Europa 2013 Backpacka Tågluffa YOLO

15 nov. 2012 19:01
Visningar: 1824
Jag är en 20 årig tjej som planerar att ge sig ut på sin första backpack/luffarresa sommaren 2013! Nån gång i juni-juli 4-5 veckor tänkte jag.

Jag tänker mig:
-KULTUR
-ASGOD MAT
-HELGALNA FESTER (PROJECT X-STYLE)
-INTE SÅ SKÖNA BAKFYLLOR
-HÄRLIGA MÄNNISKOR
-SNYGGA MÄNNISKOR
-FULA MÄNNISKOR
-FINA LANDSKAP
-ETT ASNAJS MINNE FÖR LIVET

Låter det najs? Skriv till mig! :)
21 nov. 2012 19:40
Tjena! Det är inlägg som ditt som gör att man bara vill dra iväg.. Sorry att jag inte svarar av rätt skäl, då det troligtvis dröjer ytterligare nåt år innan en annan kommer iväg på nåt sånt som du planerar.. Men blev ju ännu mer inspirerad nu, lät inte alls fel! Tack! :)
25 nov. 2012 22:27
Citerat från littorio:
Tjena! Det är inlägg som ditt som gör att man bara vill dra iväg.. Sorry att jag inte svarar av rätt skäl, då det troligtvis dröjer ytterligare nåt år innan en annan kommer iväg på nåt sånt som du planerar.. Men blev ju ännu mer inspirerad nu, lät inte alls fel! Tack! :)
Hahah ååh vad glad jag blir av sånt här! :D Även om det, som du sa, "inte är svar av rätt skäl" så äre ju kul att man inspirerar andra :D
Nej men det är bra att du väntar, jag tror 20 och lite äldre är en bra ålder o dra iväg även om jag ville göra det när jag var yngre också, men då är man iaf säker att man är tillräckligt gammal för o göra det man vill ;)
Hoppas du kommer iväg iaf! Tack själv :D
26 nov. 2012 09:37
Åh, detta låter helt perfekt!

Jag har exakt samma dröm, att åka runt europa några veckor.
Till vilka länder skulle du vilja åka till? :)
26 nov. 2012 09:51
Ja verkligen :D Vi tänker i samma banor fast jag hade även tänkt mig typ Berlin och Portugal. Men sen är det ju som du säger, om man hinner mer så är det superkul. Sen är det ju lite roligt att inte veta exakt heller. :)
26 nov. 2012 09:57
Citerat från malinkindell:
Ja verkligen :D Vi tänker i samma banor fast jag hade även tänkt mig typ Berlin och Portugal. Men sen är det ju som du säger, om man hinner mer så är det superkul. Sen är det ju lite roligt att inte veta exakt heller. :)
Jaa dom också ofc :D vill egentligen till hela Europa men aah det är kanske lite överoptimistiskt ;) men som du sa man får dit man känner för :D
26 nov. 2012 10:04
Haha men ja, precis! :)
Men om du vill prata mer så kan du maila mig:
(Logga in för att se e-postadress) :)
28 dec. 2012 23:10
Låter ju jätte kul! Jag har en tanke om att tågluffa/bila igenom Europa mer eller mindre hela sommaren och se vart man hamnar! Uppleva hur mycket som helst är ju målet!
Om ni fortfarande är seriösa är jag öppen för förslag :)
29 dec. 2012 12:33
Tjaa! Kul att du också känner dig pepp på att komma iväg! Jag har pratat med Malin som också svarat på tråden och sen en kille från Karlskrona som heter isac. Jag och Malin har pratat om att ses nu på söndag och isac är i Stockholm nu i helgen så han ville också vara med. Han skulle se om han kunde. Känner du att du också skulle vilja komma då? :)
29 dec. 2012 20:43
Härligt!
Nu på söndag? Imorgon alltså?
Isånnafall kan jag tyvärr inte :( däremot möter jag gärna upp er en annan gång :)

Har ni kommit fram till något?
30 dec. 2012 14:42
Just nu verkar det inte som att det blir nåt, kom en massa förhinder..
Än så länge är det jag Shanice, Malin som svarat på samma tråd, en kille från Karlskrona som heter Isac och en tjej som heter Hareg tror jag det var (hon började jag dock prata med först igår).

