Bungalows under hundralappen?

21 juli 2007 12:38
Visningar: 420
Ska till Thailand i september i ar (07), stannar i en manad, med en valdigt tight ekonomi. Jag vill bo pa billigast mojliga satt, har inga krav alls, kommer forhoppningsvis ligga pa stranden 2/3 av dygnet iaf.

Ar det svart att hitta bungalows/boende pa oarna for under hundralappen? Funderar pa Ostkusten (Koh Chang, Koh Samet) och kanske Koh Tao och Koh Phangan. Ar priserna annorlunda mtp att det ar monsunperiod/lagsasong?

Hoppas ni kan hjalpa mig. Och forlat mig om det ar en aterkommande fraga...

PS! Borde man forboka?
Av Mape
21 juli 2007 13:49
Hej

Åker också ner i september,det är tredje året i rad,vi är där i september bl.a. Både på Ko Samet och Ko Chang hittar du bungalows
för en mycket illig pening den tiden,inga problem under 100:lappen,och du behöver absolut inte förboka.
Trevlig resa Mvh Mape
9 aug. 2007 13:04
Hej Hej!!

Har vart i Thailand ett antal gånger under högsäsong. Är nu toksugen på att dra dit i september för att må gott och få lite bränna denna sommaren. Hittat billiga biljetter, fått ledigt, hundvakt.........men törs man åka......det känns som man blivit tillräckligt blöt denne sommaren. Vår lilla tjej på 3år ska oxå med så det känns som man är ganska beroende av fint väder. Eller måste man åka till Turkiet =(
Av Heidi
9 aug. 2007 18:14
Hej, var i Thailand förra september och ska dit igen i september. Vädret var helt ok, regnade lite men inte ihållande som vi är vana vid. Kom typ en rejäl skur och så var det bra sen, men ändå bra med svalka då det är mkt klibbig värme.

Heidi
Av Mal
10 aug. 2007 21:32
Både på Samet och Chang finns billiga bungalower (framförallt i september då det är lågsäsong) Fler budgetalternativ på Chang men det beror väl mest på att ön är större!

Koh Phangan har gott om billiga bungalower, på Koh Tao finns det inte lika gott om dom.