Darwin till Kakadu National park

Av Msdr
9 jan. 2010 12:05
Visningar: 778
Hej!

Ska spendera några dagar i Darwin i mars och vad jag förstår ligger Kakadu National Park bara knappt 20 mil från Darwin. Är det någon som har bra tips på hur man enklast tar sig till nationalparken? Känns som något man inte vill missa :)

Tack på förhand!
Av Ziesta
9 jan. 2010 12:27
Det lättaste sättet att ta sig till Kakadu tycker jag är att följa med på en ordnad rundtur. Minst en övernattning för att hinna med att se Kakadu ordentligt. Finns flera olika företag som ordnar rundturer och man bokar lättast via vandrarhem eller resebyråer i Darwin centrum.
De jag åkte med hette Kakadu Dreams: http://www.kakadudreams.com.au/ men finns som sagt en hel drös av företag.
Av Msdr
9 jan. 2010 12:46
Tack!!
Verkar inte som det brukar bli problem att få plats på nån tur då, man kan lugnt vänta och boka på plats?
Av Ziesta
11 jan. 2010 11:10
Jag tror inte det ska vara några problem att få plats på en tur.. men det beror ju givetvis på hur många dagar du har planerat att vara i Darwin.. om du har någon "marginal".. och om du är där under högsäsong eller inte. Vad jag förstått är mars dock inte högsäsong för att besöka Darwin.. men om jag var du skulle jag nog för säkerhets skull mailat rundtursföretaget och dubbelkolla hur lång tid innan det brukar bli fullbokat, speciellt om du bara ska vara i Darwin några dagar.
Av Msdr
11 jan. 2010 11:12
Hej!

Nej mars verkar inte vara högsäsong, verkar vara lite väl varmt där då :)
Viss marginal har vi så det kan säkert lösa sig med tur till Kakadu. Vill dock inte missa nationalparken så jag tar ditt råd att kolla runt lite innan!
14 jan. 2010 09:53
Det är wet season i området då så många ställen är oframkomliga på land (då kan man t.ex. åka helikopter istället), kan vara bra att veta. Men många bolag har speciella wet season-turer.
Av Msdr
14 jan. 2010 20:42
Ja jag har sett att många av turerna inte går, har nog faktiskt bara hittat ett bolag som gör en tur som är intressant för oss... Det som är bra med wet season är ju att man i princip slipper campa, vilket är bra för oss som är sjukt rädda för ormar resp spindlar/småkryp :)