulle lagt max 5 dagar där och mer tid på andra ställen. BA var riktigt trist och Jul och Nyår firades knappt.
Håller med om att Mar del Plata är riktigt trevligt med fantastiska bad, överlag mycket mycket bättre än BA på alla sätt dessutom billigare och med bättre shopping mm. Vi anser dessutom att BA är en otroligt osäker stad att turista i, inte har mycket att se och speciellt runt Jul/ Nyår verkar det helt dött. Även Porto Madryn är värt ett besök med den fantastiska naturen och djurlivet däromkring.