Fallande biljettpriser thailand?

24 mars 2010 19:55
Visningar: 315
Kommer priserna till thailand att falla under våren/sommaren? lr kommer det bara att stiga/sjunka? Någon som vet hur flygbolagen brukar göra?
Av Bibby
24 mars 2010 20:09
Jag har upplevt att den absolut billigaste perioden är slutet av april och maj, sen ökar det när semester och skollov kommer, september och okober är också lite lågsäsong.

Jag har köpt en del hyfsat billiga biljetter på Tur-mässan här i Götet, och då har resan oftast varit just april/maj.
24 mars 2010 20:15
Oki.
Jag tänkte mest om biljetterna som går nov-dec. går ner under någon/några perioder under året. lr om priserna bara kommer öka nu..
Av Bibby
24 mars 2010 20:25
Ahhh, var lite svårt att förstå att du menade nov/dec.

Isåfall skulle jag vänta på erbjudanden som kommer då och då, tycker de duggar tätt numera, där kan du få riktigt bra pris om du vågar vänta och är lite "kylig".
24 mars 2010 20:29
Hehe, ja, vi försöker vänta ut det lite. Men ibland börjar det bli lite jobbigt, när man ser hur flygstolarna försvinner. Men kommer det erbjudanden så ska man nog vänta lite till. Kanske hittar något på Tur- Mässan på söndag. =)
Av Bibby
24 mars 2010 20:34
OK, en liten förtydling.
På tur-mässan kan du får erbjudande som (tror jag) sträcker sig några månder fram i tiden (för avresa alltså) men knappast för vinterresor, dessa erbjudande får du söka i sept/okt på respektive flygbolags sajt.

Lycka till!
24 mars 2010 20:39
Oki. Men till Tur-Mässan ska vi iaf. Hittar vi något bra så gör vi. Annars kanske det blir en sommar resa innan thailand. hehe
24 mars 2010 20:55
Japp.

Ja, den sidna har jag varit inne på. =)
Av Bibby
25 mars 2010 16:32
Inte hittat några bra erbjudanden här alls, så ha inte några stora förhoppningar.
Av Bibby
25 mars 2010 18:03
Citerat från dromresan:
Är du på mässan idag?
Japp, nu ska det vara OmpaBumpa fest i RG's monter :-)

Öl och korv verkar det bli, skål då :-)
29 mars 2010 01:36
Hallå !!

Jag åker den 15 maj till Bangkok,sedan vidare till HuaHin,försöker att vara kall och vänta så länge som möjligt,priserna hoppar upp och ned hela tiden,från 5300 till 6300,hoppas på tur.

MVH Gunnar