Flyg/Hotell i Los Angeles

6 feb. 2020 11:19
Visningar: 272
Hallå!

Jag och en vän har tänkt att resa till Los Angeles i slutet av augusti/början på semester. Vi kikar på resor från Oslo, Göteborg och Stockholm men hittar inga flygresor med bra tider eller bra priser. Har kikat på Norwegian, Flygresor och Momondo. Vart ska man kika efter flyg? Vilket flygbolag ska man resa med?

Har inte börjat kolla efter hotell än men sitter ni inne på ett riktigt bra hotell man kan bo på, dela med er för alla tips uppskattas och är till STOR hjälp för oss!

Vi har tänkt (om vi lyckas få biljetter) gå på The Ellen Show, göra ett besök på Universal Studios, se Hollywoodskylten, Beverly Hills, Santa Monica, Venice Beach m.m. Vi har tänkt stanna mellan 7 - 10 dagar.
Av Annaer
6 feb. 2020 18:31 (redigerad)
Vi brukar åka med British Airways, GOT-LAX och bokar via deras egna hemsida. Det är enklare att boka där, då är det inga mellanhänder, priset kanske har varit lite mer men definitivt inte mycket. Sist, förra året, så bokade vi premium economy och betalade ca 8000 kr, tror att vanlig ekonomi låg på ca 6000kr, vi hade resdatum 31/8 - 4/11 En mellanlandning på Heathrow och sammanlagd flygtid på ca 15-16 timmar. Det har fungerat väldigt bra och kommer åka med dem även nästa gång 👍

7 dagar till LA är väldigt kort tid, med tanke på flygtiden, tidsskillnaden, hur enormt stort det är och hur lång tid förflyttning tar pga trafik. Ska ni bara vara i LA eller tänker ni åka runt? Om ni ska se mer än LA så är även 10 dagar väldigt lite.
Om ni ska försöka få biljetter till Ellen så ansök direkt när de kommer ut, det är mer eller mindre omöjligt att få dem. Man kan enbart söka till ett datum i taget och trots att ni är 2 pers så kan ni inte söka bägge 2, då stryks de. Det är heller inte säkert att man får även om det står på hemsidan att det finns biljetter kvar till det datumet man söker.
7 feb. 2020 14:26
Tack för svar! Ska in och kika på British Airways. Nej, vi har bara tänkt vara i LA och se och uppleva så mycket som möjligt under de 7 - 10 dagarna vi tänkt vara där. Hur menar du nu, kan man inte söka 2 biljetter till The Ellen Show? Vi vill ju gå tillsammans.
Av Annaer
7 feb. 2020 19:54
Citerat från Sandranilssons:
Tack för svar! Ska in och kika på British Airways. Nej, vi har bara tänkt vara i LA och se och uppleva så mycket som möjligt under de 7 - 10 dagarna vi tänkt vara där. Hur menar du nu, kan man inte söka 2 biljetter till The Ellen Show? Vi vill ju gå tillsammans.
Jo ni får absolut gå tillsammans, jag kanske va lite otydlig 😊 en av er får söka 2 biljetter, i ansökan så skriver man namn på bägge. Iom att man skriver namn på båda så kan inte den andra samtidigt söka 2 biljetter för ett annat datum. Deras system kollar namnen på alla som söker och upptäcker de att både du och din vän samtidigg sökt 2 biljetter till olika datum så raderas bägges ansökningar. Jag tror det va 10-14 dagar (står på hemsidan) som man ska vänta innan man kan söka igen. På de dagarna så får du svar om du fått biljetter, får du inte så hör du inget. Om ni är där 7-10 dagar så innebär det att ni kan lämna en ansökan till ett datum. Vi va där i 9 v och gjorde 4 eller 5 ansökningar och lyckades tyvärr inte. Gjorde samma för 2 år sen när vi va där i 6 v. Hoppas ni har större tur 😊
Lite rörigt men hoppas jag lyckades förklara bättre 👍
7 feb. 2020 21:35
Som regel åker jag med Lufthansa, och jag bokar resorna på deras hemsida, inga mellanhänder. Är jättenöjd med deras service. De ingår också i Star Alliance, där bl.a SAS ingår.
Så kolla och jämför på bolagens hemsidor. Kolla också vilket flygplanstyp det är. Finns platser i economy som har bättre utrymme än i premium....Bl.a Lufthansa B747-8
Var en vecka i LA, och det räckte gott, hann med det jag ville se och hade tid över att slappa och studera det lokala livet, trots att jag åkte kollektivt:)