Budget för resa till Orlando?

Av Frajgun
30 juni 2015 22:44
Visningar: 1316
Jag och sambon har börjat planera vår drömresa som går till Orlando, då jag länge drömt om att få besöka Disney World och Harry Potter-världen och sambon vill se Universal studios och framförallt Jurassic Park-delen. :)

Just nu håller vi på att kalkylera hur mycket allt kommer att kosta, och kanske någon som tidigare rest dit kan säga om våra beräkningar är rimliga?
Vi har kollat på 2 veckor och det vi räknat med är:
Flyg, Hotell, Hyrbil, Parkbiljetter + parkering (disney world, Universal, Discovery cove), Mat, Bensin.
Ett överslag på det vi måste samla in är 50000 enligt våran uträkning. Är det en rimlig summa eller krävs det mer? Ska tilläggas att vi hittat kombinationsbiljetter till Universal och disney till ett bra pris och hotellet vi hittills kollat ut är relativt billigt (ca 9000). Fickpengar tillkommer ;)

Tack på förhand!
Av Birgere
30 juni 2015 23:51
Ni verkar ju redan räknat på en del.
Är båda under 25 så blir bilen ganska dyr.
Boendet varierar ju mellan $30 och $2000/natt
Sedan spelar ju säsongen väldigt mycket roll. Oktober kostar hälften av vad Jul eller Mars gör.
Av Frajgun
1 juli 2015 08:39
Sambon fyller 25 i år och kommer därför få köra så slipper vi lägga till en yngre förare då jag inte hinner fylla innan vi planerat att åka. Vi har kollat på att åka på våren, nångång mellan mars och maj eftersom vi studerar och det måste passa med våra kurser. Men är det så stor prisskillnad kanske vi borde tänka om... Tack för svar iaf! :-)
24 mars 2016 16:42
Kan rekomendera ej att åka till 2 andra parker med dvs cedar points i ohio och six flags magic mountain i la. 17 berg och dalbanor även chessington i england
24 mars 2016 16:43
Citerat från Frajgun:
Jag och sambon har börjat planera vår drömresa som går till Orlando, då jag länge drömt om att få besöka Disney World och Harry Potter-världen och sambon vill se Universal studios och framförallt Jurassic Park-delen. :)

Just nu håller vi på att kalkylera hur mycket allt kommer att kosta, och kanske någon som tidigare rest dit kan säga om våra beräkningar är rimliga?
Vi har kollat på 2 veckor och det vi räknat med är:
Flyg, Hotell, Hyrbil, Parkbiljetter + parkering (disney world, Universal, Discovery cove), Mat, Bensin.
Ett överslag på det vi måste samla in är 50000 enligt våran uträkning. Är det en rimlig summa eller krävs det mer? Ska tilläggas att vi hittat kombinationsbiljetter till Universal och disney till ett bra pris och hotellet vi hittills kollat ut är relativt billigt (ca 9000). Fickpengar tillkommer ;)

Tack på förhand!
det kostade 10 000 kr för oss dvs 5000 kr per vecka per person. sammanlagt 20 000 kr. så åk 1 vecka i februari med lufthansa= 5000 kr kostade det när vi åkte och 2 som vi åkte kostade 10 000 kr per person