Drömresan: 21 nätter i Dominikanska Republiken, 15 000 kr /person, Sommaren 2013

10 mars 2013 00:21
Visningar: 689
Hej!!

Har hittat en helt fantastisk resa till dominikanska republiken med ett urfint 4 stjärnigt hotell, 21 nätter och flyg för 15 000 kr per person!!!! Har nästan svårt att tro mina egna ögon men detta stämmer faktiskt! Dock kanske det hinner ändras om man tar för lång tid på sig att boka så därför försöker jag nu göra allt i min makt för att hitta någon som precis som jag blir helt bubblande lycklig av bara tanken på 3 veckor i exotiska Karibien (kanske är det du!?).

Skriv, skriv, skriv så kan jag berätta mer om mig själv och resan! :D:D

(Resan jag kollat på är mellan den 25/6 - 17/7 men kan hända att det finns utrymme för att vara något flexibel med datum förutsatt att det inte blir dubbelt så dyrt).
10 mars 2013 09:59
Hej!
Nyfiken fråga, hos vilket bolag hittade du resan?

Vi ska åka till Thailand i juli och har bokat flyg med Norweigen (LowFare) 7.690 kronor p/p, från 9 - 31 juli. Hotell bokade vi hos Agoda.
3 nätter i Bangkok, 3 nätter i Jomtien, 14 nätter i Koh Chang och slutligen 1 natt i Bangkok. Total pris 12.210 kr p/p :-(

Vi hade lite bråttom att boka, tyvärr. Efter att ovan bokning redan var gjord, då kom offerten från Thailandresor.se (resrutten var i förfrågan lite annorlunda). Så här:
3 nätter i Bangkok, 17 nätter i Rayong och slutligen 1 natt i Bangkok, Flyg Thai Airways, 8 - 30 juli med två alternativ på hotell att välja emellan på alla ställen. Totalt pris 9.370 kr p/p :-). En stor skillnad.

Vad lärde vi oss: Jo, att det verkar vara billigast att alltid boka flyg och hotell, ett paket, hos samma bolag. Nästa år, när vi vet vart vi vill åka - ska vi leta fram de hotell vi kan tänka oss bo på, gradera dessa och ange om vi kan vara flexibla på datum och sen skicka en offert till flera bokningsbolag - och invänta alla offerter innan någon bokning görs.

Hälsningar Lena7307
10 mars 2013 11:44
Ah okej!

Den resa jag kollat på är via apollo! Upptäckte dessutom att all inclusive ingick i priset :o Helt galet!
10 mars 2013 16:04
Boka inte med Apollo du kan få det billigare än så om du bokar flyg för sig och hotell för sig. Apollo tar ut avgift för sina paketresor.

Jag bokar alltid flyg via flygresor.se och hotell via agoda eller hotels.com
10 mars 2013 16:12
Tack för tipset! Men 21 nätter på 4 stjärnigt hotell, all inclusive och flyg till dominikanska för 15 000 är en deal jag är väldigt nöjd med! :)
10 mars 2013 16:15
Hej! Hamnade på den här sidan helt av en slump och blev genast medlem för det lät så fantastiskt! Jag är nitton år och från Finland. Har lääänge drömt om att resa iväg men har varken haft pengar eller någon att resa med.. nu har jag pengar och letar efter en reskompis :) vet inte riktigt vad jag ska berätta mer om mig själv nu, men hoppas jag låter som nån du vill resa med. / Sara
10 mars 2013 16:22
Citerat från sarairene:
Hej! Hamnade på den här sidan helt av en slump och blev genast medlem för det lät så fantastiskt! Jag är nitton år och från Finland. Har lääänge drömt om att resa iväg men har varken haft pengar eller någon att resa med.. nu har jag pengar och letar efter en reskompis :) vet inte riktigt vad jag ska berätta mer om mig själv nu, men hoppas jag låter som nån du vill resa med. / Sara
Hej! Härligt att du tycker det!! :) Är du från Finland och bor i Sverige eller är du bosatt i Finland? Hur som skulle jag vilja träffa personen jag ska spendera tre veckor med innan! Och självklart byta facebook och se så att man är inne på samma spår :))
10 mars 2013 16:38
Hej! Härligt att du tycker det!! :) Är du från Finland och bor i Sverige eller är du bosatt i Finland? Hur som skulle jag vilja träffa personen jag ska spendera tre veckor med innan! Och självklart byta facebook och se så att man är inne på samma spår :))
Jo jag bor i Finland. Har tyvärr inte facebook, men vi kanske kan prata via telefon innan? förstår att du vill träffa personen. Jag har en kompis i Stockholm som jag säkert kunde komma och hälsa på hos innan, och samtidigt träffa dig. Kan också skicka en bild eller något så du vem du pratar med.. eller om du har något annat att föreslå, via webcam kanske? haha ställer till med problem att inte ha facebook!
10 mars 2013 16:51
Oj, ja får fundera på det! Lite komplicerat att du bor i Finland och därmed varken har möjlighet att ses spontant eller prata via facebook.
10 mars 2013 16:58
Okej jag förstår men du kan mejla mig på (Logga in för att se e-postadress), ifall du ändrar dig. Jag kommer knappast vara så aktiv på den här sidan :)
Medlemmen har tagit bort svaret
13 maj 2013 22:45
Citerat från mowgli1:
Hejsan Grannsann! Läste ett inlägg som du tidigare gjort så jag skrev ett meddelande till dig. Men detta jag läser nu låter helt fantastiskt! Jag är 100% på! Hör av dig!
Har svarat dig loco, kolla inkorgen :))
Av Chiq
8 juli 2013 14:30
Hej!

Hittade hit av en slump! Jag är med. Har semester 20/7-20/8. Hör av dig!
8 juli 2013 18:38
Citerat från Chiq:
Hej!

Hittade hit av en slump! Jag är med. Har semester 20/7-20/8. Hör av dig!
Hej!

Hade faktiskt gett upp denna resa efter att det inte blev av med en annan tjej varpå vi precis skulle boka när det strulade till sig med hennes semester.

Men då jag fortfarande kan och vill är jag öppen för att prata om det och om det blir aktuellt bestämma träff. Adda mig på facebook om du vill så kan vi prata därifrån: Sanna Nyström

Kram Sanna