Vi har inte kommit fram till så mkt mer än att alla vill fara iväg. Pratat lite om länder vi vill besöka och vad man vill få ut av resan :)
30 dec. 2012 20:39
Heyy! Ah vad kul att läsa det här, jag blir så inspirerad!! Är också jätteintresserad av att resa runt i europa :)
30 dec. 2012 21:42
Fan vad najs :D:D:D
Just nu har jag fått svar från 5 personer, men sen får man ju se vilka som fortfarande vill när det väl kommer till kritan :)

Berätta lite vad du hade tänkt dig?
30 dec. 2012 22:29
Ja men jag är verkligen PÅ alltså! Låter riktigt nice! Jag har väl tänkt mig lite som ni har skrivit här innan, som Berlin, Budapest, prag, paris och även något i italien kanske (love italia!)

Men egentligen vill jag åka var som helst för jag är säker på att det blir händelserikt och kul vart man än är och jag vill bara komma ifrån Sverige, haha!
31 dec. 2012 23:03
Jag har egentligen inte tänkt så mycket och gällande länder jag har inga preferenser. Å tidsmässigt skulle jag helst vilja vara kvar hela sommaren utomlands, jag tänker nog säga upp mig på jobbet.
Men är det så pass enkelt att man bara köper interrail kort och bestämmer en preliminär rutt å sen sticker man? Boende fixar man efterhand, å sen lever man livet? Haha skulle vilja åka nu med en gång ;)
1 jan. 2013 16:31
Vad tänker ni er för budget? :)
2 jan. 2013 19:04
Istenkula: Hahaha jaa vad som helst förutom sverige ;) nu vill man ha något annat! :) jag vill liksom ha en helgalen resa innan man settle down o skaffar familj o grejer. När känner du att det skulle passa dig att åka iväg? :) vart bor du btw?

Angelicase: läste på din profil om din inre dröm and i feel ya! Jaa asså jag har läst o frågat runt lite ang vad man bör tänka på o så och även om jag känner för att göra det hur spontant som möjligt så rekommenderar nästan alla att man iaf har en plan som alla är överens om och omman sen vill ändra så kan man ta det då. Samt att om man vill försäkra sig om att verkligen få boende på alla kända party hostels så bör man boka innan. Men det lär inte bli så att man bokar i förväg på varje ort. Eller...? D: känns som att känslan den försvinner lite då.
Men de jag snackat med innan var inne på hostel/vandrarhem vilket känns mer rätt än hotell imo. Men vad känner ni? Är alla på för interrail? :o Hahaha jaaa det är det här som får en att klara sig genom vardagen! ;)

Qwerty90: folk jag har pratat med har alla sagt mellan 15-18 tusen. Interrail kort inräknat :)
3 jan. 2013 22:53
Ja men eller hur!! aldrig komma tillbaka ;)
Jo det förstår jag, en grundrutt låter ju som en bra idé. Oj, är det så pass, man måste boka mycket innan. Hostel/vandrarhem låter mycket mer rätt, inte hotell. Såklart om det är billigt kanske man kan ta något ibland.

Jag trodde interrail kort va grejen? Jag skulle iof gärna bila. Jag har körkort, men vi måste va fler som har det. Då antar jag att man hyr bil? Eller så kör man interrail en bit, och bila en annan.

