Costa Rica - ca 3 veckor

Av Ann83a
20 juli 2010 17:26
Visningar: 774
Jag har alltid dröm om att åka till costa rica men tyvärr har jag ingen omkring mig som delar den drömmen. Dels kan jag tänka mig att åka på egen hand eller så med detta reseföretag: http://agent.reseguiden.se/cgi-bin/rg/package_tour.cgi?package_id=3625400&event=details&site=kenzan_tours
Med dem kan man även lägga till egna dagar så man hinner med annat på egen hand också :) Jag vill hinna med att surfa, åka forsränning och andra äventyrliga saker.
Av 84an
30 juli 2010 01:16
Hej.
Har planerat att åka till Costa Rica ett tag, och dessutom vart på mina kompisar med mitt tjat om detta perfekta resmål!!, men det verkar inte fungera :-).
Därför har jag varit inne lite på att åka en språkresa eller kombinerad språk och surf-resa för att träffa lite gott folk.
Men jag tror att det blir en mycket bättre resa om man hittar någon att resa med...

Tänkte också vara borta i tre veckor för det är det som passar med jobbet.

Kollade in hemsidan du länkade till och det verkade vara ett helt okej upplägg faktiskt.
Vulkanen Arenal, Tamarindo Beach, Pacuare-floden och San-Jose verkar vara några "måsten" när man Backpackar i Costa Rica.

När hade du tänkt åka?

Hej så länge

Marcus / (Logga in för att se e-postadress)
17 aug. 2010 13:19
När tänkte du resa? Jag har planer på att åka ganska snart!
22 aug. 2010 12:55
Jag har funderat på Costa Rica ganska länge men det har svårt att bli av, skulle vilja ta c:a två veckor o gärna nu ganska snart även om det är i regnperioden.. Men det hade varit roligt att slippa åka själv!
23 aug. 2010 22:39
Jag skulle verkligen vänta någon månad till, Costa Rica är fantastiskt när det är högsäsong.