Dagsbudget?

Av Emh87
18 sep. 2013 12:17
Visningar: 974
Hej,

All transfer och hotell är redan betalt. Har frukost på ca 50 % av hotellen. Vad är då dagsbudgeten på en Sydostasien-resa?

Blir säkert utflykt ca varannan dag, såsom dyk, snorkling, båtutflykt etc. och varannan dag strandhäng.

Vi snackar Thailand, Filippinerna, Singapore, Malaysia.

Sikta på 400 kr / dag / person?
27 sep. 2013 09:42
Det är en helt omöjlig fråga att svara på då jag inte har en aning om du käkar super lågbudget eller lyx. Vet ju inte heller om du tänker dricka öl drinkar eller liknande. Mitt tips är ju att du kollar upp vad saker och ting kostar och så gör du en budget efter den beräkningen. Du vet ju själv bäst vilket stuk du vill ha på resan.
Av Emh87
27 sep. 2013 11:50
Givet.

Men skjuta från höften går ju.
Av Marilcj
27 sep. 2013 14:04
Eftersom transfer, boende och en hel del frukostar ingår klarar du dig på 400 kr.
Har själv en budget på 12000 på 30 dagar och då går 2000 av dom bort till boende o transfer, så de blir lite över 300/dag...då äter o dricker jag gott, hyr vespa o far runt, åker på utflykter, handlar både lite till mig själv o presenter.
Ränner ju inte på McD, Steakhouse o likn precis utan Thai-restauranger av blandade slag, allt från gubben på gatan till lite finare, fixar frukosten själva o mycket frukt till lunch men äter även den ute ibland.
Av Leifen
27 sep. 2013 22:20
Den budgeten på 400kr är alldeles för låg om ni skall göra utflykter varannan dag.
Kan ni dyka och snorkla från stranden så går det nog, men så fort ni måste köpa in er på båtar för detta så får ni lägga på ett par 100kr till eller begränsa utflykterna.
Av Emh87
28 sep. 2013 10:06
Jo, men det blir säkerligen inte varannan dag. Men i Filippinerna kostar dyk ca 150 kr. Sjukt billigt.

Men tack!