Det låter ju som bra buffert..jag har faktiskt inte tänkt så mycket på den. Jag har nog egentligen hoppats på att kunna jobba lite successivt (om det är möjligt) så man hela tiden kan ta sig fram och resa vidare.
5 jan. 2013 20:48
Jag hade kunnat tänka mig någon gång i juni-aug men är öppen för förslag! Och jag bor i Malmö hehe :)
Angelicase - Jag håller på att ta mitt körkort nu så förhoppningsvis har jag det till sommaren vilket skulle underlätta om man nu vill bila omkring lite med:) och jag har haft samma tanke om att kanske jobba lite för att ta sig vidare liksom..
6 jan. 2013 01:04
Angelicase: Asså måste o måste, det är nog lite smidigare, men nu idag kan man väl boka kanske direkt över mobil/datorn om man har sånt med sig trorja.. :o Jaa eller hur, eller om man vill liksom lyxa till det på hotell nån dag o sova i en ordentlig säng o vila upp sig lite mer ;)
För mig är interrail kort the shit! har inte ens körkort så aa... men ska börja jobba på det så förhoppningsvis får jag det till sommaren! inga höga förhoppningar dock :P

Jaa asså jobba under resan vore ju det optimala, för mig är det lugnt iom att jag är frisör så kan jag bara ta med mig saxarna o köra typ ;) men jag vet inte riktgti hur det går i dagens samhälle o få typ dagsjobb sådär. men det går säkert skitbra!

Istenkula: Augusti funkar inte för mig, därför då gifter nämligen syrran sig i Sarajevo och biljetterna är redan bokade o shit. Missar jag det + lillsyrrans student som är i början av juni så kommer jag inte leva länge till :P
Av Nime85
7 jan. 2013 09:21
Låter jävligt kul! Har själv funderat att göra samma resa detta året. Har ni plats för en till?
8 jan. 2013 11:47
Hallå!
Shit vad kul med levnadsglada människor!! Jag skulle också vilja dra ut på en "luff". Prag älskar jag så dit åker jag mer än gärna. Annars skulle jag vilja till Paris och se eiffeltornet, det måste man ju någon gång i livet, vill till Italien och äta pasta och en och annan pizza, Kroatien kan jag också tänka mig (varför vet jag inte, men kul grej). Jag är en, vad man kan kalla soldyrkare. I'm all about "party-peopleee" men kan gärna njuta av att typ ligga på en klippa och spela kort.

När hade ni tänkt åka då, lite mer exakt?:)
10 jan. 2013 12:30
Det här låter ju optimalt, jag är sjukt på om bussen (tåget) inte är fullt, h3h3 åh lol haha.
Men ju fler desto bättre, är det inte så?!
10 jan. 2013 22:30
Alla: Det här är så nytt och främmande för mig ochjag har verkligen ingen aning om hur man gör sånt här så när folk frågar om det finns plats för en till så undrar jag om jag verkligen har rätt o bestämma det ensam... xD Men det var iofs jag som startade tråden så någon form av ledarroll har man väl kanske..? eller?

Jag känner iaf att än så länge så ligger hela alltet på stadiet då folk fortf anmäler intresse, sen får man väl se om man connectar med alla och vilka osm faktiskt kan och vill följa med när det väl kommer till kritan. Vill inte heller vara den som säger att någon inte får komma med pga bla bla bla. Känns så weird hela situationen men spännande! :)

Sushisanna: Du låter som den typen av människor som jag söker med mig på denna resa ;D jag kan iaf inte i juni då min syster tar studenten (kommer inte ihåg exakta datum) och sen är jag på bröllop i sarajevo den 7-10 aug som jag tar flyget till ifrån sverige. Annars har jag inga andra no no's :)
Hur funkar det för dig själv?

