Dykning Aruba

9 mars 2010 21:26
Visningar: 1242
Någon som Dykt omkring Aruba? tips om bra dykplatser, dykfirmor mottages tacksamt.
10 mars 2010 01:39
Jag gjorde ett dyk där bara. Det var på Antilla Shipwreck och det var mäktigt. Stort fartyg som man kunde simma in i. Ingen ström, bra sikt (tror nog inte ens man behöver avancerat dykcert för att göra dyket då faryget är så stort och lätt att komma in och ut ur). Det finns massa andra vrak också, flygplan etc.

Vi tog också en sån här ubåtstur (eftersom tjejen inte har dykcert) men det var verkligen inget att hänga i granen. Vi brummade förbi några halvkassa rev blandat med sand och ett nergånget litet vrak. Var nere på 40m som djupast, men såg inget som var ögonbrynshöjande. Vet inte om man uppfattat det annorlunda om man dykt där istället men ubåtsfärden tyckte jag personligen var superkass. Flera gånger häftigare att dyka.

Där finns i princip dykplatser runt hela ön, och om dom ser likadana ut som där vi åkte ubåt så är dom inget speciellt. Sen har vi ju alla olika höga krav på dykningen också, man kan ju faktiskt dyka för själva upplevelsen snarare än att alltid vilja se coola fiskar eller koraller :-) Antilla kan jag rekommendera dock! Jag dök med red sail sports och det funkade bra.