Kör nog 1200 ändå.
29 sep. 2013 08:31
Citerat från Marilcj:
Eftersom transfer, boende och en hel del frukostar ingår klarar du dig på 400 kr.
Har själv en budget på 12000 på 30 dagar och då går 2000 av dom bort till boende o transfer, så de blir lite över 300/dag...då äter o dricker jag gott, hyr vespa o far runt, åker på utflykter, handlar både lite till mig själv o presenter.
Ränner ju inte på McD, Steakhouse o likn precis utan Thai-restauranger av blandade slag, allt från gubben på gatan till lite finare, fixar frukosten själva o mycket frukt till lunch men äter även den ute ibland.
Måste ju säga att det är helt fantastiskt att du klarar boende å transfer på ca 300thb / dygn!! Liten fråga bara hur å vart bor du?? Alltid önskvärt att hitta billigt boende...
Av Marilcj
29 sep. 2013 15:48
Citerat från Reslusta:
Citerat från Marilcj:
Eftersom transfer, boende och en hel del frukostar ingår klarar du dig på 400 kr.
Har själv en budget på 12000 på 30 dagar och då går 2000 av dom bort till boende o transfer, så de blir lite över 300/dag...då äter o dricker jag gott, hyr vespa o far runt, åker på utflykter, handlar både lite till mig själv o presenter.
Ränner ju inte på McD, Steakhouse o likn precis utan Thai-restauranger av blandade slag, allt från gubben på gatan till lite finare, fixar frukosten själva o mycket frukt till lunch men äter även den ute ibland.
Måste ju säga att det är helt fantastiskt att du klarar boende å transfer på ca 300thb / dygn!! Liten fråga bara hur å vart bor du?? Alltid önskvärt att hitta billigt boende...
Läs då var det stod....för det första pratade vi ej i bath utan kronor och 300 kr/dag var vad som är över när boende o transfer är borträknat.
Men vi bor för 110kr + elkostnad! ca 10kr/dygn och delar den kostnaden på 2-3 pers i lgh på 48 kvadrat utrustat m pentry som har kyl/frys, micro, kokplatta mm badrum, balkong mot havet, så vi bor absolut inte dåligt!
29 sep. 2013 17:16
Citerat från Marilcj:
Citerat från Reslusta:
Citerat från Marilcj:
Eftersom transfer, boende och en hel del frukostar ingår klarar du dig på 400 kr.
Har själv en budget på 12000 på 30 dagar och då går 2000 av dom bort till boende o transfer, så de blir lite över 300/dag...då äter o dricker jag gott, hyr vespa o far runt, åker på utflykter, handlar både lite till mig själv o presenter.
Ränner ju inte på McD, Steakhouse o likn precis utan Thai-restauranger av blandade slag, allt från gubben på gatan till lite finare, fixar frukosten själva o mycket frukt till lunch men äter även den ute ibland.
Måste ju säga att det är helt fantastiskt att du klarar boende å transfer på ca 300thb / dygn!! Liten fråga bara hur å vart bor du?? Alltid önskvärt att hitta billigt boende...
Läs då var det stod....för det första pratade vi ej i bath utan kronor och 300 kr/dag var vad som är över när boende o transfer är borträknat.
Men vi bor för 110kr + elkostnad! ca 10kr/dygn och delar den kostnaden på 2-3 pers i lgh på 48 kvadrat utrustat m pentry som har kyl/frys, micro, kokplatta mm badrum, balkong mot havet, så vi bor absolut inte dåligt!
Ok ursäkta...jag läste som så... Att ni hade 2000kr till boende å transfer... Sen delade jag det med 30 å omförvanlade det till thb ...där någonstans blev det väl fel...det är väl lätt hänt när man inte sitter å diskutera irl... :) å det låter ju bra å billigt... Får jag fråga vart i Thailand du hyr? Som sagt alltid intresserad av bra billigt boende...å än en gång ursäkta om jag uppfattade fel...Sorry!!
Av Marilcj
29 sep. 2013 18:22
Citerat från Reslusta:
Citerat från Marilcj:
Citerat från Reslusta:
Citerat från Marilcj:
Eftersom transfer, boende och en hel del frukostar ingår klarar du dig på 400 kr.
Har själv en budget på 12000 på 30 dagar och då går 2000 av dom bort till boende o transfer, så de blir lite över 300/dag...då äter o dricker jag gott, hyr vespa o far runt, åker på utflykter, handlar både lite till mig själv o presenter.
Ränner ju inte på McD, Steakhouse o likn precis utan Thai-restauranger av blandade slag, allt från gubben på gatan till lite finare, fixar frukosten själva o mycket frukt till lunch men äter även den ute ibland.
Måste ju säga att det är helt fantastiskt att du klarar boende å transfer på ca 300thb / dygn!! Liten fråga bara hur å vart bor du?? Alltid önskvärt att hitta billigt boende...
Läs då var det stod....för det första pratade vi ej i bath utan kronor och 300 kr/dag var vad som är över när boende o transfer är borträknat.
Men vi bor för 110kr + elkostnad! ca 10kr/dygn och delar den kostnaden på 2-3 pers i lgh på 48 kvadrat utrustat m pentry som har kyl/frys, micro, kokplatta mm badrum, balkong mot havet, så vi bor absolut inte dåligt!
Ok ursäkta...jag läste som så... Att ni hade 2000kr till boende å transfer... Sen delade jag det med 30 å omförvanlade det till thb ...där någonstans blev det väl fel...det är väl lätt hänt när man inte sitter å diskutera irl... :) å det låter ju bra å billigt... Får jag fråga vart i Thailand du hyr? Som sagt alltid intresserad av bra billigt boende...å än en gång ursäkta om jag uppfattade fel...Sorry!!
Lugnt...Bang Kwai, mellan HuaHin o ChaAm, men när man kommer uppåt där e ju hyror lite annorlunda än nere runt Phuket...HuaHin har ju 4-6 bädds hus m tillgång till poolområde för 2000 kr/v.
Sen hyr vi Thai-ägda lägenheter, bara där kan de skilja, Condot där vi hyr finns det likadana lgh ägda av Västerlänningar som de tar det dubbla för.