Cuba över jul & nyår

4 okt. 2007 11:36
Visningar: 837
Jag och min pojkvän ska åka till Cuba över jul och nyår. Vi ska vara borta i ca 3 1/2 v. Än så länge har vi bara bokat flyg t&r till Havanna. Nu samlar vi på oss så många tips vi kan. Är det någon som har några " måsten" på Cuba? Något man inte får missa? Vi vill helst bort från turiststråken och pratar spanska båda två. Jag har hört mycket om Santiago de Cuba. Någon som varit där? Hörde att man kan ta en nattbus dit från Havanna. Någon som gjort detta och vet om det funkar bra? Tänkte hyra bil och ta oss runt. Gärna tips på detta oxå. Funderar lite på att ta bussen till Santiago och sedan bila tillbaka till Havanna.
Hur gör man man boende? Kan man boka i förväg eller löser man allt på plats? Vll hels bo hemma hos folk då detta låter som ett bra sätt att få kontakt med cubanerna. Vi dansa slasa båda två och vill gärna ha tips på bra salsa ställen. Antar att dom finns överallt. Har oxå fått tips på Trinidad och Vinales. Maria de la Gorda ska tydligen vara en strand man inte får missa.
Funderar mycket på hur många dagar vi ska vara i Havanna. Vad säger ni?
Jätte tacksam för alla tips vi kan få! Även när det gäller saker man ska ha med sig på resan.