Central/Sydamerika dec/jan 2015/2016

18 maj 2015 16:33
Visningar: 111
Hej!
Jag och evetuellt en kompis ska ut och resa någongång i december/januari i Central/sydamerika var tanken.. Vi är supersugen på Centralamerika/sydamerika. Tanken var att börja i Central och jobba oss neråt. Någon speciell har vi inte då vi är öppna för förslag:)

Lite om mig då, jag från Kristianstad i skåne och är 21 år gammal och är väldigt sugen på att upptäcka just denna delen av världen. Jag backpackade för ungefär 2 år sedan i Malaysia och Singapore i två månader men begav mig sedan hemåt p.g.a kärleken vilket jag ångrar haha. Mitt liv ser ut såhär Jobba-äta-träna-sova vilket jag är trött på så det är dags att uppleva någon annan kontinent.

Kan tillägga att det är inget datum som är spikat och om det är någon som är sugen och vill joina så är det bara att höra av sig. The more the merrier.
Hellre ångra något man gjort än något man aldrig vågade göra.
Av Adrift
3 juli 2015 13:30
Tja Emil.

Går lite i tankarna att dra till Costa Rica för surf i vinter. Jag tänkte först Australien men centralamerika/karibien lockar mer. Just nu jobbar jag heltid och är trött på det, som du beskriver din vardag ser min också ut fast jag är 27 (känner mig inte som det :P) så nu är det dags att göra något nytt. Jag var i USA 2013 på lång roadtrip samt rest till många andra så jag är van och enkel att ha o göra med.
Min drömresa skulle innebära en hel del surf, ta dykarcert, chillande, spana vattenfall, festa till och resa runt på den delan av världen. Kanske ströjobba lite om det behövs för att hålla upp ekonomin.
13 juli 2015 11:59
Har skickat PM till dig:)
Citerat från Adrift:
Tja Emil.

Går lite i tankarna att dra till Costa Rica för surf i vinter. Jag tänkte först Australien men centralamerika/karibien lockar mer. Just nu jobbar jag heltid och är trött på det, som du beskriver din vardag ser min också ut fast jag är 27 (känner mig inte som det :P) så nu är det dags att göra något nytt. Jag var i USA 2013 på lång roadtrip samt rest till många andra så jag är van och enkel att ha o göra med.
Min drömresa skulle innebära en hel del surf, ta dykarcert, chillande, spana vattenfall, festa till och resa runt på den delan av världen. Kanske ströjobba lite om det behövs för att hålla upp ekonomin.
Av Tidde
13 juli 2015 23:06
Hej!
Jag är grymt sugen på att upptäcka central/Sydamerika, tänkte starta nu i Januari och se lite hur långt man kan ta sig. Alltid gött med sällskap så hör av er om ni kan tänka er en till i gänget ;)
Av Emmsang
17 aug. 2015 21:37
Hej Emil!

Kul att du (som jag) är sjukt sugna på att slippa det där tradiga ekorrhjulet ett tag!!
Klart man gärna hakar på om det går - som sagt, ju fler desto roligare 😄

Emma
21 nov. 2015 00:30
Hejsan! Sandra heter jag och är sååå sugen på costa rica. Aldrig varit iväg förut och jag som ovanstående kan tänka mig att jobba någon dag för att hålla uppe ekonomin, däremot blir jag arbetslös i januari och kan inte åka föräns då! Och jag håller med dig Emil, bättre att prova livet än ångra sig i framtiden..

Sandra aronsson heter jag på fb.. Skicka iväg ett PM om det låter intressant
Mvh
Sandra :)