Thyralinnea: Ju fler desto bättre ja! men samtidigt så kan man även bli för många. Vet inte hur många vi är just nu men definitivt inte fler än 10... xD känns som att boende och överenskommelse kan bli lite svårare då :o eller what do you guys say?
28 jan. 2013 18:41
åh vad underbart det här lät! jag har inga band till något egentligen och kan åka när som helst, eller ja när jag fått ihop pengar.. men 15-18 är ju rimligt. såå får jag också följa med? haha :)
28 jan. 2013 22:07
Hahahah än så länge äre ingen som "SPIKAT" vill följa med. Men är du DTG (down to go, kom på det själv HehEHHeHEHeHEheHe) så fan häng på!
När planerar du att du får ihop tillräckligt med cash då? :)
15-18? o:
29 jan. 2013 19:10
haha jag är helt klart dtg ;) 15-18 tusen, den budgeten som nämnts :) det kan jag absolut få ihop i tid innan sommaren i alla fall, särskilt om man har något att se fram emot!
29 jan. 2013 21:27
Awesome B-) Ja juste! Hahah förskte hitta siffrorna men jag bah faila :c Men fan vad sweet :D Du kan ju adda mig på fb så kan vi hålla kontakt där o prata mer :)
30 jan. 2013 15:14
Jag inaktiverade min face för några veckor sen, blev så jäkla mycket tid som jag kan slösa på nått vettigare! haha

åh är supertaggad så feel free to keep me updated!
30 jan. 2013 21:06
Thyralinnea: Hahaha okej lika bra fan, fb får man inget ut av ändå xD men Skype eller sms då? Känns som att en smidigare kommunikationsform inte skulle vara helt fel. Är så jävla sugen på att bara dra iväg! :D

Hallifax: Sweet med lite killar också! Hur hade du tänkt dig den här resan? :)
30 jan. 2013 23:13
jag är inte sådär superaktiv på fb haha, men detta är jag om någon har lust att lägga till: http://www.facebook.com/annie.dillstrom/
jag skickade en friend request till dig iaf pantalaimon!

men egentligen kanske det är smidigare med skype med gruppkonversationer och allt sådant :) heter exotic--flower där.
2 feb. 2013 23:33
Jaa gruppchatt på skype vore najs :)

Pantalaimon92 heter jag på skype om folk vill adda!
10 feb. 2013 22:17
Fan vad kul att så många är på! :D:D

men det vore najs om man kunde finna nåt smidigare sätt att kommunicera på :) så de som känner att dom vill get this show on the road, kan adda mig antingen på skype, facebook eller smsa på 070 40 22 472!!

Come on people! ;D
Av Must
6 mars 2013 16:56
tjatja, skulle jävligt gärna haka på! Är några datum spikade eller?
Av Louice
2 apr. 2013 08:29
Detta låter ju hur kul som helst! Är verkligen jätte sugen på att följa med, uppleva saker, se nya platser och skapa minnen för livet:) Tror ni att det finns plats för en till?
3 apr. 2013 07:24
Hej!
Vi är två som kommer resa i västra Europa under juli. Avresa den 5 juli och förväntas vara tillbaka i slutet.
Planen är att börja i södra Europa och då flyga ner, sen kryssa norrut. Om inte annat så kan de finnas platser på vägen där vi möts.

/ Philip
12 apr. 2013 17:02
Hörrni! Jag vill också:D sjukt sugen på tågluff. När åker ni? Har ni spikat nått?
13 apr. 2013 10:47
Tjaa! Fan vad kul att folk är så pepp! Just nu så har vi inte spikat datum än men det lutar åt början-mitten av juli. Men adda mig på fb och skype så kan jag uppdatera dig där! :)
Shanice Nilsson i Enköping och Pantalaimon92 på Skype ;)
13 apr. 2013 12:07
Starta en grupp på fb och bjud in så kan vi bjuda in fler och snacka där om eventuella mötesplatser!
13 apr. 2013 12:39
Way ahead of ya. Adda mig så fixar jag det! :)
Av Rasmus_
15 apr. 2013 14:19
Tjena! Är också sjukt sugen att hänga på denna luff! Finns det plats för en till ? :D
15 apr. 2013 22:19
Fan vad sweet! Just nu är det nog ganska fullt. Men adda mig på fb eller skype så kan vi snacka mer!! :D